Cara Mudah Basuh Baju Sekolah Tanpa Perlu Sental

Monday, October 02, 2017
Ada anak sekolah (terutama anak lelaki) paling tak tahan bila tengok kotoran pada baju sekolah tu kan? Kalau masuk dalam mesin basuh terus, hitam-hitam di baju tak tanggal. Kena pula rendam dan sental dulu. Baru baju, belum masuk stoking dan kasut lagi.

Cara Basuh Baju Sekolah Tanpa Perlu Sental

Macam mana aina cakap kalau ada satu sabun basuh baju ni, sangat best. Ia mampu tanggalkan kotoran degil (terutama pada pakaian putih) tanpa perlu sental. Suka la kan bagi mak2 ni terutama yang bekerja takde masa nak sental baju. Dan paling best, selamat untuk kulit tangan dan juga alam sekitar. Haa..meh nak cerita.

Tapi korang tau tak? Shaklee bukan je jual supplement tau. Tapi ada juga jual produk rumah seperti sabun basuh baju. Istimewanya sabun basuh baju shaklee bukan je lembut pada tangan, tetapi sangat mesra dengan alam sekitar.

Kali ni aina nak kongsikan kisah sahabat aina sendiri, Puan Najihah bagaimana sabun basuh baju shaklee dapat menyenangkan kerja rumah beliau.

 Puan Najihah merupakan ibu kepada 6 orang anak yang cergas dan aktif sepanjang masa. Beliau menguruskan anak-anak sendirian kerana terpaksa berjauhan dengan suami atas faktor kerja.

Sebagai seorang ibu bekerjaya dan mempunyai anak-anak kecil seramai 6 orang serta tidak mempunyai pembantu rumah pula, kerja membasuh pakaian anak-anak merupakan salah satu rutin harian yang kekadang amat memenatkan. Mana taknya, kanak-kanak pada usia seperti anak-anak saya dari 2 hingga 13 tahun amat aktif dan pakaian mereka selalu sangat kotor terkena pelbagai kotoran terutamanya selepas mereka bermain di luar mahupun di dalam rumah.

Ditambah pula dengan pakaian sekolah yang penuh kotoran dan daki terutamanya pada bahagian kolar, lengan dan poket baju.  Nak-nak lagi anak lelaki pula yang baru sehari pakai dah hitam dan kotor sangat. Siapa yang ada anak bujang mesti faham sangat perasaan ni kan?

Bila berhadapan dengan situasi sebegini, terutamanya bila si ibu dah terasa letih sangat selepas seharian bekerja, kadang-kadang sebagai seorang ibu boleh jadi stress tengok kotornya pakaian anak-anak ni. Bukannya stress apa sangat, tapi sebab nak kena sental kotoran dan daki tu yang buat semangat dan kerajinan ibu menurun.

Kalau dulu, walau dah rendam dengan serbuk pencuci pakaian, beliau kena menyental lagi pakaian anak-anak ni untuk tanggalkan kotoran degil pada baju mereka. Kalau sental sehelai, boleh la lagi. Tapi kalau dah berhelai-helai? Tak ke lenguh tangan?

Tapi alhamdulillah, sejak menggunakan Serbuk Pencuci Pakaian Get Clean Shaklee, kerja-kerja membasuh pakaian anak-anak jauh lebih mudah. Hanya perlu merendam pakaian anak-anak yang kotor itu semalaman, esoknya kotoran dah hilang dan tak perlu nak sental dah. Jika kotoran pada pakaian anak-anak terlampau degil pun, beliau hanya perlu memberus sedikit sahaja tanpa perlu sental kuat-kuat.

Cara Basuh Baju Sekolah Tanpa Perlu Sental


Sama juga dengan kasut sekolah anak-anak. Rendam sahaja semalaman, esoknya hanya perlu berus sedikit sahaja. Biasanya untuk merendam pakaian atau kasut sekolah anak-anak, beliau hnaya perlu menggunakan hanya 1/2 - 1 sudu sahaja serbuk pencuci Shaklee ni. Memang menjimatkan.

Selain kegunaan untuk cucian tangan, beliau juga gunakan Serbuk Pencuci Shaklee Get Clean ini untuk cucian mesin. Untuk pakaian yang lebih lembut dan harum, beliau menggunakan Pelembut Pakaian Shaklee Get Clean.

Selain dapat menanggalkan kotoran dengan berkesan, serbuk pencuci dan pelembut pakaian Shaklee Get Clean juga selamat digunakan untuk pakaian bayi dan kanak-kanak. Ia juga amat sesuai digunakan oleh mereka yang mempunyai masalah kulit atau alergik kepada serbuk pencuci.

Dulu, jika beliau guna serbuk pencuci biasa kulit tangan beliau pasti menggelupas dan ada masanya akan naik gelembung air (air bisa) pada tapak tangan serta jadi gatal-gatal. Tapi kini masalah pada kulit dan tapak tangan beliau tiada lagi.

Nak tahu lebih lanjut mengenai Pencuci dan Pelembut Pakaian Shaklee Get Clean? Klik link bawah:

Kalau korang nak cuba Serbuk Pencuci dan juga pelembut pakaian Shaklee Get Clean, boleh roger aina k. Atau boleh juga buat pembelian dengan klik buy now dan beli terus daripada website shaklee menggunakan kredit atau debit card anda. Setiap pembelian dengan aina akan disertakan sekali dengan cara menggunakan Pencuci dan pelembut pakaian shaklee.

Ternyata, serbuk pencuci dan pelembut pakaian Shaklee Get Clean amat memudahkan dan melancarkan urusan kerja-kerja rumah beliau. Sejak beliau mula menggunakan produk Shaklee Get Clean lebih 3 tahun yang lalu, beliau tidak lagi beralih arah kepada produk pencuci yang lain kerana beliau amat puas hati dengan keberkesanan dan keselamatan produk keluaran Shaklee ini.

Jadi kepada anda di luar sana terutamanya para ibu yang masih tercari-cari produk pencuci pakaian yang selamat dan berkesan, bolehlah mencuba rangkaian produk Shaklee Get Clean.  Anda hanya erlu contact aina atau boleh juga beli terus daripada website shaklee dengan klik buy now. Setiap pembelian dengan aina sudah semestinya akan disertakan sekali dengan cara menggunakannya. 


FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan

No comments:

Powered by Blogger.