Atasi Masalah Sembelit Ketika Mengandung Dengan Mudah

Thursday, October 05, 2017
Mengandung dan sembelit ni memang tak dapat dipisahkan. Aina sendiri mempunyai masalah sembelit waktu mengandung dulu. Seksa duduk dalam toilet berjam-jam. Sampai berpeluh-peluh! Kalau perut makin membesar lagi la susah nak  membuang.

Atasi Masalah Sembelit Ketika Mengandung Dengan Mudah

Antara punca utama berlakunya sembelit ketika mengandung bila kita ambil pil iron. Biasa kan waktu mengandung kena ambil asid folik dan iron atau zat besi? Zat besi ni antara punca utama yang boleh menyebabkan sembelit. Tapi kalau tak ambil nanti boleh menyebabkan hb low pula kan? Dah jadi satu masalah. Jadi apa yang kita boleh buat untuk atasi masalah sembelit ni? Haa, aina nak recommend satu supplement yang sangat membantu untuk atasi masalah sembelit. Yang penting ia berkesan dan juga selamat untuk ibu mengandung.

Say hello to OSTEMATRIX!!!

Haa..siapa pernah ambil ostematrix memang tau la betapa bestnya ambil ostematrix, pagi esoknya lancar je pembuangan. Ostematrix Shaklee bukan sebarangan pil kalsium tau. Ia lengkap dengan vitamin D dan juga magnesium untuk bantu penyerapan kalsium yang maksimum.

Kebetulan pula keperluan kalsium untuk ibu mengandung kan tinggi? Jadi di samping dapat bantu dengan masalah sembelit, ia juga bantu untuk cukupkan keperluan kalsium dalam badan. Best kan? Banyak kelebihan dalam satu supplement.

Bagaimana Ostematrix dapat bantu masalah sembelit?


Macam yang aina cakap tadi, dalam ostematrix bukan ada kalsium semata-mata. Tetapi ia juga mengandungi magnesium. Dan magnesium terbukti dalam banyak kajian mampu bantu untuk lancarkan pergerakan usus. Dalam kata lain bantu untuk lancarkan pembuangan.

Dalam satu kajian, penyelidik menerangkan magnesium sulphate mempunyai kesan osmotic pada usus kecil. Ini bermakna, ia akan tarik air daripada tisu dan masuk dalam usus kecil. Air ini akan merangsang pergerakan usus (peristalsis) dan membantu dalam proses pembuangan.

Boleh rujuk sini beberapa kajian yang mengaitkan magnesium dan sembelit.

 (1) King DE, Mainous AG 3rd, Geesey ME, Woolson RF. Dietary magnesium and C-reactive protein levels. J Am Coll Nutr. 2005 Jun;24(3):166-71.
(2) Takase B, Akima T, Uehata A, Ohsuzu F, Kurita A. Effect of chronic stress and sleep deprivation on both flow-mediated dilation in the brachial artery and the intracellular magnesium level in humans. Clin Cardiol. 2004 Apr;27(4):223-7.
(3) Gomes PB, Duarte MA, Melo Mdo C. Comparison of the effectiveness of polyethylene glycol 4000 without electrolytes and magnesium hydroxide in the treatment of chronic functional constipation in children. J Pediatr (Rio J). 2011 Jan-Feb;87(1):24-8.
(4) Lee WT, Ip KS, Chan JS, Lui NW, Young BW. Increased prevalence of constipation in pre-school children is attributable to under-consumption of plant foods: A community-based study. J Paediatr Child Health. 2008 Apr;44(4):170-5.

Selamatkah untuk ibu mengandung?

Ostematrix memang recommended untuk ibu mengandung dan menyusu. Kalau tak mengandung lagi la recommended kan? Dan vitamin Shaklee adalah daripada sumber semulajadi,bukan sintetik tau. Dan ostematrix dihasilkan daripada bertahun-tahun kajian oleh para saintis. Tidak seperti supplement bran lain, kajian mengenai bioavailability untuk ostemateix terbukti mempunyai tinggi bioavailability tau.
Dan untuk pengetahuan tuan-tuan dan puan-puan, kajian bioavailability ni biasanya tak perlu kalau untuk vitamin. Hanya diperlukan untuk ubat-ubatan. Tetapi Shaklee tetap jalankan kajian bioavailability untuk ostematrix u tum pastikan keberkesanan produk itu sendiri.
Atasi Masalah Sembelit Ketika Mengandung Dengan Mudah
Apa kata mereka yang amalkan ostematrix?
Atasi Masalah Sembelit Ketika Mengandung Dengan Mudah
Atasi Masalah Sembelit Ketika Mengandung Dengan Mudah
Atasi Masalah Sembelit Ketika Mengandung Dengan Mudah
Dan yang paling best, bukan je dapat atasi masalah sembelit. Tetapi jika anda ada masalah seperti cramp, dakit pinggang, susah nak tidur, sakit belakang, boleh juga ambil ostematrix. Best kan? Banyak manfaat boleh daripada satu botol.
Aina sendiri dulu daripada zaman anak dara ye ada masalah sembelit. Aina start kenal shaklee waktu aina pantang. Jadi memang seksa la sembelit waktu mengandung. Tapi alhamdulillah, waktu pantang aina takde langsung masalah sembelit sejak amal makan ostematrix. Setiap pagi smooth je.
Jika korang berminat, boleh roger aina k. Atau kalau segan nak mesej aina, boleh beli directly daripada website shaklee dengan klik gambar buy now. 
FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

No comments:

Powered by Blogger.