Cara Paling Mudah Untuk Berhenti Merokok Supaya Tidak Menjejaskan Kesihatan Anak Isteri

Anak 1 Tahun Meninggal Akibat Asap Rokok!
==================================
Ni artikel yang saya baru baca tadi di mana seorang bapa menyesal akibat tabiat suka merokok, anak perempuan beliau berumur 1 tahun 10 hari meninggal dunia akibat jangkitan radang paru-paru yang berpunca dari adap rokok yang beliau hisap setiap hari.

 
Bapa ni claim dia sentiasa merokok jauh daripada anaknya walaupun dalam ruang yang sama.

Pengakuan lelaki ini telah menarik perhatian seorang doktor pakar. Menurut Dr. Arif, apabila orang dewasa merokok di manapun baik dekat atau jauh ia tetap memberi kesan kepada orang sekeliling terutama kanak-kanak.

Asap rokok masih berbahaya dalam jarak 10meter. Jadi, walaupun perokok merokok di luar rumah, kemungkinan untuk asap rokok masuk rumah adalah tinggi.

Racun rokok yang melekat pada baju disebut sebagai third hand smoker. Residu racun pokok bahayanya sama seperti second hand smoker. Apa yang berlaku, apabila perokok sudah habis merokok, residu daripada asap rokok tetap melekat pada badan dan baju perokok. Dan residu ini boleh dipindahkan kepada ahli keluarga atau sesiapa yang direct contact dengan perokok. Tak hairan la kalau lepas merokok masih ada bau-bau asap rokok kan? Dan residu-residu yang dipindahkan kepada orang terdekat ni memberi kesan bahaya yang sama seperti second hand smoker (yang sedut asap perokok).

Jadi apabila bapa yang mempunyai tabiat merokok, sangat bahaya untuk mendukung anak (terutama bayi) selepas merokok. Aina sarankan, bila masuk rumah, pastikan mandi terlebih dahulu dan tukar baju sebelum bermain dengan anak-anak.

Dan jalan paling selamat, berhentilah merokok. Tiada langsung kebaikan yang boleh diperoleh jika merokok. Hanya keburukan je ada. Bukan je pada perokok sendiri, tapi pada orang sekeliling juga. Dan fatwa pun dah keluarkan yang merokok itu haram? Jadi kenapa nak bahayakan lagi kesihatan badan kita?

Kalau susah nak berhenti merokok, amalkan vivix setiap hari. Tak banyak, minum satu sudu kecil je setiap hari. Bila sel-sel dalam badan kembali sihat, gerenti anda sendiri akan terus stop merokok. Sebelum ni pun aina dah ceritakan bagaimana vivix dapat membantu perokok untuk hentikan tabiat merokok dengan mudah. Kalau tak baca lagi, boleh baca sini:

http://ainaez.blogspot.my/2015/05/cara-berhenti-merokok-dengan-mudah-dan.html

Kepada isteri-isteri yang nak suami berhenti merokok, hadiahkan lah vivix sebotol dekat isteri. Cakap je tonik untuk awet muda dan bertambah hensem,hehee.😁😁

Meh aina kongsikan testimoni-testimoni mereka yang sudah berjaya berhenti merokok dengan hanya amalkan vivix je:
.
 
 

 

 

 

Dan ada bannnyyyaaakkk lagi testimoni yang berjaya berhenti merokok selepas consume vivix. Best kan? Tabiat merokok dapat dihentikan, tahap kesihatan pun makin meningkat. Bukan tu je, muka pun kelihatan lebih muda tau!!


 

Jadi tunggu apa lagi? Jika ada ahli keluarga yang mempunyai tabiat suka merokok, hadiahkan sebitol vivix kepada mereka. Bila mereka berhenti merokok, bukan sahaja bantu dia untuk sihat, tetapi bantu anda untuk mengurangkan risiko dapat penyakit akibat rokok.

Untuk order Vivix, boleh order dengan aina dan aina akan consult cara terbaik untuk makan vivix dan macam-macam info lagi pasal vivix. Produk eksklusif dan berpaten hanya boleh dapat di Shaklee je tau. Tempat lain takde.

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.