Antara 1000mg Vitamin C dan 500mg Vitamin C Shaklee, mana yang lebih baik?

Saturday, August 29, 2015
Assalamu'alaikum..

Kadang-kadang, ada yang tertanya2, 'Vitamin C Shaklee ni takde yang 1000mg ke?. Banyak sikit dapat vitamin C sekali telan', 'Apa yang best sangat Vitamin C Shaklee ni?',

Vitamin C adalah vitamin yang larut air. Boleh didapati secara semulajadi dalam buah citrus, sayuran hijau dan tomato. Vitamin C membantu membentuk cartilage, menguatkan tulang dan merangsang penghasilan kolagen. Ia juga mengandungi antioksidan yang bertanggungjawab melindungi sel daripada radikal bebas.

Apa yang berlaku apabila kita mengambil vitamin C? Ia akan tersebar ke dalam cecair badan dan badan akan serap vitamin C pada kadar yang diperlukan oleh badan. Yang selebihnya akan keluar melalui air kencing. 

Ibaratnya seperti ini: Anda membeli vitamin C 1000mg (mungkin kos dalam RM1 sebiji). Bila kita telan, hanya 10% sahaja diserap oleh badan, manakala lagi 90% dibuang melalui air kencing. Makanya, kita telah bazirkan sebanyak 90sen vitamin C!! Disebabkan oleh hal ini, maka Shaklee masukkan teknologi sustained release dalam vitamin C untuk elakkan pembaziran macam ni.

APAKAH KEISTIMEWAAN VITAMIN C SHAKLEE?


1) Mempunyai Teknologi Sustained Release.

Teknologi Sustained Release ni bertindak dengan membebaskan 100mg Vitamin C ke dalam badan untuk setiap jam. Oleh itu, badan kita akan mendapat vitamin secara berterusan selama 5 jam. Jadi, tiada pembaziran vitamin C yang akan berlaku kan?

2) Diperbuat daripada ekstrak jagung, bukan oren.


Jadi, kepada mereka yang mempunyai masalah gastrik, tak perlu risau ambil Vitamin C Shaklee sebab dia diperbuat daripada elstrak jagung. Jadi, ia sangat sesuai untuk perut anda.

3) Diperkaya dengan Bioflavanoid

Para saintis telah membuktikan bahawa bioflavonoid boleh melindungi vitamin C dari agen pengoksidaan dalam badan. Oleh itu, ia sangat penting untuk penyerapan Vitamin C yang lebih efficient.

BERAPAKAH KOS SEBIJI VITAMIN C SHAKLEE?

1 tablet vitamin C mempunyai manfaat 7 biji buah oren. 1 biji membekalkan vitamin C ke dalam badan selama 5 jam. Maka ibarat seperti kita makan 1 1/2 biji buah oren setiap jam. Mampukah nak makan 7 biji oren sehari? Berapa pula kos sebiji oren? Untuk Vitamin C Shaklee, kos sebiji vitamin hanyalah RM0.90. Jimat kan? Kalau jadi ahli, harga jauh lagi murah daripada itu tau!

Bagaimana nak dapatkan Vitamin C yang best ni? Boleh lah hubungi saya dan kita bercerita lebih lagi tentang kebaikan dan cara terbaik pengambilannya.

FB : Aina Amin

Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.