Cara memulakan bisnes online untuk menjana pendapatan sampingan

Sunday, January 22, 2017
Tahun ini dikatakan ekonomi lebih mencabar berbanding dengan tahun-tahun sebelum ni. Jadi kalau nak harapkan gaji, kadang-kadang cukup makan je kan sampai takde simpanan. Sebab itu pentingnya untuk mencari pendapatan sampingan. Dan bagi aina, bisnes online adalah cara terbaik untuk menjana pendapatan sampingan.

 
Jadi bagaimana nak mulakan bisnes online?

Bagi mereka yang tiada pengalaman dalam bisnes, cara terbaik adalah untuk bermula dengan menjual produk orang terlebih dahulu. Tak kira la buat dropship ke, join MLM ke. Bermula dengan menjual produk orang terlebih dahulu.

Kenapa? Sebab bila kita bermula jual produk orang, kita akan belajar cara bisnes yang betul dengan mereka. Timba pengalaman dan korek ilmu keusahawanan daripada mereka yanb lebih berpengalaman.

Yang kedua, wajib ada mentor yang akan bimbing kita untuk buat bisnes. Kenbanyakkan mereka yang tidak berjaya dalam bisnes adalah kerana tidak mempunyai ilmu dalam dunia bisnes. Dan tidak tahu pun dia tengah buat apa sebenarnya. Bila ada mentor, akan lebih mudah. Follow je foot steps mereka. InsyaAllah kita pun ada potensi untuk berjaya. Jadi penting kat sini untuk mencari mentor yang willingly untuk ajar kita macam-macam dalam dunia bisnes online. Bukan kedekut ilmu.

Yang ketiga, cari bisnes yang tidak perlukan modal besar yang sampai kena buat loan bagai. Ingat, kita baru nak berjinak dengan dunia bisnes, jadi jangan ambil risiko sehingga buat loan berpuluh-puluh ribu semata-mata nak mulakan bisnes.

Yang keempat, carilah bisnes yang bukan mengikut musim. Produk yang diperlukan sepanjang masa. Bukan untuk dalam masa tertentu sahaja. Ini penting untuk kita sentiasa dapat customer sepanjang masa. Bukan terhad pada masa tertentu je.

Tak tahu juga nak buat bisnes apa? Meh aina nak bagi cadangan.

Jom join group bisnes Shaklee. Modal hanya rm69 sahaja. Tak perlu nak buat loan bagai. Jika jauh dengan hq atau branch shaklee, boleh buat belian secara online.
 
 

Antara kelebihan menjadi ahli shaklee dan buat bisnes shaklee secara online:

🍃 menikmati produk shaklee pada harga 15-20% lebih murah daripada harga retail.
🍃 layak untuk mengikuti convention dalam dan luar negara.
🍃 pelancangon dalam dan luar negara (trip 5 stars) 100% sponsored by shaklee. Siap dapat duit poket lagi.
🍃 trip umrah 5 stars ( boleh hadiahkan kepada parents juga).
🍃 car bonus. Shaklee takkan berikan sebuah kereta, tetapi akan berikan duit setiap bulan untuk bayar kereta idaman kita. 
🍃 jana pendapatan sehingga 6 angka! Berapa nak sebulan? Terpulang kepada usaha anda. Siapa usaha lebih, dia dapat lebih.
🍃 menjual supplement yang sentiasa diperlukan oleh semua orang sepanjang masa kerana semua orang nak sihat sepanjang masa.

Kelebihan join group bisnes kami:
 
✅leader yang sentiasa buat kelas online dan offline.
✅tips2 untuk berjaya dalam bisnes.
✅upline dan sideline yang sedia membantu setiap kali ada masalah.
 ✅ahli group bisnes yang terdiri daripada pelbagai background .

Nak join kami? Yang penting kena ada smartphone dan internet, semua boleh jalan. Meh pm dan kita borak panjang lagi. 😎😎

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.