Cara Terbaik Untuk Kempiskan Perut Buncit Dengan Detoks Usus

Monday, January 16, 2017
Masalah perut buncit adalah masalah yang biasa dialami oleh lelaki bergelar suami kan? Semakin ramai anak, semakin besar la perut yang tak pernah ada due date tu,hehehe. Korang tau tak? Sebenarnya masalah perut buncit ni tak boleh dipandang ringan. Bukan hanya boleh menyebabkan nampak tak handsome dan sado je. Malah boleh meningkatkan risiko penyakit kencing manis, sakit jantung dan darah tinggi tau!

 

Salah satu tips yang aina boleh share yang tak perlu keluarkan duit pun untuk kempiskan perut adalah, tinggalkan terus GULA! Gula proses agtau refined sugar adalah separuh glucose dan separuh fructose. Dan kalau korang nak tau fructose hanya boleh dimetabolismekan di hati pada jumlah yang tertentu je.

Bila pengambilan gula tinggi, hati akan bekerja keras untuk metabolismekan fructose pada kadar yang hati mampu dan yang selenihnya akan end up ditukarkan semua kepada lemak. Dan lemak-lemak ini akan berkumpul di bahagian ruang abdomen dan hati. Banyak dah study menunjukkan pengambilan gula berlebihan boleh menyebabkan pengumpulan lemak di perut.

Semakin banyak lemak berkumpul di perut dan hati, akan meningkatkan risiko kerintangan insulin (penyebab kencing manis). Jadi kalau rasa-rasa nak buang lemak berlebihan kat perut tu, banyakkan minum air kosong. Tinggalkan terus gula putih (refined sugar), bersenam selalu. Nak lagi best, ambil herblax, lecithin dan alfalfa.😁😁

Sumber:

1) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23594708
2) http://ajcn.nutrition.org/content/86/4/895.full
3) http://diabetes.diabetesjournals.org/content/54/7/1907.short
4) http://www.jci.org/articles/view/37385
5) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22190023

Kenapa mesti herblax, alfalfa dan lecithin?

Herblax adalah ramuan asas terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 jenis herba semulajadi. Fungsi utama herblax adalah untuk membersihakan najis yang tersekat dalam usus, merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut, bantu masalah sembelit dan mengempiskan perut. Pentingnya untuk kita detoks usus kita kerana kenanyakkan nutrien diserap melalui usus. Bila usus semakin sihat dan bersih, lebih mudah nutrien untuk diserap ke dalam badan.

Alfalfa adalah tumbuhan yang kaya dengan nutrisi. Fungsi utama alfafa adalah untuk kita detoks badan kita secara keseluruhan. Biasanya proses untuk menurunkan berat badan dan bakar lemak menjadi lebih sukar bila kita tak pernah nak detoks badan kita terlebih dahulu. Apabila badan kita bebas daripada segala jenis toksin, proses untuk kempiskan perut akan menjadi lebih mudah.

Lecithin berfungsi untuk pecahkan lemak dan kolestrol. Ia bertindak sebagai pembersih salurdarah, membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam badan. Ia juga mampu menghalang obesity. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mampu mempercepatkan proses pembakaran lemak untuk kesan kempiskan perut yang seimbang.

Meh tengok testimoni abang sado yang berjaya kempiskan perut dengan bantuan supplement Shaklee:

 
 
 
 

Dan..aina dan suami pun dah rasa sendiri tau! Lepas hampir 2 minggu amalkan lecithin, alfalfa dan herblax, suami komen seluar kerja dah makin longgar sikit. Dan aina pun perasan perut sendiri dah makin kurang buncit. Bila dah kurang buncit ni, nampak la kulit makin gelebeh sikit,hahaha. So, aina minum pula esp untuk tone kan balik muscle dan kulit bahagian perut. 

Jika anda berminat nak kempiskan perut, boleh pm/whatsapp aina untuk beli set kempiskan perut. Atau nak lebih mudah, klik je gambar buy now dan anda boleh beli terus daripada website shaklee. Sentiasa pembelian daripada aina, akan terima konsultasi yang berterusan sampai la anda mendapat kesan yang anda inginkan. Yang penting kena disiplin, konsisten dan tak boleh acah-acah nak result cepat je.

 

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.