Kelebihan Vitamin C Sustained Release Shaklee Untuk Kesihatan dan Kecantikan Kulit

Friday, September 23, 2016
Assalamu'alaikum...

Alhamdulillah, semalam baru ada kelas sharing pasal vitamin C Shaklee. Banyak juga benda yang dibincangkan. Tu yang bestnya bisnes Shaklee ni, walaupun kami menjual benda yang sama, tapi sentiasa saling membantu antara satu sama lain. Jadi topik semalam kami bincangkan topik vitamin c sustained release shaklee. Kenapa ia penting? Apa kelebihan vitamin C ni? Kenapa vitamin C dan kecantikan kulit tak boleh dipisahkan? Nak tahu? Teruskan membaca ye..



Biasanya vitamin C adalah antara vitamin yang orang pandang rendah (ye ke?). Orang selalu fikir, ala...vitamin c je pun..makan buah oren, dapat la vitamin c. Tetapi korang tahu tak, vitamin C adalah antra nutrien yang penting untuk tubuh kita. Vitamin C dieprlukan untuk pertumbuhan dan baikpulih sel-sel tisu badan dan disebabkan oleh badan kita tidak dapat hasilkan vitamin C, maka kita perlu ambil setiap hari.

Antara kepentingan vitamin C:

1) Baikpulih tisu-tisu yang rosak
2) Sebagai antioksidan yang bertanggungjawab melawan radikal bebas dalam badan.
3) Meningkatkan sistem pertahanan badan.
4) Terlibat dalam sintesis kolagen dalam badan.
5) Meningkatkan penyerapan zat besi dalam badan.
6) Mencerahkan pigmen gelap di kawasan kulit.
7) Melindungi kulit daripada sinaran UV.
8) Menurunkan paras plumbum dalam badan secara drastik. Secara langsung dapat elak daripada keracunan plumbum.
9) Membantu mengurangkan berat badan dengan bakar lemak.
10) Membantu atasi stress dengan merendahkan hormon cortisol.
11) Melindungi sel dan kerosakan DNA.
12) Membantu meghilangkan kelemumur.
13) Meningkatkan metabolisme badan
14) Baiki tekstur kulit -meningkatkan pembentukan elastin, melindungi dan memulihkan sel kulit.

Dan macam-macam lagi.....

Banyak kan kebaikkannya?Jadi kenapa mesti ambil vitamin C sustained release Shaklee? Kan ada banyak lagi brand lain. Vitamin C Shaklee satu tablet 500mg je. Ada brand tu ada 1000mg vitamin C, laggiii banyak. Haa....pasal ni aina pernah dah terang sebelum ni di post ni.



Uniknya Vitamin C Sustained Release Shaklee ni, ia diperbuat daripada kanji jagung. Kelebihan utama bila buat daripada kanji jagung adalah ia selamat digunakan oleh mereka yang mempunyai masalah gastrik. Tambahan lagi, kebiasaannya vitamin C yang di pasaran diperbuat daripada buah-buahan citrus yang mempunyai tinggi kandungan asid.

Vitamin C Shaklee diformulasi lengkap dengan 500mg vitamin C + 120mg bioflavanoid daripada citrus. Kepentingan bioflavanoid ini adalah untuk meningkatkan tahap penyerapan vitamin C dalam tubuh pada tahap optimum. Buku bertajuk ' Five Basic' tulisan Bruce Miller ada menyatakan "pemilihan Vitamin C yang baik mesti memenuhi konsep; SETIAP 500 mg VITAMIN C PERLUKAN 120mg BIOFLAVANOID.'

Selain itu, aina dari tadi dok sebut sustained release kan? Melalui terms dia pun kita tau maksudnya dilepaskan secara berkala. Jadi, vitamin C Shaklee memnag dilengkapi dengan teknologi sustained release supya setiap sejam 100mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Total untuk satu tablet, badan akan menerima vitamin C secara berkala selama 5 jam!

Kenapa pentingnya teknologi sustained release ni? Ok, sebab utama adalah, badan tidak akan serap semua vitamin C yang kita makan. Dia akan serap mana yang diperlukan oleh badan sahaja pada satu masa. Jika ada vitamin C yang lebih, akan dibuang melalui air kencing. Jadi, bila ada teknologi sustained released ni, tiada la isu pembaziran vitmain C kan?

Jadi, aina sarankan kalau nak sihat dan cantik, ambil la 1-2 biji Vitamin C Sustained Release Shaklee. Tak susah kan? Cantik dapat, sihat pun dapat. Boleh order dan beli dengan aina. PM aina sekrang k dan dapatkan tips-tips nak kulit cantik dengan menggunakan vitamin C Shaklee. Dijamin selamat, berkesan dan semulajadi!

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.




No comments:

Powered by Blogger.