6 Perkara Yang Perlu Dilakukan Bila Berlaku Bengkak Susu

Friday, December 09, 2016
Masalah bengkak susu adalah perkara yang biasa berlaku bagi ibu2 yang menyusu terutama yang bekerjaya. Bila sibuk bekerja sampai lupa nak pump, mula la rasa sakit akibat bengkak susu.

 

Bengkak susu ni sakitnya sampai boleh buat demam tau! Sape yang pernah alami je rasa seksanya sakit bengkak susu ni. 

Jadi apa yang boleh buat bila berlaku masalah ni?

1) Susukan bayi sekerap mungkin di payudara yang bengkak supaya bayi dapat menarik susu yang telah 'block' di kawasan2 tertentu.

2) Tuam di kawasan yang anda rasa ketul2 dengan tuala panas dan sambil tuam, pump payudara anda.

3) Sambil pump, cuba urut dalam circular motion di kawasan yang terasa ketulan2 susu yang telah block.

4) Tuam dengan kobis.

5) Elak makan makanan yang menyebabkan susu anda terhasil lebih banyak (milk booster).

6) Dan jalan paling mudah dan cepat, telan lecithin. Memang sangat membantu dengan masalah bengkak susu ni. Tak sempat nak demam, terus smooth je flow susu keluar. 

 

So far, makan lecithin adalah cara terbaik untuk selesaikan masalah bengkak susu. Kenapa? Sebab lecithin bertindak sebagai pengemulsi lemak. Dan susu ibu memang kaya dengan lemak. Jadi bila lecithin emulsi lemak dalam susu ibu, ia sangat membantu dalam surutkan bengkak susu. Tak sempat nak demam, settle problem. 😊

 
Satu botol lecithin tak mahal mana pun. Dan nak lagi jimat, register sebagai member dan beli menggunakan harga ahli. Untung-untung bila amalkan lecithin, tempoh penyusuan lebih mudah, badan pun kembali ke zaman anak dara gitu! Untuk tempahan besertakan konsultasi boleh hubungi aina k.

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.





No comments:

Powered by Blogger.