Kelebihan amalkan vivix terhadap kesihatan badan kita

Sunday, January 15, 2017
Dulu masa mula-mula join shaklee, orang selalu cerita bertapa eksklusifnya vivix ni. Sampai aina terfikir, mesti harga sampai ribu-ribu ni. Seram nak tengok harga. Tapi sekali tengok harga dia rm400++ je. Takde la sampai 1k. Padahal ramuan yang digunakan semua agak mahal la tau. 

 

Sebagai comtoh salah satu bahan dia ekstrak anggur muscadine. Ekstrak pula daripada kulit dan biji anggur tu, bukan isi dia. Dan sebiji anggur muscadine tu nak tahu berapa harga dia? Almost rm100 tau sebiji!! Anggur muscadine ni besar macam bola golf. Dan memang harga dia eksklusif sangat. Jadi bayangkan nak dapat sebotol vivix kena guna berapa biji anggur muscadine? Belum campur dengan bahan-bahan lain lagi.

Vivix ni mempunyai kamdungan resveratrol yang tinggi. Dan kalau kita tengok di google scholar banyak dah kajian telah dilakukan mengenai kelebihan resveratrol untuk kesihatan ni. 

Antaranya resveratrol telah digunakan untuk elak sakit jantung, anti-kanser, anti-radang, diabetes, obesity, dan melambatkan proses penuaan. 

Kelebihan Resveratrol:

✅ia mengurangkan cholestrol jahat (LDL) dan sedikit mencairkan darah, jadi tiada pembentukan darah beku. Jadi boleh prevent stroke dan heart attack. 

✅Ia mampu mengurangkan inflammasi dengan menghalang enzim yang menyebabkan inflammasi. Sesuai untuk mereka yg ada masalah resdung, alergik, asma. 

✅Polyphenol (antara kandungan dalam vivix juga) mampu menghalang pembentukan tumor. Jadi dapat prevent cancer. 

✅Resvetratrol juga mampu menghalang kerintangan insulin. Insulin diperlukan untuk tukarkan segala yang kita makan kepada tenaga. Jadi sangat sesuai untuk pesakit diabetes. 

✅kuruskan badan. Resveratrol akan aktifkan gene SIRT1 (gene yg menghalang obesiti) dan juga merangsang pengeluaran hormon adinopectin. Sejenis hormon anti-obesiti.

Banyak lagi kelebihan kelebihan resveratrol bila kita ambil dalam diet harian ni.  Dan dalam vivix bukan setakat ada resveratrol,  malah ada gabungan 15 jenis polyphenol. Jadi kesan resveratrol adalah 10x ganda lebih hebat berbanding ambil resveratrol sahaja. 

Ramuan dan cara pemprosesan untuk hasilkan vivix telah dipaten.  Sebab tu takkan jumpa mana-mana vivix ni kecuali di Shaklee je. Pengambilannya hanya 1 sudu kecil sehari. Dah boleh rasa kebaikkannya. Dan bezanya vivix dan supplement lain, kelebihan dia bantu sehingga peringkat DNA tau. 

Apa kata mereka yang dah amalkan vivix ni?

 

 

 
 

Sempena promosi vivix ni, jom grab vivix. Jimat sehingga RMxxx tau bagi ahli. Berminat boleh pm aina.

 

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.