Habit Tidur Lewat Boleh Menyebabkan Kerosakan Hati

Tuesday, November 15, 2016
Assalamu'alaikum..

Bila nama student, habit tidur lewat ni biasa dah buat kan? Kalau tak sebab study atau buat assignment, mesti sebab main game atau borak dengan kawa-kawan. (bercakap melalui pengalaman,hehe).


Tapi korang tau tak, habit tidur lewat ni sangat la tidak baik untuk kesihatan hati.Selain itu, menurut Professir Philippe Foguel dari Imperial College London, habit tidur lewat ini jua boleh meningkatkan risiko masalah diabetes dan penyakit jantung. 

 Apa yang berlaku ialah, daripada pukul 11pm-1pm adalah waktu untuk proses detoxification dan healing process hati. Tetapi proses ini hanya boleh dilakukan bila badan dalam keadaan deep sleep. Hati pun nak rest tau lepas seharian bekerja buang toksin dalam badan.

Pentingnya kita menjaga kesihatan hati kerana hati berfungsi untuk:

1) Rembesan hempedu yang penting untuk pencernaan lemak.

2) Penting untuk proses detoksifikasi. Metabolisme protin dan penapaian bakteria makanan dalam usu akan menghasilkan ammonia yang akan didetoks oleh hati.

3) Mengawal paras gula dalam darah dengan menukarkan tiroksina (hormon tiroid) ke dalam bentuk yang lebih aktif.
.
Jadi untuk menjaga hati kita, Shaklee ada tawarkan DTX Complex. Kajian menunjukkan kandungan utama dalam DTX complex ni (ekstrak biji benih pokok susu tisel) menyokong keupayaan badan menghasilkan protin untuk membantu menjana semula sel-sel hati.

DTX Complex mengandungi bahan ekstrak dari biji benih pokok susu tisel yang dapat menghasilkan 80% silymarin. Silyamarin terkenal dalam pencegahan dan rawatan masalah kesihatan hati. Selain itu, hasil kajian menunjukkan silymarin juga mampu merencatkan percambahan sel tumor, dan anti-atherosclerotic effect. Rujukan.

Antara kandungan lain DTX Complex adalah:


.
Jadi untuk jaga hati kita daripada rosak boleh amalkan DTX Complex setiap hari. Hati merupakan organ terbesar dalam badan kita. Dan ia juga mempunyai keupayaan untuk membina semula. Jadi sangat penting untuk kita menjaga hati sebaik mungkin.

Untuk info lebih lanjut mengenai DTX Complex ni, boleh hubungi aina. Dan aina sarankan kepada yang memang selalu ada habit tidur lewat malam, amalkan DTX Complex untuk kesihatan hati.


FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos
.

No comments:

Powered by Blogger.