Makanan tambahan anti-penuaan pada tahap sellular

Semua orang mesti nak sentiasa kelihatan cantik dan sihat sepanjang masa. Siapa taknak kalau umur 50 tahun tapi kelihatan seperti 25 tahun? Dan yang paling penting badan pun rasa sihat dan cergas je walaupun dah lanjut usia. Benda yang paling menakutkan pula apabila kita baru berumur 30 tahun tapi orang tegur muka dah namak macam 40an..oh no!!! Tahukah anda, radikal2 bebas boleh mempercepatkan proses penuaan?


 Terdapat 4 mekanisme penuaan pada tahap sellular.

1) kerosakan DNA
Setiap hari, sel-sel dalam tubuh kita akan diserang dan merosakkan DNA. Serangan-serangan ini akan merosakkan pangkalan data genetik ( menyebabkan mutasi) yang akan menganggu fungsi-fungsi sel. Apabila sel-sel gagal melakukan fungsi2 mereka, maka timbul la masalah kesihatan dan sebagainya.

2) Pengawalan genetik
Pengawalan genetik boleh menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap sellular. Semakin meningkat usia, sesetengah fungsi sel akan semakin hilang fungsinya.

3) Pengeluaran tenaga yang menurun oleh sel-sel
Mitochondria di dalam sel-sel badan bertanggungjawab menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Semakin meningkat usia, kecekapan mitochondria ini juga menurun. Dan hasilnya fungsi-fungsi sel juga terkesan dan menyebabkan badan rasa lemah tak bermaya.

4) Peningkatan protin AGE
Pengumpulan protin AGE ( advanced glycation end products) boleh menyebabkan kerosakan pada tahap sellular yang akan menganggu fungsi sel dan sistem dalam badan kita.

Oleh sebabkan faktor-faktor ini, Shaklee telah mengeluarkan satu produk yang mengandungi ramuan aktif yang berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik dan sekaligus menolong melambatkan proses penuaan pada tahap sellular. Vivix merupakan supplemen anti-penuaan terbaik dunia yang dihasilkan melalui pelbagai ujian penyelidikan selama bertahun-tahun.

Bagaimana Vivix berfungsi?

  • Ia melindungi dan membaiki DNA
  • Memberi impak positif kepada pengawalan genetik.
  • Menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria
  • Melambatkan pembentukan protin AGE

Selain itu, Vivix juga dapat menolong dan membantu memelihara kesihatan jantung, otak, sistem imun, kesihatan sendi, perlindungan daripada radikal bebas, kesihatan buah pinggang dan sebagainya. Kesimpulannya, hanya satu sudu Vivix setiap hari dapat memberi impak positif kepada tahap kesihatan kita. Jom tengok apa kata mereka yang telah amalkan vivix.

Selepas 3 bulan konsisten dengan vivix

Kulit lebih glowing dan flawless

Selepas seminggu terus nampak kesan!

Rita rudaini pun pakai vivix uolls!

Best kan?Mesti la best. Ramai dah dapat kesan yang positif. Ada yang cepat dan lambat. Bergantung kepada badan masing2. Kalau banyak sangat toksin dalam badan tu, lama sikit la nak nampak kesan dia. Kena la detoks dulu. Buang semua toksin-toksin. Pastu baru dapat kesan.

Macam mana nak dapatkan vivix, anti-penuaan terbaik di pasaran dunia ni? Senang je, hubungi saya dan dapatkan konsultasi dan servis terbaik daripada saya khas untuk pelanggan saya sahaja. Saya akan kongsikan tips2 kesihatan dengan anda semua. Ilmu kena la kongsi kan? =)

FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.