Kepentingan omega-3 dalam menurunkan paras kolestrol dalam darah dan kawal tekanan darah tinggi.

Assalamu'alaikum..

Kepada kawan-kawan yang mempunyai tekanan darah tinggi, ditambah pula dengan tahap kolestrol yang tinggi, grab la omega guard shaklee untuk membantu dengan masalah kesihatan. Pentingnya omega-3 adalah untuk melindungi salur darah kita daripada rosak akibat keradangan. Apabila berlaku keradangan pada salur darah, ia akan menyebabkan pembekuan darah di kawasan salur darah yang rosak. Dan lama2 salur darah akan semakin sempit.

 

Hal ini akan bertambah teruk apabila kita selalu makan makanan tinggi kolestrol setiap hari. Apabila paras kolestrol jahat dalam darah tinggi salur darah akan semakin sempit kerana pembentukan plaque di dinding arteri, dan menyebabkan peredaran darah ke jantung dan otak akan terganggu. Normal arteri boleh mengembang untuk menyalurkan darah. Bila plaque terhasil, ia akan mengeraskan dinding arteri, dan akhirnya menghadkan pengaliran darah ke seluruh badan. Bila dah semakin teruk, darah membeku dan boleh menyumbat arteri. Akhirnya berlakulah sakit jantung atau strok bergantung di mana ia tersumbat. 

Omega-3 daripada ikan mempunyai sifat anti-radang dan mampu mengurangkan penggumpalan platelet dalam salur darah. Jadi, minyak ikan bertindak dengan mencairkan darah dan juga bantu mengembangkan salur darah supaya pengaliran darah lebih lancar. Oleh itu, omega-3 juga terbukti dapat mengurangkan paras kolestrol jahat dalam badan. Minyak ikan juga juga membantu mengurangkan triglycerides (lemak yang tersimpan dalam badan). Jadi, selain daripada pelihara salur darah, bagus juga kepada mereka yang berazam nak kurus tu.

Kenapa mesti omega guard dan bukan minyak ikan bran lain?

Bila nak pilih supplement minyak ikan, aina cadangkan ikuti 3 tips mudah ni supaya kita dapat kesan yang kita inginkan:
✅Lihat kandungan EPA dan DHA (omega-3). Kerana omega-3 yang memberikan kelebihan kepada kesihatan, bukan minyak ikan. Lain tu.
✅ Mempunyai claim telah melalui proses penyulingan untuk menyingkirkan logam2 berat. 
✅ Pilih omega-3 sumber daripada ikan, bukan tumbuhan. omega-3 daripada haiwan lebih baik daripada tumbuhan.  Kerana omega-3 daripada tumbuhan adalah ALA. jadi badan perlu tukarkan ALA kepada DHA dan EPA dulu untuk kegunaan biologi badan.

Jadi beza omega guard dengan dengan minyak ikan brand lain, omega guard diproses melalui 3 kali penyulingan. Jadi semua logam berat yang biasa jumpa dalam ikan akan ditapis keluar.  Kandungan omega3 dalam omega guard juga tinggi. Ingat ye, yang berikan kebaikan bukan minyak ikan, tapi omega-3 tu sendiri. Jadi, pilih la dengan bijak. .
Last day promosi omega guard. Jom pakat borong omega guard sebelum kembali kepada harga asal. Semua golongan boleh makan omega guard.😊😊
 

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.



No comments:

Powered by Blogger.