Khasiat Si Anggur Merah Yang Terdapat Dalam Vivix

Wednesday, January 18, 2017
Tak habis-habis cerita pasal vivix kan? Of course la. Produk yang dibangunkan selama bertahun-tahun khas untuk melambatkan proses penuaan. Siap ada patent lagi tau produk vivix ni. Boleh baca sini untuk details.

 

Kali ni aina nak share pula beberapa fakta atau khasiat si anggur merah atau lebih dikenali sebagai anggur muscadine. Anggur muscadine ni merupakan salah satu ramuan yang tersapat dalam vivix. Kenapa special sangat anggur merah ni berbanding anggur merah biasa? 

Antara khasiat anggur muscadine adalah: 

1)Keistimewaan Anggur Muscadine berbanding dengan Anggur Biasa, ia mengandungi 88 antioksidan kompoun yang dijumpai dalam anggur muscadine.
2) Kandungan fiber dalam 1 biji anggur muscadine bersamaan dengan 5 biji anggur tanpa biji. Jadi ia dapat membantu dengan masalah penghadaman, sembelit dan buasir lebih cepat daripada anggur biasa. 
3) Kandungan fibernya yang tinggi juga membuatkan perut rasa kenyang lebih lama. Jadi sangat bagus untuk mereka yang nak berdiet.
4) Kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding anggur biasa, dapat mencegah daripada penyakit jantung, strok dan diabetes.
5) Mengandungi Ellagic Acid yang boleh menghalang pembentukan sel kanser mengikut kajian yang dibuat oleh American Institute For Cancer Research.
6) Mengandungi dua kali lebih vitamin C daripada anggur biasa.

Bila kita kaji balik beberapa fakta mengenai anggur muscadine ni, secara tak langsung, ia boleh membuatkan kita rasa kagum sangat dengan Maha Pencipta. Kerana Allah telah ciptakan super fruit macam anggur muscadine ni yang dapat membantu kita untuk mencegah penyakit. Meh aina share beberapa fakta menarik tentang anggur muscadine ni.

1. Tumbuh di kawasan PANAS & LEMBAP

Kebiasaannya anggur biasa perlu tumbuh di kawasan yang lembap dan sejuk untuk membolehkan ia survive. Tetapi berlainan dengan anggur muscadine, ia tumbuh semulajadi ditempat yang panas dan lembab. Secara logiknya, anggur tidak akan dapat hidup di kawasan panas kerana buahnya akan mudah rosak. 

Tetapi sebaik-baik ciptaan adalah daripada Allah s.w.t. Untuk membolehkan anggur muscadine ni hidup di kawasan panas dan lembap, ia mengandungi resveratrol dan polifenol yang tinggi. Dua compound ni bantu anggur muscadine untuk survive di kawasan yang panas dan lembap.Kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik dan cahaya matahari yang kuat, ia mengandungi banyak resveraterol dan polifenol.

2. SAIZ SEBESAR BOLA GOLF

Ia dikenali sebagi super grapes kerana saiznya yang boleh membesar sebesar BOLA GOLFSaiz yang lebih besar berbanding anggur biasa yang berdiameter sekitar 5cm atau seakan-akan sebiji buah plum.
 

3. MEMPUNYAI KULIT YANG BESAR & KERAS

Anggur muscadine mempunyai kulit yang keras dan tebal berbeza dengan anggur biasa yang mempunyai kulit yang lembut dan nipis . Jadi ia dapat melindungi dirinya daripada perosak dan juga cuaca yang panas.

4. BOLEH MELINDUNGI DIRI DARIPADA BAKTERIA & KULAT

Anggur muscadine tidak perlu di sembur dengan air dan bahan kimia  kerana anggur muscadine boleh menahan suhu panas dan mampu melindungi dirinya dari bakteria dan fungus.Macam yang aina terang sebelum ni, Allah dah cipta sebaik2nya anggur ini dengan mengandungi resveratrol yang merupakan phytoalexin di mana ia dihasilkan secara semulajadi oleh beberapa jenis tumbuhan apa diserang pathogen seperti bakteria dan fungi.

5. MEMPUNYAI 20 PASANG KROMOSOM

Anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom. Tetapi anggur muscadine mempunyai 20 pasang iaitu lebih 1 kromosom daripada biasa yang menjadikannya lebih tahan lasak dan mampu merawat dirinya apabila diserang serangga dan burung.

Kromosom tambahan ini yang dipercayai bertindak sebagai antipenuaan. Malah kandungan kompaun polifenol dalam buah anggur ini adalah 40 kali ganda lebih tinggi daripada yang terdapat dalam wain merah. Ianya menyediakan lebih banyak faedah kepada kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan bersifat antioksidan yang tinggi.

6. MEMPUNYAI ORAC PALING TINGGI

ORAC adalah satu kaedah untuk tentukan kapasiti antioksidan dalam makanan. Semakin tinggi ORAC , semakin bagus la sebab antioksidan tinggi kan? 6Menurut Brunswick Biomedical Laboratories of Wareham , Massachusetts pada tahun 2003, anggur muscadine mempunyai kandungan ORAC (Oxygen Radical Absorbing Capacity ) yang tertinggi antara yang mereka pernah kaji. 6-8 kali ganda lebih tinggi berbanding BLUEBERRIEs

8. KAYA DENGAN ANTIOKSIDAN

Kaya dengan antioksidan yang dikenali sebagai Oligomeric proanthocyanidins(OPC). OPC dikatakan mempunyai kuasa antioksida yang lebih kuat berbanding vitamin C dan vitamin E.

9. MENGANDUNGI RESVERATEROL 6X LEBIH TINGGI

 

Ia mempunyai kadar RESVERATROL  6x lebih tinggi dari anggur merah. Dan mengikut kajian, resveratrol ni mempunyai banyak kelebihan kepada kesihatan. Boleh rujuk sini.

10. ANTIKANSER & ANTIRADANG

Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid. Ellagic acid ni memang dikenali sebagai bahan antikanser. Pada tahun 2007, The National Institute of health (NIH) dan the National Cancer Institute (NCI) mengeluarkan satu kajian berkenaan kelebihan alegik asid ini dalam Cancer Research Journal. Apa yang mereka jumpa dalam kajian di lab adalah ellagic acid ini boleh merencatkan pertumbuhan kanser prostat.
 
   
Dan kalau korang nak tahu, sebiji anggur muscadine boleh mencecah sehingga RM100 tau! Dan unutk hasilkan vivix, mereka ekstrak daripada kulit dan biji muscadine. Bayangkan berapa banyak biji anggur muscadine kena guna untuk hasilkan vivix. Belum masuk tumbuhan lain lagi. Jadi tak hairan lah kalau sebotol vivix Shaklee berharga  rm475. Ni pun harga retail. Kalau harga ahli memang jauh la lebih murah. Berbaloi-baloi dnegan kesan yang kita akan rasa. Pelaburan terbaik untuk kesihatan.

Jadi kalau berminat nak cuba vivix atau nak hadiahkan kepada mak dan ayah, boleh pm/whatsapp aina. Atau pun boleh beli direct di website Shaklee dengan klik butang buy now. Setiap pembelian dengan aina akan disertakan dengan consultation sekali tau.

Aina dah berikan pada mama n ayah cuba dan mereka suka sangat! Rasa lebih bertenaga dan rasa sakit kaki smua hilang dengan izin Allah. Alhamdulillah...

 


FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.


No comments:

Powered by Blogger.