Alhamdulillah, berat badan Ammar naik!!

Assalamu'alaikum..

Pagi ni baru balik daripada klinik timbang berat dan ukur tinggi ammar. Alhamdulillah, berat ammar naik sekilo dalam masa sebulan sahaja! Selalunya, sekilo tu naik dalam masa 3 bulan (tu pun dah kira banyak). Masa checkup 1 tahun 9 bulan berat ammar turun sekilo. Sebab masalah dia taknak makan langsung. Jika anda pernah baca post saya sebelum ni, macam2 yang telah saya lakukan untuk naikkan selera makan ammar. Masa timbang berat dia turun, memang saya rasa down dan sedih. Dan nurse bagi tarikh appointment sebulan kemudian (kena monitor berat selama 3 bulan berturut2, kalau tak naik juga, kena refer dengan doktor). Dan alhamdulillah, debar2 juga nak bagi ammar timbang tadi, lepas timbang je, naik sekilo!!yeay!sangat happy dan dah tak perlu datang untuk bulan depan. 

Dulu memang Ammar mempunyai masalah nak makan. Sampai nangis2 (bukan dia nangis, mama yang nangis) sebab nak suruh dia makan..hehe. Jadi saya berikhtiar dengan memberikan mealshake dan chew vitamin c setiap hari. Hari pertama bagi je terus lain. Lebih mudah nak bagi ammar makan. Bukan setakat tu je, dia makan pun lebih laju daripada biasa! Part paling best, lepas habis makan nasi, minta keledek pula. Kadang-kadang minta biskut lagi. Allahuakbar, Allah je yang tahu bertapa gembiranya hati ni bila tengok dia makan dengan berseleranya. 

Dan terbukti, bulan ni berat dia naik dan BMI dia yang dulu dah masuk line merah, sekarang dah dekat borderline kuning. Jadi ammar, lepas ni bmi normal ok! Dan yang paling best, sistem pertahanan badan dia pun dah improve. Setakat ini, tak pernah lagi demam atau selsema walaupun sekarang musim hujan, banyak travel jauh-jauh, alhamdulillah, ammar tetap aktif dan sihat. Semoga anak soleh mama membesar dengan sihat dan menjadi anak yang soleh.

Jika anda mempunyai masalah sama seperti saya, cubalah mealshake dan chew vitamin c. Insya'Allah memang berkesan. Bila anak cukup segala nutrisi dalam badan, selera makan pun bertambah-tambah. Berminat dengan mealshake dan chew vit c? Pm/ whatsapp saya dan saya akan kongsikan resepi2 mealshake untuk bagi kepada si kecil. =)


FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.