Kenali multivitamin yang pertama di dunia

Thursday, December 31, 2015
Assalamu'alaikum..

Sebelum kita melangkah ke tahun 2016, meh saya nak kongsikan satu fakta mengenai multivitamin yang juga merupakan salah satu supplemen favourite saya; vitalea, yang tertua di dunia (100 tahun dah ye). 
Pada awal pengeluaran vitalea pada tahun 1915, ia dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan kemudian disingkatkan menjadi 'Vita-min'. Jadi perkataan vitamin yang kita sokmo dok sebut sampai sekarang berasal daripada Shaklee. Pada mulanya , ia dirumus dalam bentuk cecair. Seiring dengan peningkatan teknologi, ia mula diubah dalam bentuk tablet yang kini dikenali sebagai Vita-Lea. Hebat tak? Maksudnya dah 100 tahun Vita-Lea ni ada di pasaran dan digunakan oleh ramai orang.

Apakah kandungan Vita-Lea?

Setiap tablet mengandungi 30 jenis nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah., 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA. Tablet vitalea ini berwarna hijau kerana ia disaluti oleh spirulina. Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia larut dalam air dan juga tubuh kita. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Apakah manfaat utama vitalea?

1) Tenaga segera - memastikan badan dan mental sentiasa cergas sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.
2) Pelengkap nutrisi - ia akan 'topup' mana2 yang vitamin atau mineral kurang dalam diet harian.
3) Membantu keupayaan sistem produktif
4) Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
5) Menyediakan nutrisi asas, memastikan sel sihat, pertumbuhan sel baru, membantu proses tumbesaran, pertumbuhan rambut yang sihat, otot, kulit, kuku dan hormon. Serta menjaga kesihatan tiroid.
6) Melindungi organ.

Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan vitalea shaklee selama setahun, ia boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%!! Banyak tak? Jadi, untuk pastikan badan kita sentiasa sihat, pastikan badan kita cukup segala keperluan nutrisi yang diperlukan dan sentiasa amalkan gaya hidup yang aktif.



Berminat untuk dapatkan multivitamin tertua di dunia? Boleh whastapp/pm saya dan dapatkan keterangan lebih lanjut.

FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.



No comments:

Powered by Blogger.