Cara Untuk Hilangkan Jerawat Batu Dengan Cepat dan Berkesan

Friday, February 17, 2017
Bila ada maslah jerawat batu di muka, keyakinan diri pun akan tergugat. Mula la nak cari bb cream, foundation, segala jenis krim la untuk tutup 'cacat cela' di muka. Tetapi malangnya bukan menyelesaikan masalah, malah kulit muka bertambah teruk kerana jerawat semakin banyak timbul.

Cara Untuk Hilangkan Jerawat Batu Dengan Cepat dan Berkesan

Apa yang berlaku ialah, bila kita gunakan krim fundation atau apa-apa jenis krim pun untuk tutup jerawat batu, secara langsung pori-pori kulit turut tertutup dan akhirnya tersumbat. Ini menyebabkan berlakunya jangkitan kuman dalam pori kulit dan akhirnya menyebabkan semakin banyak jerawat timbul.

Kenapa Ia Berlaku?

Kebiasaannya jerawat batu berkait rapat dengan masalah hormon yang tidak seimbang dan penghasilan minyak yang banyak di bahagian pori muka. Jadi macam mana nak buat? Aina cadangkan selain daripada buat rawatan muka, kita perlu juga merawat daripada dalam. Rawat punca berlakunya jerawat batu ni.

Sebelum tu aina nak kongsikan satu kisah bagaimana Sarah yang dulu mempunyai masalah jerawat batu yang kronik, kini sudah hilang dengan amalkan supplemen.

Cara Untuk Hilangkan Jerawat Batu Dengan Cepat dan Berkesan 

"Ini adalah Sarah. Sarah berumur 33 tahun. Sebelum ni Sarah pernah mengalami masalah kulit muka yang agak teruk. Sarah mempunyai kulit muka yang jenis berminyak. Jadi, jerawat senang sangat tumbuh dan kadang-kadang bernanah seperti jerawat batu. Boleh dikatakan hari-hari ada je jerawat baru menyebabkan muka Sarah penuh dengan bekas-bekas jerawat terutama di bahagian pipi.
Kulit Sarah sangat sensitif pada pencuci muka terutama yang mengandungi alkohol dan bahan kimia kerana ia menyebabkan kulit Sarah bertambah kering. Disebabkan itu, Sarah tak pakai langsung mana-mana pencuci muka. 
3 tahun yang lepas Sarah mula mengamalkan Vivix. Vivix ni produk Anti Penuaan dan Antioksidan yang mempunyai 5 paten. Sarah mula ingin cuba Vivix bila tahu fungsi Vivix nie sendiri yang membantu memperbaiki sel DNA kita. Bila sel kita sihat InsyaAllah kulit kita juga akan sihat. 
Baru-baru nie Sarah perbaharui passport. Sarah agak terkejut bila dibandingkan dengan gambar passport 2 tahun lepas. Sangat-sangat berbeza. Muka makin licin dan paling tak sangka gambar passport lama Sarah memang nampak macam muka makcik-makcik. Tapi gambar terbaru Sarah nampak kelihatan lebih muda sedikit. 
Sekarang, Sarah dah mula berani memakai pencuci muka kerana kulit muka dah semakin baik. Kulit dah tak berminyak macam dulu, jerawat dah jarang-jarang tumbuh dan bekas jerawat dah pudar."

Jeles tak tengok kulit muka Sarah sekarang? Makin licin dan flawless je kan? Yang paling penting kelihatan lebih muda daripada dulu. Bila kulit kita bersih dan bebas jerawat batu sampai tahap bernanah tu, keyakinan diri pun semakin meningkat kan? Nak jumpa orang pun tak malu. Bagi yang perempuan selalu salam laga-laga pipi tu pun rasa lebih yakin nak buat. Kalau muka penuh jerawat bernanah, ornag pun takut nak laga-laga pipi dengan kita.

Jom tengok kesan pada orang lain pula bila ambil vivix.


cara untuk hilangkan jerawat batu dengan berkesan dan cepat 
Cara Untuk Hilangkan Jerawat Batu Dengan Cepat dan Berkesan 
Cara Untuk Hilangkan Jerawat Batu Dengan Cepat dan Berkesan 
Cara Untuk Hilangkan Jerawat Batu Dengan Cepat dan Berkesan

Jadi jangan biarkan masalah jerawat batu ni menghantui kita dan terus buat kita rasa muram dan down. Ikhtiar bermula daripada sekarang dengan vivix dan beberapa supplement Shaklee yang lain. InsyaAllah aina boleh cadangkan beberapa vitamin yang dapat membantu anda.

Berminat? Boleh pm/whatsapp aina 013 969 5362 atau anda boleh juga beli directly daripada website Shaklee dengan menekan butang BUY NOW di bawah. Setiap pembelian daripada aina akan disertakan dengan konsultasi sepenuhnya daripada aina. Ingat, jangan biar kulit orang lain je lawa. Kita pun mampu miliki kulit tahap retis! =)


 
FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

Disclaimer : Selepas Allah, Doktor paling kita hormat, percaya & wajib taat bulat-bulat. Doa kepada Allah & dapatkan nasihat Doktor. Dan ingat; Vivix ni Vitamin, bukan ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulih penyakit kritikal. 





No comments:

Powered by Blogger.