3 Vitamin Ibu Menyusu Bantu Untuk Turunkan Berat Badan

Waktu mengandung, kebanyakkan ibu akan mengalami kenaikan berat badan yang sangat banyak. Ada yang naik sehingga 20kg! Dan selepas bersalin, adalah masa untuk para ibu turunkan berat badan ke berat sebelum mengandung. Senang ke?

3 Vitamin Ibu Menyusu Bantu Untuk Turunkan Berat Badan

Sebenarnya, selepas bersalin kita akan susukan anak kan? Dan proses menyusu tu sendiri akan menggunakan banyak kalori. Dan ini sangat membantu ibu yang ingin menurunkan berat badan dengan mudah. Bayangkan sambil baring susukan anak, anda mampu bakar kalori sama seperti mereka yang pergi jogging selama sejam!

Tapi tak semua ibu mampu turunkan berat badan sepanjang tempoh menyusu. Malah ada yang makin bertambah berat badan mereka. Kenapa? Setiap kali selepas menyusu, kita akan rasa lapar sangat disebabkan oleh banyak kalori yang sudah dibakar. Jadi, ibu-ibu akan mula makan setiap masa. Malah makan sehingga berlebihan kalori. Sebab tu tak pelik kalau tengok ibu menyusu ni asyik makan je setiap masa.

Jadi bagi mereka yang berhajat nak turunkan berat badan sepanjang tempoh menyusu ni, ada 3 vitamin aina boleh suggest untuk bantu proses penurunan berat badan. 

1) Energizing Soy Protein


ESP adalah satu minuman protein soya yang bukan sahaja mampu bertindak sebagai milkbooster tetapi juga bantu untuk kita rasa kenyang lama. ESP mempunyai glycemic index yang rendah. Jadi ia akan melepaskan gula daripada karbohidrat secara perlahan-lahan ke dalam badan kita. Ini dapat bantu kita rasa kenyang dalam tempoh yang lama.
3 Vitamin Ibu Menyusu Bantu Untuk Turunkan Berat Badan
Jadi bila menyusu, takde la rasa lapar melampau sampai rasa seekor kambing pun boleh telan. Selain itu, ESP boleh buatkan badan rasa lebih cergas bertenaga sepanjang hari. Takde la rasa lesu dan penat je.

2) Lecithin


Antara fungsi lecithin adalah emulsi lemak. Jadi bagi para ibu yang berhajat nak bakar lemak-lemak berlebihan yang 'diternak' waktu menagndung dulu, lecithin dapat bantu anda. Selain itu, bagi ibu-ibu yang selalu mempunyai masalah bengkak susu sampai demam-demam, lecithin juga dapat bantu atasi masalah itu.


3 Vitamin Ibu Menyusu Bantu Untuk Turunkan Berat Badan

3) Alfalfa

3 Vitamin Ibu Menyusu Bantu Untuk Turunkan Berat Badan
Alfalfa terkenal sebagai raja tumbuhan kerana khasiatnya yang sangat banyak. Ia sangat terkenal sebagai milkbooster sejak dulu lagi. Jadi sangat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah kurang susu untuk ambil alfalfa.

Dan selain daripada bertindak sebagai milkbooster, alfalfa juga dapat bantu untuk detoks badan tau. Bila nak turunkan berat badan, antara benda wajib perlu kita buat adalah detoks. Kerana jika terlampau banyak toksin dalam badan, ia juga akan menyukarkan proses untuk turunkan berat badan. 

Pengalaman Aina


Mengikut pengalaman aina sendiri, berat akhir aina sebelum bersalin adalah 63kg. Sepanjang tempoh menyusu aina berjaya turunkan sebanyak 18kg! Aina dapat semula berat masa zaman anak dara dulu. Paling best bila minum ESP. Aina akan breakfast dengan ESP je. Bila breakfast dengan ESP, memang terkawal rasa lapar dan perasaan nak makan tu walaupun aina susukan ammar secara eksklusif.

Dan walaupun waktu bulan puasa. Bersahur dengan ESP sangat membantu aina untuk berpuasa dengan mudah dan takde rasa penat langsung. Dan alhamdulillah, tiga-tiga vitamin ni sangat membantu sepanjang proses aina susukan ammar selama 2 tahun.

Jadi bagi ibu-ibu yang risau berat badan tak turun-turun. Cuba check semula cara pemakanan kita. Kalau mempunyai masalah asyik lapar je, meh minum ESP untuk bantu kita rasa kenyang yang lama. Dalam masa yang sama ambil juga alfalfa dan lecithin untuk bakar lemak berlebihan.

Berminat boleh roger aina atau buat pembelian terus di website shaklee dengan klik buy now. Setiap pembelian dengan aina, akan disertakan sekali dengan cara pengambilan vitamin dan juga berkongsi beberapa resepi best ESP. 

FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

2 comments:

Powered by Blogger.