3 ciri utama yang perlu tahu sebelum beli Minyak Ikan

Monday, September 18, 2017
Siapa sini masa kecik-kecik dulu minum minyak ikan macam Scotts Emulsion ke? Haa.. aina masa kecil dulu, tu adalah supplement wajib tau. Tiap-tiap malam sebelum tidur, mama akan make sure anak-anak dia semua makan Scotts Emulsion. Yela, minyak ikan ni kan selalu orang relate dengan kesihatan otak. Macam parents lain juga, mama pun nak anak-anak dia pandai,hehe.

Tapi bila semakin dewasa ni (ceewwaahhh), semakin banyak ilmu aina dapat pasal minyak ikan ni. Betul ke minyak ikan ni baik untuk otak kita?


3 ciri utama yang perlu tahu sebelum beli Minyak Ikan

Yang sebenarnya, bukan minyak ikan yang berikan kelebihan kepada otak kita, tetapi kandungan di dalamnya iaitu DHA dan EPA. Banyak kajian telah buktikan dalam otak kita memang mempunyai kandungan EPA dan DHA yang tinggi. Dan kajian juga menunjukkan otak kita memerlukan DHA dan EPA untuk ia berfungsi dengan baik.

Tapi sekarang dah banyak lambakan produk minyak ikan kan? Macam mana nak tahu apa yang terbaik supaya berbaloi dengan pelaburan kita dan dalam masa yang sama kita dapat kebaikannya setelah mengamalkannya.



Apakah kriteria utama yang perlu kita lihat bila nak beli supplement omega 3?

1) Brand

Sudah semestinya kena beli brand yang dipercayai dan diyakini ketulenannya. 

2) Mempunyai claim melalui proses penyulingan. 

Omega-3 biasanya diekstrak daripada ikan. Dan masalah utama dengan ikan sekarang kebanyakkannya telah dicemari dengan logam berat. 

Sebab itu pentingnya ada proses penyulingan supaya kita dapat singkirkan semua logam berat. 

3) Farmaseutikal gred. 

Kenapa mesti pharmaceutical grade? Bila minyak ikan tu mempunyai claim pharmaceutical grade, maksudnya kandungan omega3 dia adalah tinggi (lebih 80%).

Dan kebanyakkan minyak ikan di pasaran mempunyai kurang 50% omega 3 (yg lain minyak ikan semata2). Macam mana nak tahu berapa percentage omega-3? Tengok jumlah kandungan DHA dan EPA dan bahagi kan dengan jumlah kandungan minyak ikan. 

Itu antara tips mudah nak tahu supplement fish oil kita beli ok ke tak. 

Kalau taknak pening2 kepala nak survey sana sini, pilih omega guard jela. 😁


Keistimewaan Omega Guard Shaklee

1) Minyak Ikan Berpekatan Tinggi

OmegaGuard™ membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu Omega-3 tulen, yang biasanya ditemui secara semula jadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalaman air sejuk. 
Setiap hidangan mengandungi kepekatan 999mg Omega-3 (546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan anda dan 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh).

2)Penyulingan Molekul Berganda

Untuk memastikan ketulenan dan kepekatan, minyak ikan di dalam OmegaGuard™ menjalani proses moden Penyulingan Molekul Tiga Peringkat yang memekatkan asid lemak Omega-3 dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti raksa, plumbum, kadmium, arsenik dioksin, PBC dan lain-lain bahan cemar. Mengurangkan bau dan rasa kesan hanyir..

3)Sahabat Laut

Diiktiraf oleh Friend of the Sea® untuk membantu memastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tinggi yang stabil untuk produk Shaklee tanpa menjejaskan alam sekitar.
.
Aina sendiri memang wajib bagi Ammar makan Omega Guard setiap hari. Selain daripada mulut dia makin menjadi2 pot pet, macam-macam soalan KBAT keluar untuk mama, dalam masa yang sama, kalau ammar batuk selsema, alhamdulillah cepat sangat baik.

Bagi anak-anak yang ada masalah asthma, batuk berkahak dan selsema, omega guard is the best untuk bantu dengan masalah-masalah tu. Sebelum ni ammar pernah batuk berkahak yang lama sampai doktor terpaksa neb dia untuk buang kahak. Meraung tu tak perlu cakap la. Meronta-ronta! Kita pula rasa nak nangis.

Tapi alhamdulillah sejak bagi omega guard, bila batuk berkahak atau selsema, memang cepat baik. Tak sempat bawa pergi klinik pun.

Dan bukan aina sorang je tau yang dah rasai betapa bestnya omega guard ni. Ramai yang dah rasai kebaikannya. 

3 ciri utama yang perlu tahu sebelum beli Minyak Ikan

3 ciri utama yang perlu tahu sebelum beli Minyak Ikan
3 ciri utama yang perlu tahu sebelum beli Minyak Ikan

3 ciri utama yang perlu tahu sebelum beli Minyak Ikan

Jadi jika korang tercari-cari suppement omega-3 untuk anak-anak korang, aina memang akan highly recommend omega guard. Serius berbaloi-baloi. Jika berminat, boleh sentiasa roger aina bila-bila masa pun k.



FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan

No comments:

Powered by Blogger.