7 Sebab Utama Kenapa Kita Perlu Detoks Badan

Wednesday, October 25, 2017
Bila nak kita nak turunkan berat badan je, mesti orang akan suruh detoks dulu. Pernah tak terfikir perlu ke  detoks ni? Ada kesan apa-apa tak pada badan bila buat detoks?

7 Sebab Utama Kenapa Kita Perlu Detoks Badan


Sebenarnya bila kita lakukan detoks badan dengan cara yang betul dan selamat, anda akan dapat rasakan banyak sangat kesan positif.

Kenapa Pentingnya Detoks?

 

1) Bantu keluarkan toksin daripada badan.

Bila badan terdedah kepada toksin seperti pencemar alam sekitar, bahan kimia penyebab kanser, bahan pengawet, racun perosak, logam berat dan sisa industri dalam jangka masa panjang, ia boleh memberi kesan kepada metabolisma badan, sistem pertahanan badan dan mengakibatkan kepada penyakit.

Toksin-toksin ini akan disimpan dalam tisu dan sel badan termasuklah dalam otak kita selama beberapa tahun!

2) Mengelakkan penyakit kronik


Bahan pencemar alam sekitar antara faktor penyebab kepada kebanyakkan kanser, penyakit saraf,penyakit jantung, strok dan macam-macam lagi. Badan kita mempunyai sistem detoks untuk berhadapan dengan bahan bahaya ini. 

Tetapi masalah utama apabila terdedah terlampau banyak dengan bahan kimia bahaya ini menyebabkan sistem detoks kita terlebih bekerja. Jadi dengan lakukan proses detoks, ia dapat bantu badan kita untuk singkirkan toksin yang berlebihan pada badan tanpa membebankan sistem detoks badan.

3) Meningkatkan sistem pertahan badan


Sistem pertahanan badan yang lemah menyebabkan kita mudah untuk dapat penyakit dan memberi kesan kepada kualiti hidup kita. Dengan cara detoks, ia sangat membantu untuk memperkuatkan sistem pertahanan badan kita dalam melawan penyakit.

4) Kurangkan berat badan.


Toksin boleh memberi kesan kepada keupayaan semulajadi badan untuk bakar lemak dan menyebabkan berat badan bertambah. Penyakit seperti kencing manis, penyakit jantung dan tekanan darah tinggi biasanya secara langsung berkait rapat dengan obesiti. 


Dengan cara detoks, ia bantu untuk bukan sahaja menyingkirkan toksin yang tersimpan dalam sel-sel lemak, tetapi juga bantu untuk mengurangkan berat badan dan sekaligus mengekalkan berat badan yang ideal.



7 Sebab Utama Kenapa Kita Perlu Detoks Badan

5) Melambatkan proses penuaan dengan sihat


Bila kita membuat detoks, ia bantu untuk singkirkan radikal bebas dan logam berat yang bertanggungjawab menyebabkan proses penuaan menjadi lebih cepat. Bila kita buat detoks, ia dapat bantu sel untuk tingkatkan penyerapan nutrien termasuklah antioksidan dan vitamin yang dapat bantu untuk melawan tekanan oksidatif.

6) Tingkatkan kualiti hidup


Badan kita tidak dapat berfungsi dengan baik bila terlampau banyak toksin terkumpul dalam badan. Badan yang banyak toksin boleh memberi masalah kepada sakit sendi, sakit kepala, mood yang tidak stabil, sistem pencernaan yang tidak efisyen dan badan rasa lemah. Dengan melakukan detoks, anda mampu untuk tidur lebih lena, badan rasa lebih bertenaga dan badan rasa lebih ringan.

7) Tingkatkan kualiti kulit.


Diet dan toksin daripada alam sekitar sangat memberi kesan kepada kulit kita. Kulit yang penuh dengan jerawat adalah salah satu petanda badan penuh dengan toksin. Bila kita detoks, ia bantu untuk selesaikan masalah jerawat, kuatkan rambut dan membuatkan kulit kita lebih sihat dan glowing.

Bagaimana Cara Nak Detoks


Di Shaklee, terdapat program deetoks selama 7 hari. Ia melibatkan cara makan dan pengambilan supplement yang dapat membantu sepanjang proses detoks ini. 

Dan program detoks 7 hari yang direka oleh nutritionist dan saintis shaklee ini terbuk selamat dan berkesan untuk badan kita. Terdapat kajian menunjukkan keberkesanan program detoks Shaklee ini.


Aina sendiri pun pernah lakukan program detoks Shaklee. Dan rasa sangat berbeza dan badan rasa lebih ringan. Berat badan turun sebanyak 3kg dalam masa seminggu detoks tu. Nak tahu apa lagi kesan yang aina dapat? Boleh rujuk bawah ni.


Jadi bagi mereka yang berazam nak turunkan berat badan atau susah sangat nak turunkan berat badan, aina cadangkan buat la detoks dulu. Detoks ni  bukan crash diet, tapi lebih kepada satu cara kita nak servis badan kita supaya sistem dalam badan dapat bekerja dengan lebih efisyen.

Sedangkan kereta jika tidak diservis lama pun akan rasa semput kan? Sama la dengan badan kita yang perlukan servis sekurang-kurangnya 2 -3 bulan sekali.

Jadi kalau korang nak tahu macam mana cara detoks Shaklee ni, boleh contact aina. Aina akan guide cara, menu harian, dan supplement apa yang dapat bantu sepanjang proses detoks. Aina sarankan anda cuba dulu buat detoks dan rasai sendiri perbezaan kepada badan anda.


FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

2 comments:

Powered by Blogger.