Cara Terbaik Untuk Luka Bersalin Cepat sembuh dan Elak Terbuka

Sunday, February 12, 2017
Saat hamil adalah antara detik-detik indah bagi seorang wanita. Tapi saat bersalin adalah antara detik mendebarkan dan ngeri! Setuju tak? Dengan sakit contraction, sakit nak bersalin, sakit kena jahit, semua kena harung dalam satu masa. Dan lebih mengharukan bila luka jahitan bersalin terbuka dan terpaksa kena jahit semula!!! Itu kalau bersalin normal. Cuba bayangkan kalau luka pembedahan czer yang terbuka semula!!😱😱😱 takut tak?

 

Aina dulu bersalin secara czer. Dan aina pernah ceritakan pengalaman aina berpantang dengan set pantang shaklee. Alhamdulillah, dengan izin Allah, set pantang Shaklee sangat membantu proses untuk penyembuhan luka pembedahan. Aina takde episode rasa sakit sangat bila nak berjalan, mampu nak dukung baby ke klinik setiap hari untuk check jaundice, dan yang paling penting keloid takde pun! Cantik je tercantum!hehe..

Kes luka jahitan bersalin yang terbuka ni banyak kali dah aina dengar. Even kawan aina sendiri pun pernah kena. Puncanya, banyak sangat bergerak dalam wad masa nak jaga baby jaundice. Memang tak jaga langsung sebab sibuk nak cara ke baby. Akibatnya, luka jahitan terbuka semula.

Untuk czer pun aina pernah dengar juga. Fuuhhh..ngeri weh! Bayangkan perut ko yang pernah kena belah tu, terbuka semula!😱😱😱 aina tak sempat nak dengar sepenuh cerita sebab ngeri sangat. Tapi ada la prosedur yang doktor buat semula lepas tu. Ngeri nak cerita. 

Jadi untuk elakkan semua tu, time berpantang, pantang lah sebaiknya. Ambil diet yang seimbang. Banyakkan makan protein dan vitamin c. Kenapa? Sebabnya kedua-dua penting untuk hasilkan kolagen.kenapa mesti kolagen? Kolagen ni bukan untuk cantik je tau. Kolagen ni pun penting untuk proses penyembuhan. Dia lah yang bantu untuk tutup balik luka bersalin tu.
 

Selain tu, kena selalu pastikan kawasan luka jahit bersalin tu sentiasa dalam keadaan kering dan bersih. Tak kire la untuk bersalin secara normal atau czer. Penting untuk pastikan luka bersalin tu selalu kering untuk elakkan jangkitan kuman. Masa aina dulu, tiap kali lepas mandi, aina akan take time keringkan kawasan czer dengan hair dryer,hehe. Cepat dan mudah! 

Satu lagi cara terbaik untuk pastikan luka bersalin cepat baik, ambil la Vivix. Vivix ni mempunyai kandungan resveratrol dan polyphenol yang tinggi. Jadi fungsi utama vivix ini adalah untuk baikpulih sel dan juga hasilkan sel-sel baru. 

Selain tu, bestnya ambil vivix time pantang ni, ia bantu memberikan tenaga. Penat woo time pantang ni. Dah la sakit, pastu kena breastfeed anak (yang memang banyak bakar kalori), kalau baby taknak tido malam, kita pun kena berjaga juga. Jadi vivix ni memang sangat membantu dalam memberi tenaga kepada ibu pantang. Kenapa? Salah satu dungsi resveratrol yang terkandung dalam vivix ni ialah ia hasilkan lebih banyak mithocondria. Mithocondria ni ibarat pusat jana kuasa dalam sel. Jadi, semakinbanyak mitochondria, semakin banyak tenaga yang dihasilkan.

Jom kita tengok apa kata mereka yang pernah pantang dengan vivix:

 
 
 
 

Best kan tengok orang lain bertenaga je time berpantang. Dan paling penting luka bersalin tu cepat baik. Kalau yang lambat baik tu yang boleh buat stress tu. Jadi bagi wanita hamil yang tengah menunggu kelahiran si manja tu, boleh prepare vivix siap-siap. Sesuai diambil seawal lepas bersalin.

Macam mana nak dapatkan vivix yang super duper awesome ni? Jika berminat, boleh pm/whatsapp aina atau boleh buat pembelian directly dengan tekan butang buy now. Setiap pembelian dengan aina akna disertakan bersama konsultasi sepenuhnya. Khas untuk customer aina je tau! 😊

 
FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

Disclaimer : Selepas Allah, Doktor paling kita hormat, percaya & wajib taat bulat-bulat. Doa kepada Allah & dapatkan nasihat Doktor. Dan ingat; Vivix ni Vitamin, bukan ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulih penyakit kritikal. 

No comments:

Powered by Blogger.