Kepentingan 9 Asid Amino Perlu yang Terkandung Dalam ESP

Assalamu'alaikum..

Tahukah anda antara produk Shaklee yang tak putus-putus orang tanya dan beli adalah ESP? ESP atau nama panjangnya adalah Energizing Soy Protein, adalah minuman protein daripada non-GMO soya (info lebih lanjut klik sini ---> Sumber protein terbaik, ESP!) Kenapa best sangat dengan ESP ni? Sebab ramai yang dapat kesan yang best lepas consume ESP. Aina sendiri pun antara minuman favourite and tak boleh tinggal adalah ESP. Kenapa? Klik sini untuk tahu lebih lanjut kenapa aina suka sangat dengan ESP ni.


Tak caya lagi? Jom tengok apa kata mereka yang dah amalkan ESP sebagai minuman harian mereka.

Dalam masa seminggu je sunburn pada muka pulih
Stretchmarks yang susah nak hilang tu pun boleh hilang dengan hanya amalkan ESP + Vitamin C! 
Rasa lebih bertenaga untuk lahirkan khalifah ke bumi ni
Lepas ni lebih mudah nak penuhkan tuntutan susukan anak selama 2 tahun!
Minum ESP pun boleh loss inch tau!! Lepas ni boleh pakai la seluar zaman muda remaja dulu.
Bukan perempuan je nak cantik, lelaki pun boleh tau! Kulit cantik secara semulajadi. Yang penting konsisten ESP + Vitamin C + Vitamin E
Lagi feedback mereka yang kulit makin lembut je lepas minum ESP
Banyak kan kelebihan yang mereka dapat selepas konsisten amalkan ESP. Tu baru sikit tau, ada baaannnnyyyaaakkk lagi feedback yang best2. Yang penting kulit makin cantik, badan makin sihat.

Kenapa ESP dapat memberi kesan yang best kepada pengguna?

Secara umumnya, sistem dalam badan kita memerlukan asid amino untuk ia berfungsi pada tahap optimum. Terdapat 20 jenis asid amino yang diperlukan. Tetapi 9 jenis asid amino tidak dapat dihasilkan oleh badan. Kesemua 9 jenis asid amino perlu ni, perlu diambil melalui pemkanan atau supplement untuk mencukupkan keperluan harian. Jika badan tidak mendapat kesemua asid amino, maka fungsi-fungsi dalam badan tidak dapat bekerja pada tahap optimum.

Apakah fungsi setiap 9 asid  amino perlu?


1) Isoleucine - membantu dalam sintesis hemoglobin dan juga komponen utama sel darah.

2) Leucine - Menggalakkan sintesis growth hormone dan membantu dalam baik pulih kulit, tulang dan tisu.

3) Lysine - Terlibat dalam sintesis enzim dan hormon, dan mengekalkan kesihatan fungsi sistem saraf.

4) Methionine - bantu dalam pecahan lemak, memelihara otot dan bantu mengekalkan kesihatan kulit dan kuku.

5) Phenylalanine - Bantu mengekalkan kesihatan sistem saraf, meningkatkan daya ingatan, proses pembelajaran, kawal selera makan dan mengelakkan depression.

6) Threonine - Mengekalkan tahap protein, menggalakkan sistem immunisasi, dan terlibat dalam sintesis kolagen dan enamel gigi.

7) Tryptophan - Penting untuk sintesis neurotransmitter serotonin (mood gembira dan tenang), melegakan migrain dan depresi.

8) Valine - Penting untuk pembentukan otot.

9) Histidine - Membantu dalam sintesis sel darah merah dan putih, sintesis histamine dan menggalakkan peredaran darah.

Seperti mana nama yang diberi (asid amino perlu / essential amino acid), sangat penting bagi kita untuk memenuhi keperluan asid amino ini melalui pemakanan. Kekurangan salah satu asid amino, pasti ada sistem badan atau masalah dalam metabolic pathways. Apabila semua keperluan cukup, badan akan menjadi lebih sihat, dan secara tidak langsung kulit pun makin sihat dan cantik!

Lepas baca semua fungsi-fungsi asid amino perlu tu, pasti anda rasa 'ooo...patut la banyak sangat kebaikkan minum ESP ni'. Sebab apa? Sebab ESP dah cukup kesemua jenis asid amino perlu ni.

Jadi, tunggu apa lagi? Jom ber'ESP' sekarang! Kami sudah, anda bila lagi? Dan berita gembira kepada anda yang ingin cuba ESP, sepanjang bulan september 2016 ni ada promosi esp dan vitamin C tau! Set combo bagi mereka yang sangat pentingkan kecantikan kulit.


Jadi, jangan tunggu lama-lama. Terlepas promosi ni, pi nangis kat bucu katil. Jangan cakap hakak tak payung tau! ;-)


FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.