5 Langkah Mudah Yang Perlu Kita Lakukan Ketika Membeli Kolagen

Assalamu'laikum..

Kolagen sangat sinonim dengan kecantikan. Sekarang ni, apa-apa produk kecantikan pasti akan claim mengandungi kolagen. Selain itu, minuman2 kesihatan seperti susu kambing pun kadang2 ada kolagen. Kolagen tu sendiri pun boleh didapati banyak di pasaran. Daripada semurah-murah kolagen sehingga la yang mahal. Persoalannya, berkesan kah kolagen yang kita ambil itu kepada badan kita? Berbaloi tak dengan duit yang dialburkan? Sempena promosi collagen powder shaklee bulan ni, saya nak kongsikan beberapa langkah mudah yang anda perlu lakukan untuk pastikan kolagen yang anda beli itu betul-betul berkualiti dan mampu memberi kesan postif kepada kita.

Langkah pertama:

Pastikan ia halal. Haa...ni paling penting terutama sebagai seorang muslim. Benda yang kita nak makan, seharusnya halal kan? Jadi kena pastikan terlebih dahulu status suplemen kolagen yang nak dibeli adakah ahalal atau tidak.

Langkah kedua:

Pastikan sumber kolagen. Jika mereka katakan kolagen mereka dihasilkan daripada rumpai laut la, tumbuhan yang sangat rare la, batalkan niat anda untuk beli kolagen dengan penjual itu. Kenapa? Sebab kolagen ini hanyalah daripada haiwan sahaja. Tumbuhan tiada kolagen ye. Ia mempunyai bahan yang seakan-akan kolagen, tetapi bukan kolagen. Jadi, sudah tentu ia tidak akan memberi kesan seperti kolagen.

Langkah ketiga:

Lihat kandungan kolagen untuk setiap hidangan. Jika kandungan nya sangat la sedikit seperti 50mg, abaikan juga. Kerana jika kandungan kolagen dia sangat la sedikit, ia tidak akan memberi apa-apa kesan pun kerana keperluan kolagen dalam badan tidak dipenuhi.

Langkah keempat:

Jika dapat semak berapa berat molekul kolagen yang dijual adalah terbaik. Sebaik-baiknya berta molekul kolagen haruslah rendah supaya tahap penyerapan kolagen adalah maksimum. Menurut kajian, kolagen haiwan seperti lembu adalah satu pertujuh lebih rendah daripada kolagen ikan apabila dipecahkan mengikut berat molekul. Kolagen hanya diserap selepas ia dipecahkan kepada peptida oelh enzim pencernaan. Kebolehan kolagen dipecahkan adalah berkait rapat dengan keupayaan untuk diserap oleh badan. Oleh itu, kolagen ikan mempunyai kadar penyerapan 7 kali lebih bagus daripada kolagen daripada lembu atau babi. Jadi, sebaik-baiknya cari lah kolagen yang dihasilkan daripada ikan.

Langkah kelima:

Antara suplemen kolagen dalam bentuk kapsul, serbuk atau minuman, cuba elakkan dalam bentuk kapsul. Ini adalah kerana bentuk kapsul boleh menghalang penyerapan yang efisien.

Mudah kan? Ok, jom kita buat semakan pula pada Collagen Shaklee Powder:


Macam mana? Best kan? Yang paling best bulan ni ada promosi tau collagen yang terlajak laris ni. Cepat pm/ whatsapp saya dapatkan collagen powder shaklee pada harga yang superb! Sementara stok masih ada. Siapa cepat, dia dapat. =)



FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.