Detoks badan secara semulajadi dengan selamat dan berkesan

Wednesday, February 05, 2014
Berat badan susah nak turun? Jerawat selalu tumbuh di muka? Badan lemau dan asyik penat je? Itu adalah tanda badan kita penuh toksin dan perlu detoks. Pelbagai produk detoks boleh didapati di pasaran sekarang. Namun tahukah bahawa kita boleh menjalani detoks secara semulajadi? (lihat di sini). Nak tahu lebih lanjut? Teruskan membaca.

Detoks badan secara semulajadi dengan selamat dan berkesan

Detoks ialah proses ‘membersihkan dan menyucikan badan dari dalam’. Proses detoks penting untuk penyerapan nutrien/vitamin yang lebih optimum oleh badan. Sekiranya organ yang terlibat dalam penyerapan vitamin seperti usus mengalami masalah, kemungkinan besar vitamin tidak boleh diserap dengan sempurna.

Shaklee menawarkan produk detox untuk membantu membersihkan badan anda daripada bahan kimia toksik, menjaga kesihatan hati, membersihkan kolon, membina mikroflora usus anda dan banyak lagi. Menarik kan? Jom tengok apakah set detox Shaklee.



1) Alfalfa

Detoks badan secara semulajadi dengan selamat dan berkesan

The amazing Alfalfa! Alfalfa atau nama saintifiknya Medicago sativa yang mula dikenali di Timur Tengah sebagai ‘al-fash fash’ yang bermaksud ‘bapa segala tumbuhan. Ia mula diperkenalkan ke seluruh dunia sebagai sumber nutrien yang hebat. Di Sepanyol, namanya diolah menjadi ‘alfalfa’ yang kekal hingga hari ini.

Alfalfa mempunyai akar tunjang yang mengagumkan yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah tanah dan mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan tanah. Sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis.

Alfalfa adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang mampu mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencatikkan kulit. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan.

Faedah lain Alfalfa

1) Dapat menggantikan insulin untuk penderita diabetes (Journal of Nutrition, 1984).
2) Menurut pakar nutrisi, alfalfa membantu dalam pencernaan, anti-radang, anti-artritis dan anti-bakteria.
3) Menurunkan paras kolestrol.

4) Membantu dalam penyembuhan ulser, gout, sakit tumit, sakit perut, alahan dan resdung.

Sangat hebat kan! Hanya alfalfa yang mempunyai kualiti terbaik digunakan dalam Alfalfa Shaklee. Ditanam di California tanpa pestisid, hormon sintetik, bahan kimia atau baja bukan organik,menjadikan ia alfalfa berkualiti tinggi.

2) Herblax

Detoks badan secara semulajadi dengan selamat dan berkesan

Dr Shaklee telah memperkenalkan Herb-Lax yang telah diformula khusus untuk tindakan proses pembersihan semula jadi badan. Herb-Lax adalah gabungan 9 herba semulajadi, termasuk daun Senna, yang telah digunakan untuk lebih daripada 3,000 tahun sebagai julap semulajadi.

Bagaimana Herblax berfungsi?

Herb-Lax digunakan untuk membantu pembersihan usus secara semulajadi dan selamat dengan cara merangsang pengecutan otot-otot usus seterusnya membolehkan sisa-sisa yang terperangkap keluar dengan lebih cepat tanpa memerangkap toksin di dalam kolon. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksin. Herb-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, gas perut dan usus, dan menormalkan fungsi usus.


Herb-lax juga dapat membantu untuk mengatasi masalah sembelit teruk yang boleh mengakibatkan penyakit buasir. Untuk pastikan usus sentiasa dapat bekerja dengan baik, proses detox boleh dilakukan sekurang-kurangnya 2x seminggu dengan herb lax.



Siapa perlu detoks?


Semua orang!! Terutama sekali jika anda mempunyai simptom seperti berikut:

1) Berat badan susah nak turun.
2) Jerawat selalu keluar di muka atau badan.
3) Badan sentiasa penat dan lesu.
4) Badan berbau.
5) Tidur tidak berkualiti.
6) Emosi tidak stabil. Mudah marah.

Jika anda mempunyai salah satu simptom di atas, jom lakukan detoks. Kalau kereta kita boleh servis 3 bulan sekali. Takkan badan kita tak boleh servis kan? Badan nak pakai lama. Sudah tentu kena jaga sebaik mungkin. Jika ingin cuba set detoks shaklee, boleh roger aina k.


Aina 
(ID: 1092280)

Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com

COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UMP Gambang, Inderapura dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.


Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.


No comments:

Powered by Blogger.