Punca Kenapa Kelihatan Lebih Tua Daripada Usia Sebenar!

Sunday, March 19, 2017
Cuba bayangkan kulit kita macam kulit epal. Masa muda tegang cantik je. Makin tua makin kerepot, berkedut. Paling teruk kalau baru umur 40an dah kulit macam tu. Sudah nampak lebih tua daripada usia sebenar.Mesti taknak kan? Atau lebih teruk bila sel badan kita dah rosak dan takleh guna dah. Antara punca utama disebabkan oleh berlakunya oxidative stress.

Punca Kenapa Kelihatan Lebih Tua Daripada Usia Sebenar!

APAKAH OXIDATIVE STRESS?


Oxidative stress berlaku bila radikal bebas terhasil lebih banyak daripada antioksidan. Radikal bebas ni jahat. Dia akan curi electron daripada komponen sel seperti DNA, protin dan lipid untuk bagi dia stabil. Hasilnya komponen sel kita jadi tak stabil dan rosak.

Jadi bayangkan jika sel-sel kulit atau organ kita banyak yang rosak dan tidak stabil. Itu adalah antara punca utama berlakunya proses penuaan yang cepat. Paling teruk akan menyebabkan penyakit kronik seperti darah tinggi dan kencing manis.


BAGAIMANA RADIKAL BEBAS TERJADI?


Proses pengoksidaan berlaku apabila badan metabolize oksigen yang kita sedut setiap masa dan sel-sel kita menghasilkan tenaga daripadanya.

Proses ini akan hasilkan radikal bebas. Radikal bebas adalah normal dan perlu untuk tahap yang tertentu seperti ia bantu dalam melawan pathogen jahat penyebab penyakit.

Tetapi jika jumlah banyak sangat, akan memberi kesan buruk kepada sel-sel badan kita. Antara punca berlakunya radikal bebas dalam badan kita seperti pencemaran, merokok, terdedah kepada bahan kimia, gaya hidup kurang aktif, pemakanan yang tidak seimbang dan macam-macam lagi.
Punca Kenapa Kelihatan Lebih Tua Daripada Usia Sebenar!

Dan bila semakin banyak radikal bebas terbentuk dalam badan, maka terjadilah oxidative stress.

BAGAIMANA ANTIOKSIDAN MEMBANTU?


Orang selalu kaitkan antioksidan dengan antipenuaan atau melawan radikal bebas ni. Dan fakta ini sangat betul. Ini adalah keran fungsi antioksidan itu sendiri. Ia sungguh dermawan kerana antioksidan ini akan 'dermakan' electron dia kepada radikal bebas. Jadi radikal bebas jadi stabil dan takde la nak curi daripada sel komponen kita.
Punca Kenapa Kelihatan Lebih Tua Daripada Usia Sebenar!

Tetapi bila jumlah radikal bebas lebih banyak daripada antioksidan, itu yang dipanggil oxidative stress.

Kesan oxidative stress yang berpanjangan akan menyebabkan:
  • Keletihan yang melampau.
  • Alzheimer's disease.
  • Sakit otot atau sendi.
  • Sistem pertahanan badan yang lemah.
  • Kanser.
  • Kegagalan jantung.
  • Diabetes
  • Inflamasi

Dan macam-macam lagi.


Jadi cara nak kurangkan oxidative stress ni:

(1) Elakkan terdedah kepada pengoksidaan yang tidak perlu contoh avoid gula, buat senaman untuk hilang stress, tingkatkan sistem imun 
(2) Tingkatkan anti-oksidan melaui pemakanan. 
(3) pengambilan supplement tinggi antioksidan.


Dan untuk supplement, aina sarankan ambil vitamin antioksidan iaitu vitamin A, C dan E.  Untuk kesan lebih best, vivix adalah pilihan terbaik. Vivix diformulasi dengan gabungan resveratrol dan 15 jenis polyphenol. Hasilnya vivix adalah 10x ganda lebih efektif daripada mengambil resveratrol semata-mata dalam melambatkan proses penuaan dan mengurangkan oxidative stress.

Nak tengok tak pengamal tegar vivix ni muka diaorang cantik ke tak?





Best kan bila tengok kulit orang lain cantik, flawless dan yang paling penting cantik semulajadi. Dan yang paling penting tahap kesihatan pun makin meningkat. Jadi memang bonus la kulit cantik, badan sihat. 

Jadi untuk dapatkan Vivix ni boleh call dan whatsapp aina untuk dapatkan Vivix supplement no 1 dunia ni. Atau anda juga boleh buat belian directly daripada website shaklee dengan klik BUY NOW. Setiap pembelian dengan aina akan disertakan sekali dengan konsultasi sepenuhnya.


 
FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

Disclaimer : Selepas Allah, Doktor paling kita hormat, percaya & wajib taat bulat-bulat. Doa kepada Allah & dapatkan nasihat Doktor. Dan ingat; Vivix ni vitamin, bukan ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulih penyakit kritikal. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.







No comments:

Powered by Blogger.