Cara Untuk Doktor Kekal Bertenaga Tanpa Rasa Penat Sepanjang Oncall

Friday, December 23, 2016
Family aina memang ramai sangat doktor. Daripada abang, kakak ipar sampai la ke sepupu, anak sepupu, memang ramai yang berkecimpung dalam dunia perubatan. Jadi bila diaorang oncall, boleh tahu perasaan penat yang melampau tu. Balik daripada oncall, confirm qada' tidur.

Belum lagi banyak kes yang doktor2 (houseman escpecially) bila balik daripada oncall, accident sebabkan penat yang amat. Bahaya kan? huhu.

Jadi aina sarankan ambil la vivix, cinch tea, performance drink dan bcomplex waktu oncall. Tiga-tiga memang buat badan rasa bertenaga dan mata segar je. 

1) Vivix

Vivix ni dirumus khas untuk melambatkan proses penuaan. Tapi apa kaitan cantik dengan penat? Haa...kalau korang nak tahu, salah satu fungsi vivix ni, ia boleh galakkan biogenesis mithocondria. Dalam kata lain, menggalakkan pembentukan pusat janakuasa dalam sel kita. Bila makin banyak mithocondria dalam sel, maka makin banyak tenaga yang boleh dihasilkan. Hasilnya, badan tidak akan cepat rasa penat.

Ada sorang makcik ni pernah cakap dia taknak dah ambil vivix. Sebab apa? Sebab dia cakap dia jadi ligat dan aktif lain macam lepas ambil vivix. Tergelak je aina dengar,hahahaha. Jadi, kalau doktor yang tak sempat nak telan vitamin atau bancuh air untuk minum, ambil je vivix satu sudu kecil setiap hari. Mudah kan?

 

2) Cinch Tea

Cinch tea selamat dan adalah penggalak tenaga semulajadi. Ia menganduni taurina untuk meningkatkan tenaga dan ketahanan badan. Pilihan alternatif terbaik untuk menggantikan kopi, soda atau air manisan. CInch tea tidak mengandungi gluten, perisa tiruan, pewarna dan pemanis. Jadi siapa yang nak lose weight memang disarankan sangat untuk ambil cinch tea.

Antara campuran teh dalam cinch tea ni:

a) Matcha green tea powder - Menyimpan semua nutrien yang terdapat dalam daun teh termasuk serat, mineral dan antioksidan.
b) Red tea extract - Mengandungi polifenol  yang dapat membantu cegah kanser.
c) White tea extract - Juga dikenali sebagai teh hijau muda yang mempunyai kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding teh hijau/
d) Rooibos red tea extract - Kaya dengan sebatian polifenol-antioksidan.


3) Performance Drink

Korang tau tak, performance drink ni direka khas untuk para angkasawan NASA. Bukan tu je atlit dunia dan pengembara terkemuka pun pilih Performance Drink sebagai pilihan utama. Ujian klinikal membuktikan rumusan eksklusif OptiCarb yang sudah dipatenkan ini akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda!! ia juga bertujuan untuk memastikan badan kekal hidrat.


4) Bcomplex

Seperti mana yang kita tahu antara fungsi B Complex adalah menukarkan makanan kepada tenaga. Sebab itu bagi student untuk amalkan bcomplex supaya tidak mengantuk dalam kelas. Begitu juga dengan doktor yang perlukan extra tenaga untuk berkhidmat sepanjang oncall. 

Dan kenapa mesti bcomplex shaklee dan bukan brand lain? Bcomplex shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin Bcomplex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Masa aina berjalan selama 10 jam di MAHA, aina telan bcomplex untuk kekal bertenaga. Surprisingly tak letih pun walaupun time jalan most of the time kena dukung ammar. Dan pernah juga lepas kitaorang berjalan satu hari di MAHA, dan malam tu nak balik ke Kuantan juga, aina suruh husband telan 2 biji bcomplex untuk elak megantuk time drive malam-malam. Dan alhamdulillah, memang dia kurang mengantuk! Kalau tak mesti kena selalu tukar driver.

Jadi untuk semua para doktor even nurses yang tercari-cari supplement untuk kekal bertenaga sepanjang waktu kerja, ambil la 4 supplement ni. Confirm ligat je jalan ke sana sini. Nanti barulah boleh attend patient dengan senang hati dan tersenyum je. 

Nak cuba 3 supplement ni boleh roger-roger aina k. Dan dapatkan konsultasi terbaik daripada aina insyaAllah.


FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.