Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin

Friday, March 31, 2017
Siapa sini ada masalah jerawat kronik sehingga menyebabkan banyak dah parut-parut jerawat di muka? Lepas tumbuh satu, esoknya tumbuh lagi jerawat. Macam subur sangat kulit muka ni dengan jerawat. Kemudia rasa jeles dengan kulit muka member yang susah sangat nak ada jerawat. Macam mana kalau aina cakap ada cara untuk hilangkan jerawat dengan berkesan dan takkan muncul dah selepas tu. Nak tahu? Teruskan membaca.

Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin
Sebenarnya masalah jerawat ni tak susah. Yang penting kita gunakan produk yang betul dan cukupkan keperluan nutrisi yang diperlukan oleh kulit, isnyaAllah sekejap je boleh settle problem jerawat. Antara masalah yang dihadapi sekarang ramai tak tahu punca berlakunya jerawat. Meh aina share info sedikit mengenai jerawat kronik yang tahap bernanah ni.

1) Hormon yang tidak stabil atau keturunan. Yang ni adalah masalah dalaman badan. Jadi walaupun dah tukar berpuluh-puluh jenis produk penjagaan kulit walaupun daripada yang murah sehingga yang mahal, masih tidak boleh selesaikan juga masalah. Kerana punca utama adalah hormon badan.

2) Kulit yang tidak sihat dan tidak mampu untuk lawan bakteria yang terdapat dalam liang kulit. Bila liang pori tersumbat, akan berlakunya pembentukan bakteria. Dan bakteria ini adalah punca utama berlakunya pembentukan jerawat.

3) Menggunkan produk yang salah. Kita kena kenal pasti terlebih dahulu jenis kulit sebelum menggunakan sesuatu produk. Sekali salah guna produk, boleh beri kesan kepada kulit kita.

Jadi apakah produk shaklee yang dapat membantu untuk atasi masalah jerawat kronik?

1) GLA Complex

Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin 

Fungsi utama GLA adalah untuk stabilkan hormon dan halang jerawat daripada tumbuh. Bila hormon stabil, kulit akan kurang berminyak. GLA complex berbentuk softgel yang mudah ditelan dan tidak mempunyai bau.

Antara kesan hebat GLA Complex ialah:
✔ Mengandungi vitamin E yang mencerah kulit jerawat
✔ Mengurangkan rasa gatal dan sakit pada jerawat
✔ Meningkatkan kadar pemulihan luka jerawat
✔ Menegangkan kulit

2) Vitamin C
 
Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin 

Vitamin C adalah penting untuk pembaikan sel, melawan jangkitan dan meningkatkan imuniti. Ia juga penting dalam melawan radikal bebas dari merosakkan kulit. Bioflavonoids pula memainkan peranan sebagai anti-bakteria di dalam badan. Vitamin C juga akan tolong kulit hasilkan kolagen. Bila cukup kolagen, kulit akan kuat dan sangat sihat.

3) Energizing Soy Protein (ESP)
Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin 
Energizing Soy Protein (ESP) adalah sumber protin yang penting dalam menghasilkan sel-sel kulit baru. ESP amat diperlukan dalam merawat kulit yang telah rosak akibat daripada jerawat. Dan korang tahu tak sel kulit kita akan baharui setiap 27 hari! Jadi kalau tak cukup keperluan asid amino yang diperlukan, sel kulit baru yang terhasil juga kurang sihat dan tidak berkualiti. 

4) Vivix

Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin 

Vivix dirumus khas untuk antipenuaan. Ia mempunyai kandungna resveratrol dan 15 jenis polyphenol. Bantu untuk lawan radikal bebas punca kerosakan kulit. Menurut Dr. Bowe, seorang pakar kulit dadi New York mengatakan, tahap antioksidan yang rendah selalu ditemui pada wanita yang menghadapi masalah jerawat. Dan kandungan antioksidan dalam vivix sangat tinggi dan mampu menghalang pembentukan jerawat dengan mengatasi punca-puncanya bermula daripada sel lagi.

Terdapat juga satu kajian klinikal dibuat yang membandingkan tahap perlindungan sel diantara resveratrol (ramuan dalam vivix), vitamin E dan vitamin C. Hasil kajian menunjukkan resveratrol mampu lindungi kerosakan sel sehingga 95%. Diikuti dengan vitamin E 65% dan vitamin C 37%.

5) Alfalfa Complex

Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin 
Bertindak sebagai agen detoks badan. Ia bantu untuk buang toksin dalam badan. Jerawat kronik juga boleh muncul bila toksin tinggi dalam badan. Jadi alfalfa complex bantu untuk neutralkan asid dalam badan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.


Jom kita tengok apa kata mereka yang dah cuba supplement shaklee dalam menyelesaikan masalah jerawat kronik mereka.

Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin 

Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin 

Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin 

Atasi Masalah Jerawat Kronik Supaya Kulit Lebih Licin 

Jeles tak tengok muka mereka semua semakin licin dan flawless? Cantik kan? Yang paling utama, kita kena rawat daripada dalam supaya kulit akan kekal canti, bersih dan berseri. Baru la jerawat pun segan-segan nak timbul. Bila kulit bersih dan licin, secara langsung confident diri pun meningkat. Takde la rasa malu nak jumpa orang dah kan? Dan tak yah susah-susah nak pakai make-up dah.

Nak dapatkan set jerawat shaklee ni boleh contact aina atau beli directly dari website shaklee dengan klik buy now. Setiap pembelian dengan aina sudah semestinya akan disertakan dengan konsultasi cara makan dan tips-tips penjagaan kulit muka yang betul. Jangan biarkan masalah anda lama-lama. Lagi cepat dirawat, lagi cepat anda dapat kesannya. Sempat lagi nak kelihatan cantik bergaya di hari raya nanti. Roger aina tau!

 
FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

1 comment:

Powered by Blogger.