Vitamin Untuk Kulit Lebih Sihat, Cantik dan Gebu Semulajadi

Monday, January 09, 2017
Semua orang tak kira lelaki ke perempuan ke mesti nak kulit yang sihat, cantik, gebu dan flawless bak bayi baru lahir, ceewwaahh.. Dan sudah semestinya kecantikan tu nak la semulajadi kan? Bukan sebab pakai makeup. 

Untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik, kita bukan hanya perlu rawat pada luaran kulit sahaja, malah dalaman pun perlu jaga tau. Macam mana nak jaga luaran? Haa, mudah je, cukupkan segala jenis nutrisi yang diperlukan oleh kulit kita. Mudah kan? Terdapat beberapa vitamin yang aina boleh suggest untuk kulit lebih sihat, cantik dan gebu.



1) Vivix

Vivix adalah supplement terbaik untuk mereka yang nak kesan secara menyeluruh. Kulit yang cantik, badan yang sihat. Vivix ni emmang dirumus khas oleh para saintis untuk tujuan anti-penuaan. Dan motto vivix sendiri "looking 25 years younger". Fuuhh..kalau umur 50an tu ada harapan rupa macam orang abru 20-an kan?

Vivix ni mempunyai gabungan resverateol dan polifenol yang melambatkan proses penuaan melalui 4 mekanisme. a) membaiki dan melindungi DNA, b) memberi impak positif kepada pengawalan genetik, c) menggalakkan biogenesis (pembentukan mitochondria iaitu pusat janakuasa baru dalam sel badan) dan d) melambatkan pembentukan protin AGE (advanced glycation end products). Untuk tahu lebih lanjut macam mana vivix ni digunakan sebagai anti penuaan, baca sini.

2) Collagen Powder Shaklee

Kolagen dan kecantikan memang tak boleh dipisahkan kan? Korang tau tak bila umur kita mencecah 25 tahun, penghasilan kolagen dalam badan semakin berkurangan. Akibatnya, akan mula muncul jeragat, kulit kusam, garis-garis halus dan sebagainya. Jadi kita perlu topup kolagen dalam pemakanan kita untuk kekalkan kulit yang sentiasa anjal, gebu dan lembap.

Dan istimewanya kolagen shaklee ni, ia telah terbukti secara klinikal, kulit akan semakin cantik sehingga 71% jika diamalkan secara konsisten selama 8 minggu. Kenapa? Sebab saiz molekul kolagen shaklee yang kecil (1000Da je) mampu meresap melalui usus kita dengan sangat efektif. Kadang2 seawal 3 hari pun dah nampak perubahan pada kulit kita.

3) Energizing Soy Protein (ESP)

Esp lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu yang sangat penting umtuk badan kita. Protein sangat penting kerana semua perlukan protein. Sel, hormon, organ, kulit, otot dan sebagainya. Jadi salah satu fungsi adalah untuk membuat sel kulit baru dan juga baikpulih sel-sel yang rosak. Kulit kita akan sentiasa diganti dengan sel kulit baru lebih kurang setiap 27 hari. Sebab tu pentingnya kita untuk ambil asid amino perlu secukupnya supaya sel kulit yang lebih sihat dapat dihasilkan.

4) Vitamin C

Vitamin C banyak digunakan dalam produk kosmetik kerana fungsinya yang mampu mencerahkan kulit. Vitamin C adalah vitamin antioksidan yang mampu melawan radikal bebas penyebab kerosakan sel. Selain itu, vitamin C juga diperlukan bersama dengan protein untuk hasilkan kolagen dalam badan.

5) Vitamin E

Vitamin E juga termasuk dalam kombinasi vitamin untuk kulit cantik kerana sebiji kapsul Vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan,mengurangkan kedutan, garis halus,menjaga kesegaran dan keremajaan kulit,melindungi kulit dari sinaran ultra-ungu,menjaga kelembapan kulit,dan juga menghapuskan radikal bebas yang merosakkan. Selain itu juga,Vitamin E dapat memulihkan tekstur kulit dan menghilangkan kesan parut pada kulit.

Ini antara supplement yang memnag dapat membantu dengan apa-apa jenis masalah kulit. Kulit berjerawat ke, kulit kusam ke, kulit berjeragat ke, kulit bersisik ke, kulit kering ke, semua sesuai. Dan yang paling penting bukan kulit je dapat manfaat, kesihatan dalaman pun turut meningkat. Dan yang paling best, lepas ni kelihatan awet muda selalu la.

Aina ni dok pung pang pung pang, betul ke berkesan? Haa..meh tengok testimoni kat bawah ni:

 
 
 
 
 
 
 

Haa..jeles tak? Jeles tak tengok kulit muka orang lain makin berseri-seri. Anda pun boleh juga tau. Jadi bagaimana nak beli semua vitamin ni? Mudah sahaja, anda hanya perlu pm/whatsapp je aina di no tertera kat bawah atau nak lebih mudah, boleh klik gambar bawah ni untuk membuat pembelian directly di website Shaklee. Istimewanya bila jadi customer aina, segala jenis tips, cara mahkan dan cara guna vitamin akan aina kongsikan berdasarkan pengalaman dan perkongsian ilmu nutrisi yang aina dapat melalui kelas online dan offline. Bertindaklah sekarang untuk dapatkan kulit idaman anda. 

 

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.