Tips memilih supplemen kalsium supaya penyerapan tahap maksimum

Assalamu'alaikum

Sebelum ni saya ada kongsikan mengenai bahaya osteoporosis dan cara terbaik untuk menjaga tulang yang sihat, Jika belum baca, boleh baca di sini. Jadi apakah cara terbaik untuk memilih kalsium sebagai supplemen tambahan anda?

Kalsium yang paling terbaik adalah rumusannya yang seimbang dan kadar penyerapannya adalah 99%. Apa yang perlu anda semak sebelum membeli kalsium?

1) Pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium
2) Elakkan produk yang dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum.
3) Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat yang tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Kenapa pentingnya vitamin D dan magnesium?

Pentingnya vitamin D adalah kerana ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meningkatkan ketumpatan tulang. Manakala magnesium berfungsi untuk menggalakkan komposisi tulang dan rawan, membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga dan pengecutan saraf dan otot. Selain itu, ia sangat penting untuk menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan pembentukan batu karang atau batu hempedu. Oleh itu, kedua-dua nya sangat penting untuk diambil bersama-sama dengan kalsium supaya penyerapan kalsium oleh tubuh pada tahap maksimum.



Kenapa mesti pilih ostematrix?

1) Dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati.
2) Mengandungi vitamin D dan magnesium
3) Mengandungi mineral-mineral seperti zinc, boron, manganes dan kuprum yang penting untuk metabolism kerangka, pertumbuhan otot, menghasilkan enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mencegah arthritis.

Bagaimana nak dapatkan ostematrix? Mudah sahaja, hubungi saya dan dapatkan konsultasi percuma daripada saya. Sentiasa pilih supplemen yang terbaik untuk badan anda dan memberi kesan yang positif.



FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.