5 Cara Supaya Demam Panas Cepat Baik

Sunday, October 01, 2017
Bila anak demam panas, mak ayah la manusia paling risau. Nak-nak lagi bila kedua-duanya bekerja. Terpaksa salah sorang ambil cuti untuk jaga anak di rumah.

5 Cara Supaya Demam Panas Cepat Baik


Demam panas tidak boleh dipandnag ringan. Lebih-lebih lagi apabila suhu badan terlampau tinggi. Ini adalah kerana ia boleh membawa kepada sawan dan meningkatkan risiko keacatan pada otak. Sebab itu pentingnya untuk ibu bapa sentiasa monitor anak sendiri apabila mereka demam.

Apakah cara terbaik yang boleh dilakukan supaya demam panas cepat baik?


1) Pantau Suhu Badan.


Setiap rumah wajib ada satu termometer supaya mudah untuk pantau suhu apabila demam. Suhu normal badan manusia ialah 37 degree celcius. Jika lebih daripada tu, tandanya demam. Jika demam anak anda melebihi 38 degree celcius, disarankan untuk bawa ke klinik.

Sebaik-baiknya pantau suhu badan setiap sejam untuk pastikan suhu badan tidak mencanak naik.

2) Berikan air kosong yang banyak.


Ketika demam sangat penting untuk pastikan badan sentiasa cukup air untuk elak dehidrasi. Kerana badan yang terhidrat lebih mudah untuk bantu turunkan suhu badan. Selain itu ia juga membantu untuk singkirkan toksin berlebihan.

3) "Sponging"


Sponging juga penting dan antara cara paling mudah untuk turunkan suhu dengan cepat buat sementara waktu. Hanya perlu ambil kain basah dengan air suhu bilik, dan lap badan. Kawasan paling penting untuk dilap di kawasan dahi, kepala, tengkuk dan kawasan pelipat. 

4) Berpakaian nipis


Jika berpakaian terlalu tebal akan menyebabkan suhu badan meningkat. Jadi pakaikan pakaian yang nipis dan selesa ketika demam panas.

5) Berikan Paracetamol atau ubat demam mengikut dos.


Kebiasaannya kita semua pasti ada simpan stok panadol di rumah kan? Jadi bila rasa suhu badan anak mula panas, boleh berikan panadol mengikut dos yang ditetapkan. Dan ingat, jika suhu badan semakin naik, cepat-cepat bawa ke hospital.

Mencegah Lebih Baik Daripada Mengubati


Tetapi kalau korang taknak lalui semua ni, boleh ikhtiar dengan memperkuatkan sistem pertahanan badan kita dengan pengambilan nutriferon Shaklee setiap hari dengan konsisten.

Nutriferon ni dibangunkan oleh pakar immunology, Dr Kojima dari University Tokyo melalui kajian selama 40 tahun. Satunya2 interferon semulajadi di dunia. 

Ia diekstrak daripada 4 jenis tumbuhan:
🍃biji labu.
 🍃 bunga safflower.
 🍃 honeysuckle jepun.
 🍃 biji plantago.

Formula yang digunakan adalah selamat, tulin dan berkesan. Penemuaan beliau ni diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi. Terima kasih Allah kerana telah memberi ilham kepada Dr. Kojima untuk hasilkan produk best ni.

5 Cara Supaya Demam Panas Cepat Baik


Kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu meransang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh : T-cells, B-cells dan makrofag. Malah ia juga dapat mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan perncemaran udara, melindungi daripada virus, mikrob, selsema, alergi, inflamasi dan influenza.

Best ke rasa nutriferon ni?

Hm.. Nak kata sedap ke tak, sedap tu sendiri subjektif, hahaha. Tapi kalau suruh describe rasa dia, rasa dia ada rasa macam madu sikit tapi tak terlampau manis.

Setakat ni budak-budak memang suka. Ada yang makan macam tu je. Tapi kalau ammar aina prefer bancuh dengan air. Nak elak dia tersedak. Nak2 lagi tengah batuk kan, lagi la kena bancuh dengan air.
.
Paket dia kecik je. So kalau travel mana2 senang sangat nak bawa. Letak dalam handbag pun boleh. . 
NutriFeron ni dah macam first aid kit kteorg kat rumah. Asal rasa nak demam je, memang terus bancuh. Biasanya demam takkan berlarutan.

Ammar dulu kalau masalah batuk, kadang2 sampai 2 minggu (pernah sampai kena neb kat klinik). Tapi alhamdulillah sekarang tak dah. Biasa 2-3 hari je lepas tu ok.

Jom tengok testimoni pengguna nutriferon lain:

5 Cara Supaya Demam Panas Cepat Baik

5 Cara Supaya Demam Panas Cepat Baik

5 Cara Supaya Demam Panas Cepat Baik

Jadi, kalau kornag berminat, boleh contact aina atau ataupun kornag boleh buat pembelian directly daripada website shaklee dengan menggunakan kredit atau debit kad. Hanya perlu klik sahaja pada gambar buy now dan ikuti arahan seterusnya. Mudah sangat! Setiap pembelian dengan aina akan disertakan sekali dengan cara menggunakannya. Jom bertukar kepada pencuci pakaian Shaklee.Lebih selamat, mudah, berkesan dan wangi.

FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan. 




No comments:

Powered by Blogger.