Cara Turunkan Berat Badan Dengan Sihat Dan Berkesan

Wednesday, February 22, 2017
Aina percaya awal tahun baru dulu pasti ramai yang memasang keazaman nak turunkan berat badan kan? Macam mana setakat ni? Berjaya turunkan berat badan? Bila nak turunkan berat badan, kita haruslah mempunyai motivasi yang tinggi, disiplin dan tahu cara yang betul. Untuk turunkan berat badan yang sihat, cukup sekadar turun sebanyak 1-1.5kg seminggu. Jika lebih, takut akan memudaratkan badan kita. Nak naikkan berat pun ambil masa kan? Takkan nak turunkan berat dalam masa 3 hari je?

Cara Turunkan Berat Badan Dengan Sihat Dan Berkesan 

Bagaimana nak turunkan berat?


1) Kurangkan pengambilan jumlah kalori yang diperlukan setiap hari.
2) wajib lakukan senaman cardio dan otot untuk pastikan metabolisma badan kita sentiasa tinggi.
3) katakan tidak kepada penggunaan gula putih.
4) kurangkan makanan berminyak.
5) lebihkan sayur dalam setiap hidangan.
6) minumair kosong sekurang-kurangnya 2 liter sehari.
7) Pengambilan supplement untuk melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan dan membantu proses penurunan berat badan.
8) Perlu detoks usus dan juga badan sekurang-kurangnya 2kali seminggu.

Vivix membantu dalam proses penurunan berat badan.


 

Korang tau tak? Dalam produk Shaklee, Vivix adalah produk yang paling eksklusif. Kenapa? Vivix sahaja Shaklee telah failkan 5 paten! Produk antipenuaan yang terlaris di US. Ia memberikan banyak kesan positif dan salah satunya adalah menghalang obesiti.

Bagaimana?

Vivix mempunyai gabungan resveratrol dan 15 jenis polifenol. Ini menjadikan resveratrol dalam vivix 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding supplement resveratrol je. Dan kalaua anda cari kelebihan resveratrol itu sendiri, ia terbukti dalam banyak kajian dapat menghalang obesiti badan. Resveratrol mampu menghalang obesiti dengan merendahkan proses adipogenesis (satu proses pembahagian sel untuk menjadi sel lemak). Bila proses ini berkurangan maka makin kuranglah lemak terhasil dalam badan.

Resveratrol juga mampu membuat badan kita menjadi lebih fit.  Menurut kajian resveratrol merangsang penghasilan enzim sirtuins.  Enzim ni bertanggungjawab dalam baikpulih DNA,  sel dan penuaan.  Selain itu ia juga hasilkan mitochondria (pusat janakuasa dalam sel, dimana nutrien dan oksigen bergabung utk hasilkan tenaga). Semakin banyak mithocondria,  semakin banyak tenaga, semakin lama kita boleh workout tanpa otot rasa penat. 

Dalam satu kajian lagi resveratrol mampu meningkatkn kemampuan otot untuk ambil glukosa daripada makanan. Maka semakin kurang gula yg akan ditukarkan kepada lemak. 

Ia juga merangsang adinopectin (sejenis hormon anti-obesiti) dan menghalang kerintangan insulin.  Oleh itu, paras gula dapat dikawal.  Jika gula berlebihan, ia akan merangsang enzim lipoprotein lipase dan menyebabkan pengumpulan lemak. 

Jadi, vivix sangat membantu dalam proses untuk turunkan berat badan dengan sihat dan berkesan kerana kandungan resveratrol nya yang tinggi. Tetapi, wajib dibuat bersama dnegan diet dan senaman yang betul untuk dapatkan kesan yang cepat.

Ada dah ke orang berjaya turunkan berat badan dengan vivix ni?


Cara Turunkan Berat Badan Dengan Sihat Dan Berkesan 
Cara Turunkan Berat Badan Dengan Sihat Dan Berkesan 
Cara Turunkan Berat Badan Dengan Sihat Dan Berkesan 
Cara Turunkan Berat Badan Dengan Sihat Dan Berkesan 

Jeles tak tengok orang lain berjaya kuruskan badan? Bukan setakat kurus, kesihatan badan semakin meningkat. Masalah bila berat badan overweight, ia akan meningkatkan risiko macam-macam penyakit seperti kencing manis, sakit jantung, strok, sakit lutut, slip disc dan darah tinggi. Once dah kena, duit akan menjadi tidak bernilai lagi sebab kita kena spend banyak untuk rawatan dan ubatan. Jadi nak yang mana? Pelaburan untuk badan lebih sihat? Atau pelaburan untuk dapatkan rawatan?

Untuk dapatkan vivix, boleh call dan whatsapp aina untuk dapatkan Vivix supplement no 1 dunia ni. Atau anda juga boleh buat belian directly daripada website shaklee dengan klik BUY NOW. Setiap pembelian dengan aina akan disertakan sekali dengan konsultasi sepenuhnya.


 
FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

Disclaimer : Selepas Allah, Doktor paling kita hormat, percaya & wajib taat bulat-bulat. Doa kepada Allah & dapatkan nasihat Doktor. Dan ingat; Vivix ni Vitamin, bukan ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulih penyakit kritikal. 



No comments:

Powered by Blogger.