Makan Vitamin Shaklee Banyak-banyak Tak Rosak Buah Pinggang Ke?

Saturday, December 24, 2016
"Makan shaklee banyak2 tak affect buah pinggang ke kak?"

Ni antara soalan yang customer pernah ajukan tiap kali aina suggest beberapa jenis vitamin. 

Memang ada sesetengah laporan yang menunjukkan pengambilan supplement dan herba2 boleh membebankan buah pinggang... tapi.tapi...kena tengok juga supplement tu jenis apa. Kalau supplement tu sintetik dan kalau semulajadi sekali pun tapi sumbernya dicemari oleh bahan-bahan logam berat, yang tu YES boleh affect buah pinggang kita.

Sebab tu pentingnya pilih supplement yang semulajadi, selamat dan berkesan. Dan paling best kalau ada kajian terhadap supplement tu sendiri sama ada ia memberi kesan jangka masa panjang atau tidak.

Istimewanya Shaklee ni, CEO dia berani untuk membenarkan saintis untuk membuat kajian terhadap supplement shaklee. Confident level sangat tinggi kan CEO shaklee ni? Tak tahu pun outcome result nanti akan menyebelahi shaklee atau tak.

Jadi, satu kajian telah dijalankan ke atas pengguna shaklee yang lebih 20 tahun vs tak makan vitamin langsung dan yang ambil supplement brand lain. 

Landmark study ni penting. Syarikat suppelemnt lain tak buat sebab landmark study ni risikonya kalau result dari kajian tu tak menyebelahi syarikat,resultnya tetap akan dipapar umum. 

Malu besar weh dok pung pang kata product kau bagus tapi alih-alih indah khabar dari rupa.

Dan kenapa kajian dilakukan untuk mereka yang amalkan produk shaklee selama 20 tahun? Bukan 2-3 tahun je?

Secara purata penyakit ni terjadi 10-20thn. Contoh fibroid nak besar memang makan tahun. Dia tak jadi dalam masa 1 atau 2 bulan. In fact penyakit-penyakit kronik macam kanser pun macam tu. Sebelum kita tahu ada kanser, sel-sel kanser tu dah lama bertapak dalam badan dan bermutasi.
 
Makan supplement shaklee 20 tahun..ape bukti ko sihat? Bukan cakap kosong tapi diuji tahap kesihatan keseluruhan mereka. Ujian darah semua diambil. Boleh refer pada link journal di bawah.

Ternyata tahap kesihatan mereka memang jauh lebih baik berbanding yang tidak amalkan apa-apa supplement dan lebih teruk amalkan supplement produk lain. 

Inilah sebab kenapa saya suka share pasal Shaklee. Nak tolong korang utk dapatkan product yg terbaik..bukan acah-acah terbaik. 

Close to nature, itu lebih baik untuk kita semua. Tengah mencari makanan tambahan terbaik? Shaklee la jawapannya..kalau nak tahu betul-betul berkesan ke tak, memang kena cuba sendiri. Orang lain dah rasainya, giliran anda pula untuk merasainya.

Sumber landmark study shaklee: http://www.nutritionj.com/content/pdf/1475-2891-6-30.pdf

 

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.