Cara Hilangkan Parut Chicken Pox Dengan Cepat Dan Berkesan

Assalamu'alaikum..

Kali ni aina nak kongsikan macam mana dengan hanya makan supplement je dapat membantu hilangkan parut chicken pox dengan cepat dan berkesan. Semua orang tau, chicken pox atau juga dikenali sebagai cacar air kebiasaannya dijangkiti pada kanak-kanak. Tetapi orang dewasa juga boleh dapat chicken pox ni. Cuma bila kena waktu dewasa, kesan dia lebih teruk dan meninggalkan parut yang sampai rasa malu nak jumpa orang. 
Sebelum aina terangkan supplement apa yang sesuai untuk masalah chicken pox ni, jom kita ikuti kisah En. Zamri Rosli macam mana pengelaman beliau untuk atasi masalah chicken pox dan juga nyahkan parut sekali.



En. Zamri Rosli merupakan seorang pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu Sarawak. Pada 12 Oktober 2015, beliau telah dijangkiti dengan virus chicken pox. Selepas 3 hari, virus mula mengganas dan menjadi amat serius. Seluruh muka dan badan beliau mula mengembung akibat virus cacar. Pada waktu itu umur beliau 43 tahun. Doktor telah mengatakan bahawa cacar pada usia beliau ini memang akan menjadi sangat teruk berbanding kesan cacar terhadap kanak-kanak.

Akhirnya, doktor berikan beliau antibiotik yang paling kuat untuk bantu membunuh virus dan bagi mengekang ianya daripada mengganas. Chicken pox ni kalau kena pada usia dewasa memang boleh jadi sangat teruk.

Beliau bertahan di rumah sahaja dan isteri beliau nasihatkan beliau untuk ke hospital melihatkan keadaan beliau yang asyik terbaring tidak bermaya. Tetapi beliau taknak dan beliau hanya bergantung kepada painkiller dan antibiotik yang doktor berikan sahaja. Bila nak ambil wudhuk dan ke tandas, beliau rasa pedih sangat sampai boleh nangis. Orang kata kesan parut cacar air seperti beliau alami ini akan mengambil masa sehingga setahun lamanya sebelum ia hilang.

Melihatkan keadaan beliau, isteri beliau mula memberi vitamin Shaklee. Isteri beliau mula berikan satu sache Nutriferon dan Garlic Complex untuk kuatkan antibodi badan. Beliau tidak berfikir panjang dan turuti sahaja cakap isteri beliau. Setiap hari beliau 'dipaksa' makan dan minum air yang banyak.

Selepas hampir 2 minggu beliau menahan kesakitan seleuruh anggota badan dan muka akibat kesan daripada cacar yang pecah, akhirnya isteria beliau sarankan untuk teruskan ambil Nutriferon dan Garlic Complex dan juga ubat yang doktor bagi setiap hari. Kesannya, cacar tu cepat kering dan beliau pun sembuh daripada penyakit cacar air. Masalah kepedihan semakin berkurangan dan beliau sudah boleh tido dengan lena pada waktu malam.

Satu lagi masalah yang beliau hadapi semasa mempunyai masalah chicken pox, tekak beliau rasa sangat pedih sehingga tiada selera nak makan. Tiga hari tak lalu nak makan, bertahan dengan minum air sahaja.

Oleh kerana beliau tiada selera makan waktu itu, isteria beliau berikan ESP sebagai penambah tenaga. Pada mulanya beliau agak ragu-ragu dengan ESP, tetapi beliau turuti sahaja arahan isteri beliau dan kesannya beliau rasa kenyang dan lebih bertenaga! Sebelum ni beliau tidak pernah nak sentuh ESP hanya tengok jer isteri duk minum hari-hari.

Sedar tak sedar, hampir seminggu gelembung-gelembung bisa pecah. Beliau tetap konsisten dengan mengambil ESP, Zinc Complex dan juga Vitamin C secara megadose. Kesannya cacar pada muka dan badan beliau telah kering dengan cepat. Beliau rasa sangat gembira dan mula masuk kerja pada minggu ketiga selepas kena cacar. Tetapi beliau hanya berkurung dalam pejabat kerana malu nak berjumpa orang.

Untuk mempercepatkan proses pemulihan parut di muka dan badan, isteri beliau sarankan untuk mengambil ESP, Vitamin C dan Vitamin E complex. Mula-mula beliau ragu-ragu kerana merasakan harga semua vitamin itu mahal dan tidak berbaloi hanya semata-mata nak cantikkan kulit muka. Tapi isteri beliau tetap mendesak beliau untuk cuba dulu dan melarang beliau daripada menggunakan krim sebarangan. Jadi, beliau pun konsisten dengan vitamin Shaklee di samping sapu kulit dengan Bio Oil.

Beliau mengambil ESP, Vitamin C dan Vitamin E secara megadose walaupun agak kurang yakin pada mulanya. Yela, pada usia beliau, mana mungkin kulit boleh pulih semula. Tapi isteri beliau tetap mendesak beliau untuk teruskan juga.

Berkat kesabaran isteri beliau, dalam masa sebulan sahaja sudah mula nampak perubahan. Parut di badan beliau semakin pudar dan hampir pulih sepenuhnya. So dalam hati beliau katakan (kalau tahu kesan ambil ESP, Vitamin C dan Vitamin E ni baik, confrim tak pernah miss nak ambil walaupun satu hari,hehe)

Sekarang, alhamdulillah, berkat kesabaran dan kepercayaan terhadap vitamin Shaklee, semua parut chicken pox yang penuh di muka dan seluruh badan beliau semakin pulih sepenuhnya. Selepas ini, beliau berhasrat untuk cuba Vivix pula. Dengan harapan kulit wajah makin licin, gebu, flawless dan awet muda gitu,hehe.

Macam mana lepas tau kisah En. Zamri? Mendapat inspirasi tak? Kalau parut chicken pox yang susah sangat nak hilang tu pun boleh hilang, ni kan parut jerawat. Pasti lagi mudah nak hilang. Yang penting kena konsisten dan bersabar ye.

Kalau anda mempunyai masalah yang sama, jangan biarkan rasa sakit atau parut chicken pox merendahkan konfiden level anda. Amalkan set vitamin Shaklee secara konsisten, dan lihat sendiri perbezaannya.

Untuk dapatkan vitamin Shaklee, hubungi aina k. Dan aina bukan setakat jual vitamin Shaklee sahaja, tetapi aina akan guide cara makan yang betul sehingga anda mendapat kesan yang anda inginkan. Nak kulit flawless? Nak kulit gebu? Nak kulit licin? Roger aina k. =)

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362


Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.