Awas! Akibat Salah Pilih Produk Kulit Semakin Rosak.

Assalamu'alaikum..

Pernah tak dengar kes-kes di berita atau terbaca di surat khabar kisah wanita yang kulit rosak teruk selepas menggunakan produk yang salah? Mesti pernah kan? Ini adalah kerana penggunaan produk penjagaan kulit muka yang mengandungi bahan-bahan kimia yang berbahaya dan juga tidak mempunyai kelulusan daripada badan kerajaan, menyebabkan bukan sahaja tidak menyelesaikan masalah kulit, malah kondisi kulit semakin teruk!

 

Bagaimana cara terbaik untuk memilih produk penjagaan atau supplement kulit?

1) Produk yang register bawah KKM

Ini adalah langkah pertama dan mudah. Semak terlebih dahulu sama ada produk itu telah mendapat kelulusan KKM. Untuk lebih mudah, anda boleh semak di http://portal.bpfk.gov.my/

2) Pastikan tidak mengandungi bahan kimia berbahaya.

Anda boleh semak dalam kandungan dalam sesuatu produk yang ingin anda beli. Jika ia mengandungi:

X Hydroquinone
X Mercury
X Paraben

terus jangan beli tau! Mostly dalam produk kosmetik pasti ada kandungan bahan-bahan ni. Sedikit info paraben selalunya digunakan dalam shampoo atau produk kosmetik untuk memanjangkan jangka hayat produk. Tetapi kajian menggunakan penggunaan paraben dalam jangka masa yang lama boleh menyebabkan kanser!

Korang tau tak? Kebanyakkan krim pemutih yang memberi kesan memutih dalam masa yang singkat dikhuatiri mempunyai kandungan bahan kimia bahaya seperti hydroquinone atau mercury? 2 bahan kimia berbahaya ini antara bahan yang biasa diletakkan dalam penjagaan kosmetik kerana ia dapat bertindak memutihkan muka dalam masa yang singkat. TETAPI ia juga boleh memberikan kesan yang tidak baik kepada kesihatan.



3) Pastikan ia mempunyai kajian klinikal menunjukkan ia betul-betul berkesan dan selamat

Selain daripada testimoni, adalah lebih bagus jika kita tau produk yang kita nak beli tu telah diuji secara klinikal. Kerana tidak semua testimoni yang disajikan itu betul. Nak-nak lagi zaman teknologi yang semakin canggih ni. Orang boleh edit macam-macam gambar tau. Tidak semua produk penjagaan kulit diuji secara klinikal kerana kos untuk membuat ujian klinikal sangat mahal. Jadi, untuk lebih selamat, pastikan ada clinically tested ok!

4) Dihasilkan daripada sumber semulajadi

Kebanyakkan produk penjagaan kosmetik menggunakan bahan kimia adalah kerana untuk memberi kesan yang cepat. Tetapi elok ke untuk kesihatan? Jadi, pilih lah produk yang berasaskan bahan semulajadi. Apabila bahan semulajadi digunakan, kulit kita pun akan dapat nutrisi yang diperlukan untuk menjadi lebih sihat dan cantik.


Bonus besar apabila produk itu mempunyai landmark study. Landmark study ini bila ada pihak ketiga yang tiada kepentingan pun dengan syarikat pengeluar produk melakukan kajian terhadap produk tu. Sama ada result terakhir itu menyebelahi syarikat itu atau tidak, mereka akan tetap memberi report atau publish dalam jurnal. Jadi, tidak semua syarikat supplement atau produk kosmetik yang berani buat landmark study tau! Jadi, kalau ada, memang anda boleh 100% percaya dengan produk keluaran syarikat tu.

Tahukah anda? Shaklee adalah satu-satunya pengeluar produk kesihatan yang berani buat landmark study ni tau. Maksudnya takde la dok puji diri sendiri rasa produk sendiri bagus. Keberkesanan produk Shaklee dikaji pula oleh pihak ketiga. Boleh rujuk pada link ni. Nak tahu lebih lanjut lagi pasal landmark study Shaklee? Klik sini.


Macam mana? Hebat kan produk keluaran Shaklee? Sebab itu aina dan keluarga memang pilih Shaklee sebagai pilihin supplement kami. Tak pandang yang lain dah. Terbukti lebih berkesan, selamat dan semulajadi. Yang paling best, sambil makan sambil dapat jana pendapatan tau! Nak tahu lebih lanjut mengenai produk Shaklee? Hubungi aina dan aina sedia membantu. Tak kira dari kesihatan, kecantikan atau ingin menurunkan berat badan, aina akan bantu anda. Jadi, meh hubungi sekarang tau! 


FB : Aina Amin
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362
Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.
Penghantaran ke seluruh negara adalah melalui pos.

No comments:

Powered by Blogger.