Cara Paling Mudah Untuk Atasi Stress

Thursday, September 21, 2017
Siapa sini selalu stress? Aina akui, sejak jadi suri rumah ni, stress dia lain macam. Mungkin sebab utama adalah penat dan juga tiada masa untuk diri sendiri. Bayangkan, nak layankan si kecil tu, nak mandi dan makan pun tak sempat tau!

Cara Paling Mudah Untuk Atasi Stress


Tapi tu dulu.. sebelum aina tahu bcomplex ni sangat me,bantu untuk atasi masalah stress ni. Sebelum ni sid shaklee banyak pom pam pom pam cakap bcomplex elok untuk atasi stress, aina macam terfikir, betul ke?

Aina jenis selagi tak rasai sendiri atau tiada study yang menyokong sesuatu fakta tu, aina susah sikit nak terima. Mungkin habit budak sains macam tu la kan? Jadi sebab kan aina asyik stress je, so aina memang konsisten ambil bcomplex. Tak pernah tinggal.

Dan surprisingly, memang ternyata sangat membantu! Sebab utama dah kurang stress sebab dah kurang rasa penat. Buat la kerja banyak mana pun, tetap rasa bertenaga. Kenapa? Peranan utama bcomplex ni adalah untuk tukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga. So bila badan bertenaga, memang takkan stress.

Selain itu, melalui pembacaan aina, bila badan kita kekurangan vitamin B, penghasilan glucocorticoids dalam badan kita meningkat. Ini akan menyebabkan perubahan sel-sel dalam hippocampus (komponen otak yg paling utama) dan menyebabkan fungsi otak terganggu.

Keadaan ini menyebabkan badan kita semakin lemah dalam mengendalikan kortisol (hormon stress), dan akhirnya menjadikan kita stress dan stress.

Antara artikel kajian yang kita boleh baca:


Jadi kalau stress? Aina akan sangat recommend korang ambil bcomplex. Dan carilah bcomplex yang lengkap 8 komponen termasuk biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin bcomplex untuk mendapatkan keseimbangan vitamin B dalam badan kita.

Cara Paling Mudah Untuk Atasi Stress


Mana nak dapat bcomplex yang lengkap kesemua 8 komponen? Mestila bcomplex shaklee. Kalau korang nak tahu, para saintis shaklee telah hasilkan asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengankadar serapan yang sangat tinggi! Hampir 99% asid folik di pasaran adaLah sintetik.

Jadi tiap kali korang stress, jangan risau. Tarik nafas dalam-dalam dan hembus perlahan-lahan. Kemudian jangn lupa ambil bcomplex setiap hari supaya badan kita rasa lebih bertenaga dan cergas. Nak cuba bcomplex shaklee, boleh roger aina k atau boleh klik pada gambar bawah dan beli terus di website shaklee. Setiap pembelian dengan aina akan disertakan dengan konsultasi sekali.


FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan

1 comment:

Powered by Blogger.