Cara Untuk Mengurangkan Sakit Gigi Tanpa Perlu Telan Pil Tahan Sakit

Wednesday, January 25, 2017
Dalam banyak-banyak sakit, sakit gigi paling stress kan? Sebab boleh buat hilang mood dan selera makan. Ada je benda tak kena. Silap hari bulan, mudah sangat nak marah orang. Dan paling kronik bila sakit tu mula merebak sehingga ke kepala. 

 

Dan biasanya bila sakit gigi, doktor gigi nak cabut pun tak boleh. Disuruhnya balik rumah dulu tunggu sehingga rasa sakit kurang atau reda, baru datang balik untuk dapatkan rawatan susulan. Kenapa? Pernah ada doktor explain, kalau gigi dicabut waktu tengah sakit, rasa kesakitan tu sampai otak kita tak boleh nak handle. Boleh imagine betapa sakitnya?

Punca sakit gigi ni ada macam-macam. Gigi berlubang, infection pada gusi, karies gigi dan macam-macam lagi. Semuanya boleh menyumbang kepada rasa sakit sehingga hilang mood.

Jadi apakah supplement yang dapat membantu untuk mengurangkan rasa sakit gigi tu tanpa perlu nak telan pain killer?

Ostematrix

Ostematrix mengandungi kalsium yang tinggi, amat penting untuk mengekalkan kekuatan tulang dan gigi. Pengambilan ostematrix juga dapat meredakan bengkak pada gusi disebabkan oleh jangkitan kuman.

   

Garlic Complex

Pengambilan kapsul bawang putih sebagai antibiotik semulajadi untuk melawan jangkitan kuman penyebab kepada masalah sakit gigi sememangnya telah dipraktiskan di luar negara. Kandungan alisin di dalam bawang putih memainkan peranan penting sebagai antibakteria dan antibiotik semulajadi untuk membunuh bakteria yang menyerang pulpa dan enamel gigi.

 

Omega guard

Omega guard mempunyai kandungan omega 3 yang tinggi yang berfungsi sebagai anti radang  Setiap kesakitan yang dialami bermakna berlakunya keradangan dsn bengkak pada gusi. Dengan pengambilan omega 3, ia dapat membantu mengurangkan keradangan dan sekaligus mengurangkan rasa bengkak dan denyut di gusi.

 

Jom kita tengok pula testimoni mereka yang ada masalah sakit gigi.


 
 
 
 

Best kan? Bila sakit gigi hilang, selera makan pun kembali, mood pun makin baik. Dan yang penting, bila sakit gigi dah hilang, pergilah jumpa balik doktor gigi untuk dapatkan rawatan susulan. Nak kena cabut ke, cuci ke. Supaya sakit gigi tu tak datang semula.

Macam mana nak dapatkan vitamin shaklee ni? Boleh pm aina atau klik sahaja gambar buy now di bawah. Setiap pembelian daripada aina, akan diberikan konsultasi secara percuma! Tanyalah soalan pape pun berkaitan dengan produk shaklee, aina dengan rela hati akan cuba jawab sebaik mungkin.

Jadi jangan tunggu lama-lama. Jangan biarkan sakit gigi terus menghantui anda. Pm/whatsapp aina sekarang k.

 

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.