Vitamin Untuk Anak-anak Dalam Menempuh Alam Persekolahan

Sekolah dah nak bermula. Selain daripada persediaan kelengkapan sekolah, bagaimana dengan persediaan sistem pertahanan badan anak kita? Dah prepare?

Pentingnya kita tingkatkan sistem pertahanan badan anak-anak kita supaya anak-anak tak mudah jatuh sakit, rasa cergas dan bertenaga je ke sekolah dan paling penting dapat memberi tumpuan sepenuhnya dalam kelas.

Bila anak-anak ke sekolah, biasanya time rehat, anak kita akan makan makanan tak berapa nak seimbang kan? Lebih-lebih lagi bila diaorang beli sendiri makanan. Ada ke nak beli nasi dengan sayur yang banyak?

Aina masa sekolah dulu pun beli 2 keping keropok je time rehat, hahaha. Paling banyak pun 4 keping. Tu kurus cekeding je. Sebabnya dah set dalam otak ni time rehat nak main dengan kawan-kawan. Bukan waktu makan,haha.

Jadi untuk anak-anak yang nak masuk alam persekolahan dah aina cadangkan berikan juga vitamin untuk kuatkan sistem pertahanan badan di samping untuk membantu mereka memberi tumpuan lebih waktu pembelajaran.

Aina cadangkan berilah:


 vitalea for children: complete multivitamin untuk topup mana-mana nutrisi yang rompong-rompong. Anak-anak yang tengah membesar, memang wajib untuk cukup keperluan nutrisi badan. Bestnya vitalea for children ni, tak manis sangat, rasa manis-manis buah, tiada gula, tiada pewarna dan bahan pengawet. Sangat sesuai untuk anak-anak kita.

chew vitamin c: untuk meningkatkan sistem pertahanan badan mereka. Jadi tak la mudah demam dan selsema.


omega guard : bantu meningkatkan daya tumpuan dalam kelas. Istimewanya omega guard ni berbanding minyak ikan lain, kandungan omega 3 dia lebih daripada 90% dalam satu kapsul tau. Selain tu, ia lalui 3 kali proses penapisan. jadi, semua bahan-bahan logam berat yang selalu cemari ikan dah ditapis keluar. 


 mealshake : lengkap juga dengan 24 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh anak-anak yang sedang membesar. Bestnya mealshake ni, bukan setakat sedap, tapi kalau anak-anak yang ada masalah sembelit, memang sesuai sangat ambil mealshake ni.


Jadi, meh la kita cukupkan keperluan nutrisi anak2 dengan memberi bekalan makanan yang sihat dan seimbang dan juga vitamin jangan dilupakan. Nak beli vitamin yang confirm anak2 suka dan tak rosak gigi? Boleh pm aina k.



FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.



No comments:

Powered by Blogger.