Tips penjagaan anak selepas bersunat

Tuesday, December 22, 2015
Assalamu'alaikum..

Sempena cuti-cuti sekolah ni, maka ramai la ibubapa yang akan bawa anak lelaki masing-masing untuk dikhatankan atau sunat. Biasanya mommy ke atau anak2 yang akan terlebih neves? Mesti dua2 kan? Yang mummy neves sebab anak bujang dah dianggap selangkah ke alam dewasa , manakala yang anak pula mesti la neves. Nak kasi potong kut!!hehe.. Apa2 pun selamat bersunat ye anak-anak. Zaman sekarang dah moden. Tak rasa sakit pun. 



Jadi apakah cara terbaik untuk para ibu ni buat unuk pastikan anak yang lepas sunat ni cepat baik?

1) Pastikan anak-anak tidak lasak untuk seminggu pertama.
2) Pastikan kawasan sunat sentiasa bersih dan kering untuk elakkan sebarang jangkitan kuman.
3) Protein wajib ambil untuk bagi kawasan sunat cepat sembuh.
4) Banyakkan makanan mengandungi vitamin c kerana vitamin c membantu merangsang pengeluaran kolagen dan sekaligus mempercepatkan proses penyembuhan.

Apakah vitamin Shaklee yang dapat membantu kanak-kanak selepas bersunat?


Apakah kelebihan set nutrisi lengkap kanak-kanak ni?

1) Chewable vitamin c
Ia dapat membantu merangsang penghasilan kolagen untuk membantu proses penembuhan di kawasan sunat. Selain itu, ia juga dapat meningkatkan sistem pertahanan badan anak anda.

2) Meal Shakes
Menyediakan hidangan lengkap (vitamin dan mineral) dan asid amino serta nutrisinya yang mudah diserap oleh badan. Apabila badan cukup nutrisi, proses penyembuhan pun akan berlaku dengan cepat. Meal Shake diperbuat daripada bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi protin yang berkualiti tinggi dan mudah diserap ke dalam sistem badan dari [eringkat bayi hingga la ke orang dewasa.

Dan yang paling penting, rasa kedua-duanya sangat sedap!! Anak-anak pasti suka. Jadi, hubungi saya untuk dapatkan kedua-dua vitamin super awesome ni dan dapatkan konsultasi dan servis terbaik daripada saya. =) Selamat berkhatan ye kanak-kanak!


FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.




No comments:

Powered by Blogger.