Indahnya Hidup Bila Bergantung Kepada Allah s.w.t 100%

Monday, December 26, 2016
Sejak menceburkan diri dalam dunia bisnes shaklee ni, mentor-mentor bisnes banyak tekankan, dalam sibuk-sibuk nak buat iklan, marketing, tarik customer, jangan sesekali abaikan tanggungjawab kita sebagai hamba Allah.
 
Waktu solat kena jaga. Tinggalkan semua kerja bila masuk waktu solat.

Amalan solat sunat dhuha, tahajjud semua jangan tinggal.

Zikir sebanyak mungkin.

Kenapa? Sebab dalam hidup ni, semua yang kita ada sekarang Allah yang bagi. Jadi kalau nak apa-apa, memang kena minta dengan Dia la kan? Dan bila nak minta, kena la selalu dekatkan diri dengan-Nya.

Dulu pernah terjadi seorang customer, dah deal untuk beli esp dan omega guard kalau tak silap. Dah close deal dan janji tempat dan masa pukul berapa nak cod. Beberapa jam nak cod, tiba-tiba customer mesej kata tak jadi sebab dia nak beli dengan kawan dia.

Sedih tu takyah nak cakap la. Dah semangat nak cod kut. Tapi aina redha. Ingat pesanan mentor, apa-apa yakin dengan perancangan Allah. Bila sedih, gi ngadu dekat Allah. Dan percaya semua ni perancangan Allah dan Allah nak berikan lebih baik daripada tu.

Tup..tup..petang tu dapat mesej daripada customer nak nak beli vivix, omega guard, vit c, chew vit c dan alfalfa botol besar. Berganda sales daripada backout buyer sebelum ni. Dan terus register free membership.

Allah...memang nangis sujud syukur. 

Jadi pesanan ahkak, kalau nak berjaya di dunia ni, selalu letakkan Allah dulu. Apa2 pun Allah dulu. Kejar akhirat jangan lupa. Bila kita kejar akhirat, dunia akan ikut.

Hidup lebih berkat, hati akan rasa lebih tenang. 😊😊

Nak cari pendapatan sampingan yang boleh dibuat dari rumah? Meh pm aina dan kita cerita lebih panjang.

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.