Vitamin terbaik untuk ibu mengandung kekal cergas bertenaga

Thursday, January 26, 2017
Tak lama lagi kita akan bercuti panjang sempena tahun baru cina. Jadi macam-macam la perancangan bila pulang ke kampung ni. Bagi ibu-ibu yang hamil, jangan lupa pack sekali vitamin tau. Kerana ketika mengandung, sangat penting untuk kita cukupkan keperluan nutrien supaya tumbesaran bayi dalam kandungan lebih sihat.

 
Ada kawan aina tanya, vitamin apa yang terbaik untuk diamalkan ketika mengandung? Ok jom kita tengok list vitamin yang aina sarankan untuk ibu mengandung ambil.

1) Vitalea

 
Vitalea adalah multivitamin lengkap 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan. Dan yang penting, vitalea diformulakan bersama iron yang penting untuk pembentukan darah (hemoglobin). Setiap kali check up time pregnant kan ada check paras hb kan? Haaa..kalau yang selalu ada masalah hb low tu, ambil la vitalea ni. InsyaAllah, memang cantik je paras hb nanti.😊

2) Vitamin C

 
Vitamin C sangat penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan ibu mengandung. Dan yang paling penting, vitamin c sangat membantu penyerapan iron dalam badan. Jadi secara tidak langsung ia juga membantu untuk pembentukan hemoglobin ibu mnegandung.

3) Ostematrix 
 
Time mengandung , keperluan kalsium akan bertambah kerana bayi dalam kandungan juga perlukan kalsium untuk tumbesaran mereka. Jika orang biasa perlukan 1000mg kalsium sehari. Ibu mengandung pula perlukan 1200mg kalsium sehari. Dan yang paling best Ostematrix ni beza dengan supplement kalsium lain. Ia mampu memberi kesan lawas! Masalah sembelit waktu mengandung adalah normal kerana pengambilan iron dan asid folic yang boleh menyebabkan sembelit. Jadi dengan pengambilan ostematrix, ia sangat memabntu untuk atasi masalah tu.

Dan yang paling penting, ostematrix juga sangat membantu dnegan masalah cramp. Haa... aina dulu masa mengandung (tak kenal shaklee) selalu sangat kaki cramp malam2. Sampai terpaksa kejutkan suami minta tolong. Sakit wooo!!

4) B Complex
 
B complex adalah vitamin yang penting untuk pembentukan saraf dan darah. Dan istimewanya bcomplex shaklee, ia juga dilengkapi dengan asid folik yang sangat bagus untuk perkembangan bayi. Korang tau tak? Pentingnya asid folik untuk ibu mengandung kerana ia boleh mengurangkan risiko bayi lahir dengan neural tube defects. Takut kan? Sebab tu doktor marah sangat kalau ibu mengandung tak ambil folic acid waktu mengandung. Jadi, jangan pandang ringan tau.

5) Omega Guard
 
Haa..siapa nak anak dia bijak, amalkan pengambilan omega 3 waktu mengandung untuk membantu perkembangan otak anak anda. Dan omega guard mempunyai kandungan omega 3 lebih 90% tau dan selamat diambil oleh obu mengandung kerana ia telah melalui proses penyulingan sehingga 3 peringkat. Maksudnya segala jenis bahan tercemar seperti mercury atau logam berat yang selalu dijumpai dalam ikan telah ditapis keluar. 

Berita baik untuk ibu mengandung yang takut berat naik banyak sangat dalam tempoh mengandung, omega guard adalah pilihan terbaik dalam mengawal kenaikan berat badan! Syiookk tak?😍😍

6) Energizing Soy Protein (ESP)

 
Bagi ibu mengandung yang selalu lesu tak bertenaga je, esp adalah supplement terbaik. Ia mempunyai glycemic index yang rendah yang mampu bekalkan tenaga pada tempoh yang lama. Ia juga lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu yang sangat penting dan diperlukan oleh badan. Kena ingat, almost 90% badan kita dibuat daripada protein tau. 

Dan disebabkan oleh glycemic index nya yang rendah, ia sangat sesuai untuk ibu mengandung yang ada masalah kencing manis. ESP adalah pilihan untuk breakfast yang terbaik kerana ia bekalkan tenaga tempoh yang lama, rasa kenyang ynag lama, bantu untuk kawal kenaikan berat badan dan juga kawal paras gula dalam darah.

Banyak sangat vitamin kena ambil? Haa..itulah pengorbanan seorang ibu. Perlu pastikan keperluan bayi dalam kandungan cukup supaya dapat membesar dengan sempurna. Iye dok? Kita tak tahu perkembangan anak kita dalam rahim tu macam mana. Elok ke tak? Sihat ke tak? Tapi apa yang kita mampu buat adalah sentiasa berdoa kepada Allah semoga kandungan kita sentiasa dalam keadaan baik. Dan yang paling vitamin, segala vitamin jangan ditinggalkan terutama iron dan folic acid. Nanti kalau hb low, tak asal-pasal asyik kena bebel dengan nurse.hehe.

Jadi, jangan tunggu lama-lama. Meh order vitamin mengandung anda sekarang. Cara nak order mudah je, pm/whatsapp aina pada no di bawah atau klik je butang buy now dan beli directly di website shaklee. Dan setiap pembelian produk shaklee daripada aina of course la akan dapat free consultation sepanjang hayat! Yes! Nak makan vitmain ada caranya. Bukan main taram ikut suka hati je. Lepas tu complain takde kesan. No..no..no..sebab tu pentingnya beli dengan SID Pro yang mampu berikan konsultasi sekali.

Jangan lupa..meh dapatkan vitamin mengandung anda sekarang! 

 
FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.