Produk Kurus Terbaik Yang Dapat Membantu Mereka Untuk Turunkan Berat Badan

Wednesday, January 04, 2017
Selalunya antara produk yang laku di pasaran kurus adalah produk kurus. Kenapa? Sebabnya buat masa ni mengikut kajian, Malaysia ranking no 1 berbanding dengan negara ASEAN lain untuk masalah obesiti dan diabetes. Kalau ikut survey, hampir 44% lelaki dewasa obese dan 49% wanita dewasa obese. Kenapa?
 
Kita check balik pemakanan kita:

Breakfast ni korang makan apa? Nasi lemak? Nasi minyak? Ada tambah kuih muih lagi? Donut? Kuih koci, seri muka. Minum pula teh tarik, kopi panas, nescafe tarik. 

Tengahari waktu lunch order air manis lagi. Lagi best diiring dengan ais krim atau puding pula. Pencuci mulut katenya.

Kita takkan rasa pelik dengan cara pemakanan kita sebab dah biasa daripada kecik lagi. Tapi bila orang luar tinggal di Malaysia, mereka akan katakan makanan orang Malaysia banyak manis-manis. Kita banyak jenis kuih-muih yang manis, sos yang manis, bila masak lauk ada tambah gula lagi, air 3 in 1 yang wajib ambil setiap hari, air manis yang tidak boleh ditinggalkan, makanan ringan waktu menonton cerita lagi. Semua faktor ni boleh menyebabkan kegemukkan.

Dan masalah utama kebanyakkan orang adalah nak kurus, tapi taknak bersenam. Nak kesan yang dalam seminggu dah turun 10kg! Tapi persoalannya selamatkah semua produk kurus yang dijual di pasaran?

Haa..meh aina nak perkenalkan produk shaklee yang berpaten dan mampu membantu anda untuk kurus dan dalam masa yang sama memberi kesihatan yang terbaik dan juga membuat kita lebih awet muda. Sudah semestinya vivix. Produk berpaten yang dihasilkan melalui bertahun-tahun kajian oleh para saintis, eklsklusif ada di shaklee sahaja.

Betul ke vivix ni boleh bantu untuk kurus?

 

Berdasarkan kajian,  resveratrol (kandungan utama dalam vivix) mampu menghalang obesiti dengan merendahkan proses adipogenesis (satu proses pembahagian sel untuk menjadi sel lemak). Bila proses ini berkurangan maka makin kuranglah lemak terhasil. 

Resveratrol juga mampu membuat badan kita menjadi lebih fit.  Hypothesis nya resveratrol merangsang penghasilan enzim sirtuins.  Enzim ni bertanggungjawab dalam baikpulih DNA,  sel dan penuaan.  Selain itu ia juga hasilkan mitochondria (pusat janakuasa dalam sel, dimana nutrien dan oksigen bergabung utk hasilkan tenaga). Semakin banyak mithocondria,  semakin banyak tenaga, semakin lama kita boleh workout tanpa otot rasa penat. 

Dalam satu kajian lagi resveratrol mampu meningkatkn kemampuan otot untuk ambil glucose daripada makanan. Ini bermakna, semakin banyak kalori yang akan ke otot dan kurang kalori yg akan ditukarkan kepada lemak. 

Ia juga merangsang adinopectin (sejenis hormon anti-obesiti) dan menghalang kerintangan insulin.  Oleh itu, paras gula dapat dikawal.  Jika gula berlebihan, ia akan merangsang enzim lipoprotein lipase dan menyebabkan pengumpulan lemak. 

Jadi, bagi mereka yang obese dan mencari supplement untuk menguruskan badan, vivix dapat membantu. Yang penting wajib seiring dengan diet yang betul dan senaman. 

Jom tengok beberapa testimoni mereka yang berjaya turunkan berat badan dengan vivix.

 

 
 

Jadi bagi siapa yang ada azam tahun baru nak menguruskan badan, meh cuba vivix ni. Serius takkan menyesal. Jika berminat boleh directly pm aina atau boleh klik buy now di bawah untuk beli directly daripada Shaklee. Cara mana-mana pun, aina akan beri consultation cara makan dan sebagainya.

Sumber:
1) fitnessmagazine.com
2) resveratrol and health -  a comprehensive review of human clinical trials.  Molecular nutrition and food research.

 

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

1 comment:

Powered by Blogger.