Vitamin Yang Bantu Untuk Naikkan Selera Makan Anak

Wednesday, March 08, 2017
"Aduh..masak penat-penat, makan 2-3 suap je. Buat deco makanan ambil masa sampai 2 jam, tapi alih-alih makan tak sampai 5 minit pastu taknak dah. Macam-macam alasan dia bagi, dah kenyang, tak sedap, nak makan benda lain. Bukan yang baby je, yang dah besar ni pun sama. Sampai nampak tulang dah sebab kurus sangat taknak makan. Stress!!"

Vitamin Yang Bantu Untuk Naikkan Selera Makan Anak

Para ibu mesti risau bila situasi kat atas berlaku kan? Nak suruh anak makan tu macam perang dunia ketiga dah! Bila buka baju tu, boleh kira tulang rusuk yang ada. Haaa.. sebenarnya masalah ni biasa dan bukan ibu sorang je yang hadapi masalah ni. Aina pun sama. 


Perah otak bagai nak rak nak masak apa untuk anak supaya boleh naikkan selera makan dia. Tapi alhamdulillah aina dah temui jalan penyelesaian. Dengan asbab konsisten bagi vitamin Shaklee dekat ammar, alhamdulillah, sekarang takde dah episode perang dunia ketiga bila nak makan. Siap dia yang minta nak makan sebab lapar. Nak tahu vitamin apa yang dapat bantu naikkan selera makan anak kita? Teruskan membaca.

Korang tahu tak salah satu punca anak-anak tiada selera makan disebabkan oleh badan mereka tidak mendapat nutrisi yang mencukupi. Jadi untuk menaikkan selera makan anak-anak, perlunya kita cukupkan keperluan nutrisi mereka terlebih dahulu. Antara vitamin terbaik untuk diberikan kepada anak-anak:

1) Mealshake

Vitamin Yang Bantu Untuk Naikkan Selera Makan Anak
Mealshake menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan oleh anak-anak yang sedang membesar. Dalam usaha untuk naikkan selera makan anak, mealshake boleh diberikan sebagai alternatif kepada anak-anak yang susah nak makan sayur dan buahan. Tapi bukanlah kita tak bagi langsung sayur dan buah ye. Cuma jika mereka susah sangat nak terima sayur dan buah, mealshake adalah pilihan terbaik. Rasa pun serius sedap! 

2) Vitalea for Children

Vitamin Yang Bantu Untuk Naikkan Selera Makan Anak


Selain mealshake, Shaklee juga ada menyediakan multivitamin khas untuk kanak-kanak iaitu vitalea for children. Ia mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral penting untuk kesihatan kanak-kanak dalam menyokong tulang yang kuat dan badan yang sihat. Vitalea for children adalah jenis yang kunyah dan mempunyai perasa anggur. Memang rasa sedap. Yang penting ia dirumus dengan pemanis asli xylitol yang tidak menyebabkan kavititi.

3) Chewable Vitamin C

Vitamin Yang Bantu Untuk Naikkan Selera Makan Anak
Vitamin C bukan sahaja baik untuk tingkatkan sistem pertahanan badan kita, tapi dalam masa yang sama turut dapat membantu untuk naikkan selera makan anak kita. Chewable vitamin C Shaklee menyediakan 100mg vitamin C untuk setiap tablet. Tiada perasa tiruan, pewarna tiruan dan mempunyai perasa sitrus yang sedap. Sesuai untuk kanak-kanak yang tidak boleh telan tablet lagi.

4) Omega guard

Omega guard mempunyai kandugan omega-3 yang tinggi. Terdapat dalam satu kajian menunjukkan omega-3 mampu menaikkan selera makan orang dewasa yang sihat. Dan aina perasan sejak aina bagi omega guard dekat ammar, selera makan dia memang mencanak naik. Dan yang paling penting dia dah mula nak makan sayur seperti sawi, carrot, broccoli dan cauliflower. Lagi satu perubahan yang aina nampak, semakin banyak akal budak baik ni! Ada je benda nak pot pet tak berhenti. Yela, omega-3 kan terbukti dapat membantu perkembangan otak. Memang sel-sel otak dah terlebih berhubung ni.

Ini adalah antara vitamin yang aina ikhtiar dulu untuk naikkan selera makan anak aina. Bermula dengan mealshake dan vitamin C, kemudian baru bagi vitamin lain. Perubahan memang ketara sangat. Sekarang alhamdulillah mudah sangat nak bagi ammar makan. Kadang-kadang sampai abah dia pun terkejut tengok dia makan.

Dan bonus bila ammar ambil semua vitamin ni, ammar jaaarrraaaannnnggg sangat sakit. Kalau demam pun, demam tak tinggi sangat suhu dan demam dalam sehari je. Dan mulut tu takyah cakap la. Sampai mak aina pun cakap ammar ni, walaupun baru 3 tahun, banyak betul idea yang dia fikir dalam kepala tu. Kadang-kadang sampai tak tercapai dek akal kami yang dah dewasa ni.

Itu kisah anak aina. Jom tengok apa kata mereka yang amalkan vitamin Shaklee ni untuk anak-anak mereka:

Vitamin Yang Bantu Untuk Naikkan Selera Makan Anak

Vitamin Yang Bantu Untuk Naikkan Selera Makan Anak

Vitamin Yang Bantu Untuk Naikkan Selera Makan Anak

Vitamin Yang Bantu Untuk Naikkan Selera Makan Anak

Rasa seronok je bila anak mula berselera makan kan? Kalau anak tak nak makan, risau mereka akan kekurangn nutrisi yang diperlukan. Dah la anak-anak ni tengah membesar. Lagi la perlukan semua keperluan nutrisi. Kalau tak, takut memberi kesan kepada tumbesaran mereka. Jadi bertindaklah sekarang. Berikan vitamin untuk cukupkan nutrisi mereka dan dalam masa yang sama untuk berusaha naikkan selera makan mereka. Bila anak-anak makan dengan gembira, mak pun senang hati kan?

Jadi, jangan tunggu lama-lama. Meh order vitamin untuk naikkan selera makan anak anda sekarang. Cara nak order mudah je, pm/whatsapp aina pada no di bawah atau klik je butang buy now dan beli directly di website shaklee. Dan setiap pembelian produk shaklee daripada aina of course la akan dapat free consultation sepanjang hayat!

 
FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.


Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

1 comment:

Powered by Blogger.