Berpantang Dengan Vivix : Badan Lebih Cergas, Luka Bersalin Cepat Sembuh

Assalamu'alaikum..

Berpantang setelah bersalin secara normal atau pembedahan banyak cabarannya. Masalah emosi tidak menentu, hormon yang tidak stabil, badan penat yang melampau, dengan bayi yang kadang-kadang setiap sejam bangun nak menyusu. Tu belum kira bile berlaku bentan atau sakit rengat lagi. Ya Allah, Allah je tau bertapa rasa macam nak tukar tempat dengan suami,hahaha.. Siapa rasa macam tu, sep sikit! Tapi bila ingatkan untuk masuk syurga itu bukannya 'murah', maka anggap sahaja la itu semua antara cara kita nak hapuskan dosa-dosa kita yang lalu. Kan?


Bagaimana kalau aina cakap ada satu cara yang selamat dan mudah untuk kita lalui proses tempoh pantang dengan mudah dan badan rasa segar je, less stress? Terutama bagi yang bersalin melalui pembedahan. Aina dulu pun bersalin secara czer (baca sini untuk pengalaman aina). Alhamdulillah, sepanjang tempoh pantang, badan memang rasa segar je. Tiada masalah sembelit, badan pun rasa bertenaga je walaupun terpaksa bangun setiap sejam untuk susukan anak soleh tu. Macam mana cara dia?

Amalkan vivix setiap hari!!

Ikuti pengalaman ibu yang sudah dua kali czer ini apabila amalkan vivix ketika pantang.

Nak Luka Pantang Cepat Sangat Sembuh, Walaupun Caesar? from iReach HD on Vimeo.

Macam mana vivix bertindak? Ok, secara umumnya, vivix ni tinggi kandungan antioksidan dan resveratrol yang bertanggungjawab bukan sahaja melindungi sel malah DNA. Bila sel kita dalam keadaan sihat, sistem dalam badan dapat berfungsi dengan baik. Maka proses penyembuhan selepas bersalin juga dapat berjalan dengan baik. 

Selain itu, Vivix juga akan membantu dengan biogenesis mitokondria atau pusat janakuasa tenaga. Dalam bahasa mudahnya, tenaga kita dihasilkan melalui mitochondria ni (dalam sel). Bila semakin banyak mitochondria terhasil, semakin banyak tenaga boleh dihasilkan. Hasilnya, badan kita akan rasa lebih cergas dan bertenaga. Bonus lagi, membantu menguruskan badan tau! Sebab lemak-lemak semua pun akan digunakan untuk hasilkan tenaga. Best kan?

Ok, apa kata orang lain pula yang pernah amalkan vivix waktu pantang?

[VIVIX SUPPLEMEN TERBAIK UNTUK IBU BERPANTANG & KULIT CERAH BERSERI]
.


"Saya ambil Vivix sebagai alternatif untuk mengelakkan dari pengambilan lain-lain vitamin sebab saya ni jenis payah nak konsisten kalau nak kena telan banyak-banyak terutamanya bila nak kena telan kapsul atau pun tablet..
Amazing experience bila saya ambil Vivix semasa dalam tempoh berpantangkan baby ketiga saya Qaisarah..
Saya tak ambil apa-apa ubat untuk sembuhkan luka dari klinik ataupun ubat kecutkan rahim dari mana2 klinik swasta..
Alhamdulilah luka bersalin sembuh dalam masa kurang 14 hari.. Anak-anak saya dari sulung sampai la si baby ni semua kena kuning.. Saya hanya upkan dose pengambilan Vivix dari 1 sudu ke 2 sudu daily.. Alhamdulilah bacaan kuning baby back to normal dalam masa 1 mggu.. Syukur sangat-sangat sebab tak payah ulang alik ke hospital... Fobia dgn kakak dan abg dia memang kena refer to hospital sebab bacaan kuning memang tinggi..
Yang paling terasa seronok sgt bila dalam pantang kawan-kawan yang datang ziarah mesti tgur kulit saya.. Berbeza sangat-sangat.. Dulu kulit saya kusam.. Tapi sekarang memang agak cerah dan kesan parut-parut lama dah makin hilang...
Masuk kerja selepas pantang ramai yang tanya saya makan apa sebab kulit muka nampak berseri dan cerah...
Suami sendri pun perasan..saya ingt dia saja-saja.. Tapi bila dah kawan-kawan sendri pun cakap benda yang sama..so saya pun perasan mmg kulit saya dh tak kusam mcm dulu lagi..."
[LUKA JAHIT BERSALIN TERBUKA SAMPAI TAK BOLEH JALAN, TAK BOLEH DUDUK]
.
"Bersalinkan Maryam secara normal dan vacum. 2 hari sakit tak dapat tidur, seminggu di hospital, 2 kali induce. Sehari balik dari hospital, maryam demam panas dan kuning naik tinggi. Jadi kena masuk nicu. 5 hari dia di NICU, Ainul ulang alik 2-3 kali ke DEMC setiap hari untuk hantar susu.
Jahit kat bawah yang " banyak" belum sembuh.. asyik bergerak ke sana sini sampai 1 tahap ainul nak berjalan pun sakit giler. nak duduk lagi la. sampai dalam kereta menangis dekat husband sebab tak boleh nak duduk pun. nak duduk pun takut. huhu.
Ya ALLAH sakitnya.
Nak duduk sakit..
Nak berjalan lagi la sakit..
Sampai nak duduk menanges.. huhuhu
Last pilihan Ainul makan VIVIX. dulu rasa vivix ni MAHAL la. Tapi bila dah SAKIT , MAHAL dah tak nampak dah. Yang PENTING sakit hilang.
3 Hari konsistent makan setiap hari....
ALHAMDULILLAH.. lega sangat. Dah takde pedih, sakit nak duduk, berjalan. Siap boleh pakai seluar.
BONUS lagi bila makan vivix semasa berpantang ni:

1. SUSU MERIAH. memang dalam pantang susu memang banyak. tapi kali ni ' lain sangat ' .. sampai demam pulak bengkak susu. Alhamdulillah dapat bayak buat stok ebm untuk anak.
2. Darah kotor berketul ketul keluar. cerita dekat akak mengurut. dia cakap bagus darah tu keluar. darah tu kalau tak keluar bahaya. bahaya kalau darah nifas ni tak keluar betul betul. keluar habis. pernah baca darah nifas yang tak bersih boleh jadi kanser.
3. Badan rasa segar, sedap la orang cakap. takde la lemau semacam. badan bertenaga. boleh uruskan anak anak walaupun pantang sendiri. muka pun tak pucat sebab peredaran darah berjalan lancar

Kalau rasa set berpantang banyak bebenor nak kena telan, ambil je vivix ni je rasanya dah cukup. ALL in 1. Memang berbaloi makan vivix masa pantang. Sangat puas hati. Next berpantang pun akan pastikan vivix ada pada hari pertama bersalin nanti. baru la luka cepat sembuhkan."

Lagi testimoni vivix dan pantang:







Selain vivix, aina akan cadangkan sekali set pantang Shaklee (refer di sini). Istimewanya set pantang Shaklee boleh diambil seawal hari pertama bersalin. Dan boleh sambung sehingga habis pantang. Tak kira bersalin melalui pembedahan atau normal, dua-dua pun boleh. Bila ibu pantang cukup segala nutrisi, badan akan rasa bertenaga dan cergas je. Bila ibu happy, anak pun happy dan proses pantang dan penyusuan akan lebih mudah insyaAllah.

Untuk dapatkan set pantang Shaklee dan vivix sekali, boleh pm aina dan aina akan ajar sekali cara-cara pengambilan yang terbaik k.


Sesi consultation dengan ibu pantang. =)

Untuk dapatkan produk Shaklee, boleh pm aina di:

FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.