Kepentingan zink untuk rambut yang kuat dan sihat

Tuesday, January 19, 2016
Assalamu'alaikum..

Tahukah anda bahawa zink adalah antara mineral penting untuk rambut yang kuat dan sihat? Untuk memahami kaitan antara zink dan pertumbuhan rambut, kita perlu tahu terlebih dahulu hubungan antara kekurangan zink dan keguguran rambut. Sesetengan pakar percaya bahawa kekurangan zink sebenarmya boleh membawa kepada kemerosostan struktur protein yang membentuk folikel rambut. Apabila folikel lemah, ia boleh menyebabkan rambut gugur.


Zink juga dipercayai memainkan peranan penting dalam penghasilan DNA dan RNA. Kedua2 nya amat penting untuk bahagian sel-sel folikel rambut yang secara langsung membawa kepada pertumbuhan rambut lebih sihat. Selain itu, zink membantu menstabilkan hormon, yang boelh menjadi salah satu sebab kenapa ia begitu berkesan dalam mencegah keguguran rambut. Terutama bagi wanita yang batu lepas bersalin. 

Selain itu, kelemumur juga berkait rapat dengan kekurangan zink. Zink merupakan mineral yang menggalakkan pembiakan sel, pertumbuhan dan pembaikan tisu. Selain itu, zink juga berfungsi dalam mengekalkan kelenjar yang merembeskan minyak yang terdapat pada folikel rambut.

Apakah makanan yang mempunyai sumber terbaik zink?

Makanan hang mengandungi zink yang tinggi termasuklah makanan berasal daripada haiwan seperti makanan laut, ayam, kupang, udang dan tiram. Telur dan susu juga membekalkanzink tetapi dalam jumlah yang kecil. Produk gandum dan kekacang mengandungi zink tetapi dalam bentuk yang kurang diserap oleh badan.

Untuk lebih mudah, amalkan la zinc complex Shaklee. Perbezaan zink Shaklee, ia dirumus khas dari zink glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zink yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita. Zink sesuai untuk pengambilan jangka masa panjang. Ia berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.


Mahal ke zink shaklee? Sudah semestinya tidak! Harga dia tak berpatutan dengan semua kelebihan yang kita boleh dapat. Satu botol tahan sehingga 4 bulan. Nak lagi best? Bulan ni ada promosi clear stock zink. Rebut peluang sekarang sebelum tergigit jari. Pm/whatsapp 013.969.5362 untuk order zink anda sekarang! =)

FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.