Kepentingan Omega 3 Ketika Hamil untuk Lahirkan Anak Bijak

Assalamu'alaikum

Kat sini siapa yang tengah hamil, angkat tangan! Setiap wanita yang hamil pasti inginkan anak yang dilahirkan menjadi anak yang bijak, sempurna dan juga soleh kan? Dan korang tau tak, bermula dari awal trimester sampai la tahun pertama kehidupan seorang bayi, perkembangan otak sangat cepat. Jadi, waktu ini adalah waktu paling penting untuk si ibu hamil untuk mengambil omega 3 dalam diet harian untuk membantu perkembangan otak anak bijak. 


Kenali apa itu omega 3.

Omega-3 adalah rantaian asid lemak tidak tepu yang sangat penitng untuk kesihatan dan tumbesaran. Badan kita tidak dapat nak hasilkan asid lemak omega-3. Jadi, kita perlu ambil dalam diet harian. Kajian menunjukkan 2 elemen yang penting dalam omega-3 ialah EPA dan DHA. Biasa kam dengar dua terms ni nak2 lagi dalam iklan2 susu formula yamg sentiasa tekankan mengandungi DHA dan EPA.

Apa kegunaan dua benda ni? Ok, untuk EPA, ia penting untuk kesihatan jantung, sistem pertahanan badan dan inflammatory response. Manakala DHA penting untuk otak, mata dan sistem saraf. Sebab itu bagi wanita hamil atau menyusu, sangat penting untuk cukupkan keperluan DHA dan EPA untuk perkembangan bayi yang sempurna.

Omega-3 sangat penting untuk perkembangan sistem saraf dan penglihatan bayi. Selain itu, omega3 juga diperlukan untuk hasilkan susu badan. Kajian telah membuktikan, pemba,bilan EPA dan DHA ketika mengandung memberi impak positif terhadap perkembangan visual dan kognitif bayi. Dan ada juga kajian menunjukkan pengambilan omega-3 ketika hamil boleh mengurangkan risiko alergi pada bayi. Jadi bagi ibu-ibu yang risau kalau bayi yang dilahirkan nanti mempunyai kulit sensitif atau masalah eczema, boleh amalkan omega-3 waktu mengandung.

Kepentingan Omega-3 Pada Ibu Hamil

Asid lemak omega-3 juga memberi kesan positif juga kepada tempoh hamil itu sendiri. Pengambilan EPA dan DHA yang tinggi waktu mengandung:

1) boleh mengelakkan kelahiran tidak cukup bulan
2) mengurangkan risiko preeclampsia
3) mengurangkan risiko depresi pada ibu atau post-partum depression. 
4) Bantu untuk elak GDM waktu hamil kerana omega-3 membantu meningkatkan sensitiviti insulin dan menaikkan metabolisme badan. Jadi, gula dalam darah terkawal.
5) Mengurangkan tekanan darah tinggi bagi wanita hamil yang mempunyai masalah hypertensi waktu mengandung.

Jadi, kalau ada yang mencari supplement ketika hamil, salah satu vitamin yang aina cadangkan ambil lah omega guard. Istimewanya omega guard shaklee berbanding supplement minyak ikan lain; ia dihasilkan melalui 3 kali proses penyulingan. Jadi, kesemua logam berat seperti merkuri, plumbum yang biasa boleh dijumpai dalam ikan akan ditapis keluar. Sangat selamat untuk ibu hamil ambil. Selain itu, kandungan omega-3 dalam minyak ikan omegaguard tinggi jika nak dibandingkan dengan brand lain. Ingat ye, khasiatnya terletak pada omega-3, bukan minyak ikan itu sendiri. Satu sajian omega guard mempunyai 990mg omega-3 tau. Banyak tak? Omega guard dihasilkan daripada minyak ikan, bukan hati ikan. Jadi, grade dia tinggi la kan. 

Jom tengok apa kata mereka yang dah cuba supplement hamil shaklee termasuk omega guard.


Simptom loya, letih dan pening hilang selepas amalkan supplement Shaklee


Berat badan terkawal sepanjang tempoh kehamilan. Dan masalah cramp tak pernah berlaku.


Paras gula ibu hamil yang mempunyai masalah GDM terkawal selepas amal Omega Guard.


Eczema anak terkawal lepas ibu menyusu amalkan omega guard. Selain itu, proses bersalin juga lebih mudah.

Banyak sangat kan kelebihan omega guard ni. Bukan sahaja penting waktu hamil, lepas bersalin pun beri banyak kepentingan kesihatan juga. Jika anda berminat untuk beli set hamil termasuk sekali dengan omega guard, meh order dengan aina. Aina bukan sahaja akan jual produk Shaklee, tapi aina akan guide cara makan yang betul supaya anda akan dapat kesan yang positif. Eksklusif untuk customer aina je tau. =)

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.