Atasi masalah anak sembelit teruk dengan mealshake

Friday, March 10, 2017
Masalah anak sembelit ni adalah masalah biasa dihadapi oleh kebanyakkan anak-anak. Kebiasaannya bermula dengan bayi dah mula makan makanan pejal. Ada juga sebab minum milo sikit je dah sembelit. Makan makanan bercoklat sikit pun boleh menyebabkan sembelit. Aina percaya ramai sangat para ibu yang anak mereka mempunyai masalah ni. Sampai kan terpaksa larang mereka daripada minum milo, minuman bercoklat, kek coklat pun tak boleh makan!

Atasi masalah anak sembelit teruk dengan mealshake

 Ada kes yang sembelit teruk sangat sehingga terpaksa di bawa ke hospital kerana berak berdarah. Macam anak saudara aina sendiri yang baru berusia setahun lebih. Pernah kena tahan wad sebab berak berdarah. Dan sampai dia fobia dah nak membuang. Kesian kan? Jadi macam mana cara terbaik nak atasi masalah ni?

Cara terbaik, berikan air kosong yang banyak kepada anak kita (untuk yang berusia setahun ke atas sahaja) dan juga buahan yang tinggi serat seperti buah prun, betik, dan mangga. Jika tak jalan juga, boeh ikhtiar dengan mealshake.

Sebelum tu, meh tengok video bawah ni bagaimana kisah seorang ibu yang anaknya baru berusia setahun mengalami masalah sembelit yang teruk. Sembelit anak beliau sangat teruk sehingga suami beliau terpaksa korek punggung si kecil untuk bantu keluarkan najis yang keras dan tersekat ketika nak membuang. Hal ini menyebabkan anak mereka menjadi trauma dan takut nak makan sampai jadi kurus kering.

Tetapi syukur alhamdulillah, dengan izin Allah, mereka temui jalan penyelesaian kepada masalah sembelit anak mereka dalam masa 2 hari sahaja. Nak tahu apa rahsia mereka? Meh tengok video bawah ni.



Apa kelebihan melashake ni?


Mealshake sediakan hidangan yang lengakap dengan vitamin, mineral dan asid amino yang diperlukan oleh badan kita. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi seperti buahan, sayuran, kacang soya dan lactalbumin (sejenis susu). Lactalbumin mengandungi protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh daripada peringkat bayi sehingga dewasa,

Antara manfaat utama Mealshake:

1) Mempunyai nutrisi lengkap 24 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan.
2) Kaya dengan protein untuk pembinaan sel-sel badan dan otot.
3) Mengandungi asid folik, kalsium, biotin dan magnesium yang diperlukan oleh badan untuk membina tulang yang kuat semasa proses tumbesaran.
4) Kaya dengan serat larut untuk membantu proses membuang.
5) Tidak mengandungi pewarna dan gula tiruan.

Bagaimana Mealshake dapat Membantu Masalah Sembelit?

Melashake mempunyai serat larut yang sangat membantu dalam proses pembuangan. Selain itu, ia juga mengandungi magnesium yang membantu proses pergerakan usus yang normal. Magnesium ni juga berfungsi untuk tarik air masuk ke dalam usus dan sekaligus buatkan najis lebih lembut dan senang untuk dibuang.

Apa kata mereka yang sudah cuba melashake?

Atasi masalah anak sembelit teruk dengan mealshake


Atasi masalah anak sembelit teruk dengan mealshake

Atasi masalah anak sembelit teruk dengan mealshake

Atasi masalah anak sembelit teruk dengan mealshake

Atasi masalah anak sembelit teruk dengan mealshake

Bila masalah sembelit anak dapat diatasi, mesti kita sebagai ibu bapa dapat menarik nafas lega. Tiada dah episode anak nangis-nangsi waktu membuang. Tiada dah episode berak sehingga berdarah sehingga kena warded. Ammar sendiri alhamdulillah sejak konsisten minum mealshake, tak pernah dah sembelit walaupun minum air milo segelas. Rasa lega sangat dan syukur sangat keapada Allah kerana dengan asbab minum mealshake, Ammar sangat jarang demam dan selera makan bertambah-tambah.

Jadi kepada ibu bapa yang ada masalah anak sembelit, cuba ikhtiarkan dengan mealshake. InsyaAllah ia sangat berkesan untuk bantu anak anda juga. Rasa mealshake pun sedap. Anak-anak mesti suka! Yang penting, bila keperluan nutrisi badan mereka cukup, tahap kesihatan mereka pun meningkat insyaAllah.



Jadi, jangan tunggu lama-lama. Meh order mealshake untuk atasi masalah sembelit anak anda sekarang. Cara nak order mudah je, pm/whatsapp aina pada no di bawah atau klik je butang buy now dan beli directly di website shaklee. Dan setiap pembelian produk shaklee daripada aina of course la akan dapat free consultation sepanjang hayat!

 
FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.


Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

1 comment:

Powered by Blogger.