Cara menguatkan memori dengan pengambilan omega-3

Saturday, January 21, 2017
Kita sering baca kelebihan omeha 3 untuk kesihatan jantung kan? Mampu menurunkan paras kolestrol dalam badan dan mengurangkan risiko beelakunya tekanan darah tinggi dan juga strok. Tapi korang tau tak? Omega - 3 juga sangat penting untuk perkembangan otak. Otak kita mostly daripada lemak dan 60% adalah daripada asid lemak omega-3 DHA. 

 

Salah satu kajian yang telah diterbitkandi American Journal Of Clinical Nutrition, orang dewasa yang sihat dan muda hang mengamalkan pemgambilan omega-3 DHA menunjukkan peningkatan dalam memori mereka. Terdapat juga satu kajian di mana satu kumpulan subjek yang berumur 18-25 tahun telah diberikan omega-3 setiap hari selama 6 bulan. Kemudia mereka diuji daya ingatan mereka melalui satu permainan memori yang mudan. Para saintis dapati subjek yang telah diberikan omega-3 berjaya meningkatkan daya ingatan mereka sehingga 23%!
 
Jadi, untuk anak-anak kita yang sedang belajar, aina memang sarankan ibu bapa untuk berikan omega 3 kepada anak-anak mereka. Ia terbukti untuk bantu mereka memberi lebih tumpuan dalam kelas dan otak mereka dapat berfungsi dengan lebih baik.

Dan untuk pilih supplement minyak ikan, pilihlah yang mempunyai kandungan omega -3 (DHA dan EPA) yang tinggi. Kerana segala kebaikan kita dapat melalui omega-3, bukannya minyak ikan semata-mata. Sebab itu pilihan aina sekeluarga semestinya omega guard. Satu sajian omega guard bekalkan 990mg asid lemak omega-3 tau. Tinggi kan?

 

Dan hang paling penting, omega guard dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang bertujuanuntuk meningkatkan kepekatan asid lemak omega-3 dan pada masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang sering mencemar pelbagai spesis ikan.

 Jom tengok testimoni mereka kan omega guard kepada anak-anak mereka.
 

 
 

Tapi kena ingat ye, omega guard hanya dapat membantu untuk meningkatkan fungsi otak. Tapi kalau kita sebagai ibu bapa tidak membantu anak-anak kita daripada segi pembelajaran, tidak boleh berharap anak-anak kita akan terus pandai lepas makan supplement. Tanggungjawab kita sebagai ibu bapa untuk stimulate otak anak kita kemahiran berfikir dan menyelesaikan apa jua masalah.

Jadi, apa-apa pun kita ikhtiar dengan beeikan omega guard kepada anak-anak kita. Dan kita sendiri juga boleh amalkan untuk elak penyakit alzheimer atau nyanyuk bila dah tua nanti. Untuk beli omega guard boleh terus roger aina (pm/whatsapp) atau boleh beli directly daripada website shaklee dengan klik buy now ni. Setiap pembelian akan disertakan bersama konsultasi daripada aina. Jom kita lahirkan generasi bijak pandai dan mempunyai akhlak yang mulia insyaAllah. 😊😊

 

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.