Vitamin Shaklee Membantu Ibu Mengandung Lebih Cergas dan Sihat

Proses kehamilan bukanlah satu proses yang mudah bagi sesetengah ibu. Ada yang alami morning sickness yang teruk. Ada yang rasa lembik je sepanjang hari. Ada yang hilang selera makan. Ada yang kulit jadi sangat kusam. Ini boleh menyebabkan seorang ibu menjadi trauma untuk mengandung lagi. Kat sini aina nak kongsikan vitamin shaklee yang ternyata dapat atasi semua masalah tu dan sekaligus membantu ibu mengandung lebih cergas dan sihat.

 

Haa..setiap vitamin ni ada fungsi yang tersendiri.

1) vitalea : vitalea ni sejenis multivitamin.  Ada iron sekali dalam tu.  Penting untuk pembentukan darah.  Orang pregnant selalu kena check hb kan.  So vitalea ni elok untuk pastikn hb kita sentiasa pada paras normal. Selain tu, vitalea ni juga bertindak sebagai penambah tenaga yangs segera dan juga melengkapkan nutrisi dalam badan.

2. Vit c: untuk menguatkan sistem pertahanan badan kita dan juga bantu penyerapan iron dalam bantu. Bila iron dapat diserap, paras hb pun sentiasa normal je. Jadi takde la kena bebel dengan nurse kan sebab hb low je. Selain itu, ia juga membantu meningkatkan sistem pertahanan badan ibu mengandung. 

3. Bcomplex : bcomplex shaklee lengkap dengn acid folic. Jadi, acid folic ni penting untuk perkembangan janin dan untuk elakkan baby bila lahir mempunyai masalah neural tube atau masalah saraf. Selain itu, fungsi bcomplex sendiri juga untuk menukarkan makanan kepada tenaga. 

4. Omega guard.: ni vitamin favourite saya untuk suggest kepada semua ibu hamil.  Omega guard ni tinggi omega3 (DHA dan EPA). Pentingnya pengambilan DHA dan EPA ni kerana ia membantu untuk perkembangan otak baby dan sistem saraf baby.  Sebab tu kalau dalam susu formula ibu hamil pasti iklan2 di tv tekankan kandungan DHA dan EPA kan? Dan bestnya omega guard shaklee ni, ia melalui 3x penapisan logam berat yang biasa dicemari dalam ikan. Jadi memang totally selamat untuk ibu mengandung. Selain itu ibu, omega guard juga memang elok untuk kita kawal kenaikan berat badan. Kerana kandungan omega3 yang tinggi bantu untuk bakar lemak berlebihan dalam badan.

5. Ostematrix : ostematrix bukan sekadar pil kalsium yang biasa. Ia mengandungi lengkap dengan magnesium, vitamin D dan beberapa mineral lain yang bantu untuk penyerapan kalsium dalam badan pada tahap optimum. Jadi kalau ibu mengandung yang selalu ada masalah sakit gigit, sakit pinggang, sakit belakang dan selalu kejang, boleh amalkan ostemateix. Gerenti puas hati. Dan yang paling best, masalah sembelit memang tak boleh lari dengan ibu mengandung. Jadi, magnesium dalam ostemateix ni memang membantu sangat dengan masalah sembelit. Bangun pagi2 pelaburan lancar je..hehe.

6. ESP : esp adalah sejenis minuman protein yang lengkap dengan 9 jenis asid amin perlu. Badan kita snagat memerlukan lengkap semua jenis asid amino untuk pastikan sistem dalam badan dapat berfungsi dengan sebaiknya. Antara kelebihan esp boleh menguatkan rahim, memberi tenaga berpanjangan kepada ibu mengandung, cantikkan kulit dan rambut. Ada tau salah sorang peminum tegar esp waktu hamil aritu, bila anak lahir, putih gebu anak dia. Padahal anak-anak sebelum ni kulit biasa je.

Jom kita tengok apa kata mereka yang amalkan set hamil shaklee sepanjang tempoh kehamilan mereka:

 

 

 
 

Best kan? Ramai dah rasa keberkesanan citamin Shaklee ni waktu mengandung. Dan yang paling penting, vitamin shaklee terbukti melalui landmark study berkesan, selamat dan semulajadi. Tiada langsung bahan pengawet, bahan perasa tiruan dan segala jenis bahan yang tak elok la. Jadi, sangat selamat untuk ibu mengandung.

Jika berminat dengan set hamil shaklee ni, boleh terus buat pembelian dengan klik link di bawah. Atau boleh directly pm/whatsapp aina. Aina bersedia untuk berikan konsultasi terbaik untuk semua customer aina.

 

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.