Atasi masalah angin dalam badan dengan satu langkah mudah

Assalamu'alaikum..

Masalah angin dalam badan adalah masalah biasa yang pasti semua orang pernah lalui. Terutama sekali bagi mereka yang mempunyai masalah gastrik. Terasa angin dalam perut membuak-buak dan kadang-kadang boleh membawa ke sakit kepala. Jadi apakah langkah mudah untuk atasi masalah angin dalam badan? Sudah semestinya peppermint-ginger plus!
Tiap kali badan ade angin je, mesti orang suruh minum teh halia, tak pun makan halia terus. Kalau dapat macam saya yang memang tak suke langsung makan halia akan jadi satu masalah untuk ikuti tips tradisional ni. Jadi, pilihan yang ada adalah peppermint-ginger plus.

Apa yang best sangat dengat peppermint ginger plus ni? Ia adalah kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur dan dihasilkan melalui standard prosedur dan penggunaan teknologi sains terkini. Ia sangat membantu dalam merawat dan mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, angin dalam badan dan penghadaman. Jadi, bukanlah ada halia semata-mata tau.

Apakah manfaat utama keempat-empat bahan dalam peppermint-ginger plus?

1) Pudina : Membantu untuk melegakan otot perut dan mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit. Selain itu, ia juga mampu melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah atau kehilangan selera makan selepas membuat rawatan kemoterapi. Pudina mampu merangsang pengeluaran peluh. Oleh itu sangat sesuai diambil oleh mereka yang dijangkiti demam selsema.

2) Halia : Masyarakat CIna menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Halia mampu merangsang rembesan enzim Salvia untuk proses pencernaan makanan. Ia membantu dalam melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika hamil. Satu kajian di United Kingdom menunjukkan halia berkesan sebagai remedi untuk mabuk laut.

3) Pokok Adas (fennal) : Orang Eropah mengamalkan biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia dapat melegakan sakit perut, gejala selsema.

4) Cekur Manis (anise): Orang Mesir purba menggunakan cekur manis untuk melegakan masalah pencernaan dan gejala pms, batuk dan kahak. Ia merangsang rembesan jus gastrik untuk membantu pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit, memberi tenaga dalam badan.

Jika ibu hamil terutamanya yang mempunyai masalah morning sickness yang teruk, memang akan disarankan untuk mengambil peppermint-ginger plus untuk memberi kelegaan. Jangan risau, sudah semestinya ia selamat, berkesan dan juga semulajadi.

Jadi, pastikan peppermint-ginger plus sentiasa ada dalam simpanan anda ok. Tak perlu risau lagi angin-angin dalam badan selepas ini. Dapatkan peppermint-ginger plus dengan hubungi saya di:

FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.