Cara Kecutkan Jerawat Tanpa Tinggalkan Parut

"Besarnya jerawat ayang!". 

Siapa yang suami dia suka tegur bila tiba-tiba muncul seketul jerawat kat muka? Haa.. Jangan tak tau, husband aina memang selalu juga tegur. Lebih-lebih lagi bila jerawat tu besar. 


Cara Kecutkan Jerawat Tanpa Tinggalkan Parut

Dulu selalu juga rasa down bila jerawat muncul. Lebih-lebih lagi bila jerawat tu sebesar kacang pea. Memang lambat la nak kecut. 

Kena tegur dengan ahli keluarga bertambah la rasa down nya. Tapi tu dulu. Sekarang kalau nak jerawat muncul pun takde hal la. Aina tak risau dah. Kalau suami tegur pun, esoknya akan ada komen macam ni keluar, 

"Eh, kecut dah jerawat besar semalam? "

" Macam mana buat jerawat semalam cepat sangat kecut? "

" Takde langsung parut jerawat aritu walaupun jerawat tu besar"

Haaa.. Best tak kalau dapat komen-komen macam tu? Hehe.. Tak mustahil tau. Nak tahu macam mana? Teruskan baca. 

Punca Munculnya Jerawat


Terdapat banyak faktor yang boleh menyebabkan jerawat muncul. 

1) Kulit muka tidak bersih. Walaupun dah cuci muka, tapi tetap dapat kotoran pada liang pori muka kita. Bila liang pori tersumbat, akan menyebabkan berlakunya jangkitan kuman dan akhirnya terhasil la jerawat. 

2) Hormon tidak stabil. Masalah hormon juga boleh menyebabkan jerawat muncul. Aina sendiri akan timbul jerawat bila nak dekat-dekat datang bulan. 

3) Stress.  Bila stress, ia akan melibatkan hormon juga. Jadi tidak mustahil jerawat mudah naik bila anda stress. 

4) Toksin dalam badan. Bila toksin dalam badan banyak, ia akan muncul la jerawat yang banyak di muka. 

Cara Kecutkan Jerawat 

Meh aina nak kongsikan satu cerita bagaimana salah seorang teman aina berjaya selesaikan masalah jerawat beliau.

Assalamu'alaikum. Nama saya Farah Wahida. Berumur 23 tahun. Masalah saya sebelum kenal dengan Shaklee adalah muka berjerawat, berminyak dan berparut sangat teruk. Saya mempunyai masalah ini sejak darjah 6. Sudah banyak produk untuk rawat kulit muka saya dah cuba tetapi masalah saya bertambah teruk. Sehingga saya rasa tertekan dan putus asa. 
Cara Kecutkan Jerawat Tanpa Tinggalkan Parut
Saya mula kenal Shaklee oleh upline saya pada Disember 2016 ketika saya berumur 21 tahun. Beliau telah mencadangkan kepada saya untuk menggunakan GLA Complex, ESP, Vitamin C dan Nutriwhite untuk stabilkan hormon dan baikpulih sel kulit muka saya. 
Alhamdulillah dengan izin Allah, dalam masa 4 bulan saya dapat lihat perubahan ketara pada kulit muka saya. Kulit sudah tidak berminyak, jerawat tak naik dah. Parut jerawat juga semakin kurang. Syukur sangat. Kesan yang saya tak jangka. 
Terima kasih saya ucapkan kepada upline saya dan Team Shaklee yang banyak membantu saya, Shaklee Produk No. 1 dalam hidup saya.





Berdasarkan pengalaman Farah Wahida, apa yang aina dapat simpulkan, bila kita berikan nutrisi yang secukupnya kepada kulit kita, sel-sel kulit akan mula lakukan kerja-kerja repair dengan sendirinya. Vitamin dan mineral sangat penting untuk badan bukan sahaja untuk pastikan badan kita sihat, tetapi ia sangat penting sebagai pemangkin untuk jalankan proses-proses penting dalam badan.



Terdapat 5 jenis supplement aina boleh cadangkan untuk bantu kecutkan jerawat dan dalam masa yang sama tidak tinggalkan parut langsung!



Stress kan bila tengok jerawat muncul kat muka? Lebih-lebih lagi bila jerawat tu sebesar kacang pea. Rasa nak picit je!  Tapi korang tau tak macam mana nak kecutkan jerawat dengan cepat dan dalam masa yang sama tidak tinggalkan parut langsung!  http://ainaez.blogspot.my/2017/10/cara-kecutkan-jerawat-tanpa-tinggalkan.html

1) Vitamin C - Vitamin C adalah vitamin penting untuk sintesis kolagen dalam badan. Kolagen dan kulit cantik memang tak boleh dipisahkan kan? Selain itu, ia juga bantu untuk mencerahkan kulit, mengurangkan parut dan melindungi kulit daripada sinaran UV.


2) Energizing Soy Protein (ESP) - ESP adalah protein daripada sumber non-gmo soya. Mengikut pakar pemakanan, badan kita perlukan 20 jenis asid amino untuk hasilkan sel yang sihat. Daripada 20 jenis, 11 jenis asid amino dapat dihasilkan oleh badan kita.



Tetapi lagi 9 jenis asid amino perlu diambil dalam diet harian. Dan kornag nak tahu? ESP mengandungi kesemu 9 jenis asid amino perlu! Protein adalah binaan asas untuk hasilkan sel kulit yang sihat. Jadi ESP sangat membantu untuk hasilkan kulit baru yang sihat, segar dan cerah, mengandungi isoflaven untuk stabilkan hormon dan menyembuhkan luka jerawat dengan cepat.



3) GLA Complex - ialah sejenis minyak Borage semulajadi yang bagus untuk bantu masalah hormon yang tidak stabil. Ia juga bantu untuk halang jerawat baru tumbuh, kawal penghasilan minyak, kurangkan kesan sinar UV.



4) Vitamin E - Vitamin antioksidan yang bantu lindungi sel dan lambatkan proses penuaan, Vitamin E juga bagus untuk hilangkan parut jerawat dan kawal penghasilan minyak di kulit muka.



5) Vivix - Untuk kesan yang lebih power, vivix adalah pilihan terbaik. Gabungan resveratrol dan 15 jenis polyphenol bertindak sehingga ke tahap selular. Ia bantu untuk baikpulih sel kulit rosak, stabilkan hormon, kecilkan liang pori, detoks badan, dan paling melancarkan perjalanan darah supaya nutrien dapat dihantar ke kulit dengan lebih efficient.



Rumusan vivix yang berpaten ni menjadi produk anti penuaan yang terlari di US dan juga Malaysia.


Jom tengok perubahan kulit mereka yang menggunakan Shaklee:



Cara Kecutkan Jerawat Tanpa Tinggalkan Parut






Cara Kecutkan Jerawat Tanpa Tinggalkan Parut



Biarlah gambar yang berbicara bagaimana supplement shaklee dapat membantu atasi masalah jerawat ni. Pengalaman aina sendiri pun, bila konsisten pengambilan vitamin ni (terutama ESP dan Vitamin C), tiap kali naik jerawat besar, dalam sehari atau 2 hari, jerawat akan cepat kecut. Dan yang paling penting, tak tinggalkan parut langsung!

Perlu ke ambil semua ni? Setiap orang mempunyai masalah kulit berbeza. Punca timbulnya jerawat berbeza. Jadi hubungi aina dulu untuk ketahui masalah sebenar.

Kemudian aina akan cadangkan pengambilan vitamin yang sesuai mengikut keadaan anda. Cara pengambilan juga penting untuk dapatkan perubahan kulit yang positif.

Jangan sesekali biarkan masalah jerawat di muka anda menjadikan anda rasa hilang keyakinan diri untuk berhadapan dengan orang. Setiap masalah ada penyelesaiannya.

Jom hubungi aina untuk selesaikan masalah jerawat anda!


FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

2 comments:

Powered by Blogger.