Atasi Masalah Rambut Gugur Selepas Bersalin Dengan Produk 'S'

Masalah rambut gugur adalah masalah yang selalu kita dengar di kalangan bukan sahaja wanita, tetapi juga di kalangan lelaki. Saya secara peribadi baru2 ni mempunyai masalah rambut gugur yang teruk selepas bersalin anak pertama. Sampaikan mak mertua pun tegur cakap rambut makin nipis!!!aiissh...malu..malu...tiap2 hari bukan 2-3 helai je rambut yang gugur, tetapi 2-3 genggam rambut gugur!!tapi, masalah rambut gugur selepas bersalin ni adalah perkara yang normal bagi setiap wanita kan? tapi takkan nak biarkan begitu sahaja?kang masuk anak kedua, boleh botak terus..Jadi apa yang saya buat?Of course la cari jalan penyelesaian..dan alhamdulillah, lepas saya pakai produk 'S', memang kuuuurrrrrrraaaaaaannnngggg sgt2 rambut gugur. 2-3 helai je k uollsss. bukan 2-3 genggam dah.dah yang paling best, produk 'S' ni treat luar dan dalam menggunakan bahan2 semulajadi je.suka tak?suka tak? 

Benda apa sebenarnye produk 'S' ni? Sudah semestinya Shaklee!!!Company yang sentiasa menghasilkan produk yang bermutu tinggi, terhasil daripada beribu2 kajian, dan sudah banyak journal publish. Meyakinkan tak? Dengan menggunakan set rambut gugur daripada Shaklee, alhamdulillah masalah rambut gugur saya dah ok sangat2. Pastu perasan banyak anak rambut dah star tumbuh semula. Jadi, apa set rambut gugur Shaklee yang saya amalkan?

Taadddaaa...ni la set rambut gugur saya!!
Set ni terdiri daripada ESP, Zinc complex, purifying shampoo, lightweight conditioner dan nourishing scalp treatment. Ok, meh saya terangkan kenapa pentingnya semua produk ni. Ingat ye, masalah rambut saya gugur tahap 2-3 genggam sehari..kira macam hardcore punya gugur. Jadi meh saya terang satu2 fungsi setiap satu produk.

#1 ESP

ESP sepertimana yang kita tahu, adalah supplemen protein daripada soya yang terdiri daripada 9 jenis amino acid yang perlu. Kita semua juga tahu, 91% rambut kita terdiri daripada protein. Keratin pula adalah blok binaan asas rambut. 4 jenis amino acid utama yang diperlukan untuk menghasilkan keratin; cysteine, lysine, arginine dan methionine. Manakala penghasilan kolagen pula bergantung kepada amino acid lysine, methionine, glycine dan proline. Untuk cysteine, arginine, glycine dan proline, kita tidak perlu risau kerana badan kita mampu hasilkan amino acid ni. Tetapi, untuk lysine dan methionine, 2 amino acid ni adalah amino acid perlu yang bermaksud kita perlu dapatkan ia melalui diet harian. Mengapa penting amino acid ni? Jom kita tengok fungsi2nya:


  1. Methionine : Major utama keratin. Ia bertindak sebagai antioksidan dalam melindungi hair follicle daripada oxidative stress. Kajian menunjukkan, kekurangan methionine boleh menyebabkan tahap kesihatan rambut semkin kurang dan pertumbuhannya juga terbantut. Boleh rujuk kajian di sini. Selain itu, ia juga memainkan peranan penting dalam melambatkan proses uban dan juga mengurangkan rambut gugur. Boleh lihat hasil kajian di sini.
  2. Lysine :  Bertanggungjawab untuk menghasilkan kolagen dan membaiki sel2 rambut yang rosak. Ia juga bertanggungjawab untuk memastikan 'hair follicle'  berfungsi dengan baik. Satu kajian menunujukkan masalah rambut gugur dapat dikurangkan melalui supplemen lysine.
Nampak tak bertapa pentingnya ESP dalam set rambut gugur?Kandungan amino acid yang lengkap di dalam ESP ampu membantu rambut untuk lebih sihat dan kuat dari dalam.

#2 Zinc Complex

Kekurangan zink boleh menyumbang kepada punca rambut gugur. Ini adalah kerana zink dan mineral lain amat penting untuk memastikan akr rambut yang kuat. Kekurangan zink boleh menyumbang kepada kerosakan rambut dan pertumbuhan semula rambut yang sangat perlahan. Antara manfaat zink termasuk menggalakkan pembiakan sel pertumbuhan tisu dan pembaikan tisu rosak. Ia juga mengekalkan kelenjar yang merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut. Dengan itu mengurangkan keguguran rambut.

#3 Purifying Shampoo Prosante 

Selepas kita treat dalaman, kita juga harus baiki luaran juga. Purifying shampoo ini berfungsi untuk membersih hingga ke akar rambut, membuang baki produk gayaan rambut, pertambahan mineral pada rambut dan bahan cemar alam sekitar yang lain. Shampoo ini sangat ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat. Shampoo ni tak tahu la tahan berapa bulan sebab dah 3 bulan pun still banyak lagi..tak habis2!!(note: saya shampoo rambut selang sehari ye..hehe)

#4 Lightweight conditioner

Untuk conditioner pula berfungsi melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya melekit. Rambut akan kelihatan lebih tebal, berkilat dan subur. 

#5 Nourishing Scalp Treatment

Yang ini adalah sejenis serum yang amat mudah diserap oleh kulit. Ia berfungsi untuk melancarkan peredaran, menentang faktor ersekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala. Ia mengandungi antioksida yang terdapat dalam vitamin A dan E serta CoenzimQ10 melindungi kulit kepala daripada radikal bebas.

Apa yang bestnye produk penjagaan rambut Prosante ni ialah setiap produk dia mempunyai gabungan 10 vitamin, mineral dan herba bagi menyediakan persekitaran optimum untuk rambut yang sihat, lebat dan menawan. Shaklee menggunakan bahan2 seperti ekstrak swertia dan halia untuk merangsang peredaran darah dan membekalkan tenaga untuk folikel rambut; mineral kulit seperti kuprum,zink, mangan serta vitamin A dan E untuk membantu metabolisme kulit kepala yang sihat; minyak daun pokok teh serta ekstrak teh hijau untuk menentang kerosakan akibat daripada radikal bebas dan faktor-faktor persekitaran yang lain. Dan part paling best, tidak ada bahan kimia kuat dalam produk prosante ni yang boleh rosakkan rambut dan juga kulit kepala kita. Best kan?

Jadi, kalau anda mempunyai masalah keguguran rambut seperti saya dan dah tak tahu nak buat apa, boleh hubungi saya untuk dapatkan set rambut gugur ni. Saya akan guide anda sehabis mungkin.. Saya dah berjaya selesaikan masalah saya..anda pula bagaimana? =)

Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.


Aina Mohd Amin (ID: 1092280)

FB : Aina Amin
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Tas, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.